Sidan 8 av 9 Första ... 6789 Sista
  1. #211
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    den är ju lika viktig som alla andra vakuumkranar. har du en vakuumslang på den?
    Nej, jag skrev ju att jag inte hade det, texten blev kanske lite luddig
    Sagorna ljuger och kärlek är skit, så passa du dig noga så du inte trillar dit.
    Hitler och hans vänner vol.2
    http://open.spotify.com/user/1121254...pUetccMeXnDQO7

  2. #212
    zx dragen plugg, större munstycke, dragen v-ring. Vilket luftfilter är bäst för denna setup? Just nu har jag luftburk men märker jag nån skildnad om jag skaffar ett skummfilter?
    Citat Ursprungligen postat av Zer0x Visa inlägg
    Ludix har jag för mig ska funka skitbra org.
    Citat Ursprungligen postat av AeroXCallE Visa inlägg
    Jo, dom har typ ett axx på 0-50 km/h på 2 sek orginal

  3. #213
    Lennarts avatar
    Reg.datum
    Dec 2006
    Ort
    Åkersberga
    Inlägg
    5 324
    montera en sån slang då.
    zx dragen plugg, större munstycke, dragen v-ring. Vilket luftfilter är bäst för denna setup? Just nu har jag luftburk men märker jag nån skildnad om jag skaffar ett skummfilter?
    du märker inge effektskillnad. bara att den låter mer.
    Jag är inte rasist,
    Ja är pianist, Ja trycker ner både vita och svarta

  4. #214
    du märker inge effektskillnad. bara att den låter mer.[/QUOTE]

    det brukar ge lite bättre axx och kanske 2-3 km/h på toppen,fast svårt att ställa in med så svag setup

  5. #215

  6. #216
    Tja jag har en yamaha aerox 03 som jag har bytt rör på! jag tror att det är ett effektrör högvarvit märket är typ turbokit som jag har pluggat ur samt dragit v-ringen och då undrar jag vilken storlek jag ska ha? Tacksam för snabbt svar!

  7. #217
    Vad har du original? 72? Byt upp dig 5 eller 6 storlekar

  8. #218
    Mitt insug är spruket kan det spöka med mitt bottendrag? Även membran tätar inte dock startar mopeden med mitt membran.
    För jag blir fan inte klok på min jävla moped. Folk säger man kan stunta orginal med t.ex neos. Varför går det inte med min stalker som dessutom är trimmad?
    Citat Ursprungligen postat av Zer0x Visa inlägg
    Ludix har jag för mig ska funka skitbra org.
    Citat Ursprungligen postat av AeroXCallE Visa inlägg
    Jo, dom har typ ett axx på 0-50 km/h på 2 sek orginal

  9. #219
    Citat Ursprungligen postat av Stalker-Sebbe Visa inlägg
    Mitt insug är spruket kan det spöka med mitt bottendrag? Även membran tätar inte dock startar mopeden med mitt membran.
    För jag blir fan inte klok på min jävla moped. Folk säger man kan stunta orginal med t.ex neos. Varför går det inte med min stalker som dessutom är trimmad?
    Det jan börja dra tjuvluft, och det är inte särskilt fint, bättre och köpa ett nytt och fint insug.
    Till membranet kan du köpa ny packning så ska det funka fint. Sen får du väl rycka en massa och lägga mycket bakotvikt om du ska stunta, det kräver teknik och tålamod. Sen är det en fördel om moppen väger lite? :p

  10. #220
    Tja, behöver hjälp med o ställa in föggen nu.

    Tomgången ligger på 1900-2000 rpm, är det lagom eller?

    sen hur mycket ska luftskruven va inskruvad/utskruvad för att den ska gå bäst?

    Har en rieju rrx , helt orginal ej trimmad.
    Luftburken sitter på

    Ligger på ca 7800-8000 varv på planmark, går det att få den att varva mer utan att dreva om den ?

