Sidan 2 av 12 Första 1234 ... Sista
  1. #31

  2. #32

  3. #33

  4. #34

  5. #35
    tjenare!
    har en aerox med setup:
    Airsal t6 racing 70cc
    hebo membran och carbon reeds
    19mm dellorto förgasare
    motoforce racing koppling

    jag undrar vilket rör i medelklassen (mellan 1000-2000kr klassen) som skulle lämpa sig bäst till min setup för gatukörning?

  6. #36
    Citat Ursprungligen postat av gerling Visa inlägg
    tjenare!
    har en aerox med setup:
    Airsal t6 racing 70cc
    hebo membran och carbon reeds
    19mm dellorto förgasare
    motoforce racing koppling

    jag undrar vilket rör i medelklassen (mellan 1000-2000kr klassen) som skulle lämpa sig bäst till min setup för gatukörning?
    Yasuni R elr Stage6 PRO, har själv ett PRO och det fräser på rätt duktigt kan jag säga

  7. #37
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Hade inte tänkt att stunta med den...
    Technigas next-r är nog ett helt ok allround rör. mellanvarvigt typ, lite högvarvigare än zx men lågvarvigare än tex replica. Om du är ute efter bäst axx och topp så kör stage 6 pro(replica) elr tex gianelli next
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  8. #38
    tjo, vilket rör borde ja skaffa te slidern för att få ut mer effekt av dessa setuper:

    Stage6 70cc racing
    Dellorto 17,5mm
    4,3g vikter

    Stage6 70cc racing
    Dellorto 19mm
    5,8g vikter
    polini varre
    fly clutch
    stage6 vev

    tacksam för svar
    Ch Racing säljes

  9. #39
    Citat Ursprungligen postat av Hyper_Pontus Visa inlägg