  11. #221
    Citat Ursprungligen postat av Dawidd Visa inlägg

    Ligger på ca 7800-8000 varv på planmark, går det att få den att varva mer utan att dreva om den ?
    ja om du inte vill dreva om den kan du ju byta cylinder kit , rör ,förgasare mm ! HAHHA

  12. #222
    Tja! Det är så att en kille har sagt att om man har större förgasare ska man ha mindre munstycke? Myt?
    Hej, mitt namn är okänt men jag gillar glass.

  13. #223
    Hejsan,. jag har precis köpt en gammal honda mb5 som gick skit kasst och varvade inte ur och hade ingen kraft men sen testade jag att ta av sidan på luftburken och då gick hon helt plötligt bra som fan, vad ska jag göra ? borra upp luftburken ? :S

  14. #224
    armiinns avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    Ort
    Bunkeflostrand
    Inlägg
    185
    Har problem med att aeroxen är väldigt svårstartad och tror det beror på förgasar inställningar eftersom jag bytte från 17.5mm förgasare till 21mm.
    I 17.5mm förgasaren så hade jag 110 munstycke då var stiftet lite mörk brunt men den gick bra! Satte på 21mm förgasaren med luftskruven 2 varv ut från längst in, tomgången 1 varv ut från längst in och ett 88 munstycke. Moppen var väldigt svårstartad och man fick stå och kicka typ 40+ gånger om inte mer, kicken är väligt dålig då den tar i variatorkåpan men när jag kicka innan så starta den på första.
    Moppen startar lättare när jag håller för luftfilters anslutningshålet med handen så den täcker ungefär halva. Beror det på att den får för mycket luft? Ska jag skruva ner luftskruven och sätta i ett större munstycke? Blir galen för moppen går kanon när den är startat och varm då blir den även lättare att starta!

  15. #225
    Tjena skall öka effekten lite på lillebrors moped, En Pgo G-Max just nu är den avstrypt så som v-ringen & blindtarmen, Cdi, Den toppar runt 55km/h och ägaren innan mig som då "Trimmat mopeden" Har inte bytt munstycken osv ... Jag tänkte enbart fixa detta,

    Vikter: Molossi HT 7.5 Gram (Orginal skall vara 8.5 enligt andra forum)
    Munstycke: 60,62,64 (Orginal är 58)

    Syftet är att köra på orginalluftburk osv,
    Skulle detta ge någon märkbar skillnad överhuvudtaget eller behöver jag gå upp lite till i munstycke?

    / SmexX
    Senast redigerat av SmexX den 2012-11-06 klockan 02:10.
    Braap Braap

  16. #226

  17. #227
    Ändrade texten Men yes v-ringen är dragen
    Braap Braap

  18. #228

  19. #229
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    helt avstrypt hojj som går 55kmh, Something aint right bro!
    Pgo g-max är väldigt tunga, Ramen kan jämföras med Jetforce Men jag håller med, Det är lite långsamt men kollar man till munstycket och vikterna som sitter i orginal så är det inte så konstigt egentligen Men somsagt mopeden är jävligt tung oxå, Tanken sitter mellan fötterna på en , Precis som Jetforce osv
    Braap Braap

  20. #230
    När jag kör med min aerox så har jag nästan bättre Effekt vid halvgas än fullgas. när jag dra på fulgas låter den bara mer från luftfiltert

    setup:
    Mallosi Variator
    Stage 6 pro replica
    17.5 mm Delorto
    4.2 g Mallosi vikter
    Röda kopplings fjädrar
    polini tryckfjäder
    sportluft KÖPER gärna luftburk !

  21. #231
    Heidekens avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Malmköping
    Inlägg
    785
    Citat Ursprungligen postat av DJNoel Visa inlägg
    När jag kör med min aerox så har jag nästan bättre Effekt vid halvgas än fullgas. när jag dra på fulgas låter den bara mer från luftfiltert

    setup:
    Mallosi Variator
    Stage 6 pro replica
    17.5 mm Delorto
    4.2 g Mallosi vikter
    Röda kopplings fjädrar
    polini tryckfjäder
    sportluft KÖPER gärna luftburk !
    testa större munstycke och höj nålen

  22. #232
    Citat Ursprungligen postat av Heideken Visa inlägg
    testa större munstycke och höj nålen
    Den går rent med munstycke och så får testa höj nålen någon med annat förslag ?

  23. #233
    Heidekens avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Malmköping
    Inlägg
    785
    Citat Ursprungligen postat av DJNoel Visa inlägg
    Den går rent med munstycke och så får testa höj nålen någon med annat förslag ?
    Förgasaren är ju passande storlek, för du har väl originalcylinder?
    så om den inte svarar på gasen efter halvgas och den inte går orent, så verkar det ju vara förlite bränsle, vad jag tycker det låter som

    sen kan du ju säkert vara nåt annat.
    Vad har du för munstycke nu?

  24. #234
    Jag har en yamaha slider 07, vet att det här är för munstycken men för att slippa posta två trådar så hoppas jag på att kunna få svar på allt här.
    Kör just nu med:
    Malossi 70cc sport
    Urpluggat originalrör
    Hebo sport variator
    Malossi Fly clutch koppling
    Original luftburk
    Original förgasare
    5,8 grams vikter
    Gula kopplingsfjädrar (dom man får med när man köper nytt zx rör)
    106 i huvudmunstycke
    Någon tryckfjäder som satt i när jag köpte moppen, tror den hörde till hebo variatorn? vet någon hur hård den är så får ni gärna säga till

    Den startar på första kicken när jag tar ut den ifrån garaget, men när man kör ett tag så den hunnit bli varm och dödar den så startar den inte?? Utan jag måste vänta tills den är helt kall, och då menar jag verkligen helt kall så startar den på första kicken igen. Kan tillägga att jag håller på att köra in cylindern.
    Men nu till min fråga vad ska jag ha för munstycke till denna setup? För jag antar att det beror på munstycket att den inte startar när den är varm? Och undrar även vad jag ska ha för fjädrar och vikter.

  25. #235
    har inte alla Gilera Stalker 30 modeller weber 12mm? och alla EU har Dellorto 17,5? stod typ olika på alla årsmodeller i original posten och alla hade typ 17,5
    Senast redigerat av Freddem den 2013-06-27 klockan 02:26.

  26. #236
    Tjena! har en kompis som undrade om jag ville köpa en 17.5 dellorto fögge till min vivacity. Han har haft den på en slider så jag tänkte höra med er om den passar rakt av på min viva? Det är en vivacity 07 klass 1 om det nu gör någon skillnad
    En vis man sa en gång : Håll stumt eller gå hem, jag höll stumt!

  27. #237
    Tja! Behöver köpa ett större huvudmunstycke kollar därför på twostroke. Där får jag välja 3-6mm storlek innan jag väljer "vanlig" storlek 95 till exempel.
    Vad är det för mm mått, och hur hittar jag vilket jag behöver för en Baotian Classic -07?

  28. #238

    Reg.datum
    Nov 2010
    Ort
    Hultsfred
    Inlägg
    1 379
    Citat Ursprungligen postat av L0nd0n Visa inlägg
    Tja! Behöver köpa ett större huvudmunstycke kollar därför på twostroke. Där får jag välja 3-6mm storlek innan jag väljer "vanlig" storlek 95 till exempel.
    Vad är det för mm mått, och hur hittar jag vilket jag behöver för en Baotian Classic -07?
    Har du originalförgasare så är det 4mm!

  29. #239
    Tack Andiih!
    Har tagit bort mässingskruven, sänkt klippset på trottel nålen till nästa sista läget (då gick den sämre än innan trottelnåls justeringen) och nu även tagit bort skorstenen i luftinsuget (blev inte bättre av det). Tror att ett större huvudmunstycke kanske kan behövas. Original munstycket verkar vara 85. Vilken storlek ska jag börja testa med?

  30. #240

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    nånstans..
    Inlägg
    96
    Citat Ursprungligen postat av DJNoel Visa inlägg
    Den går rent med munstycke och så får testa höj nålen någon med annat förslag ?
    Huvudmunstycket har dominerande inverkan vid 75-100% gaspådrag.
    Trottelnålsläget 25-75% pådrag..

    Nu vet du var du ska sätta in stöten...

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in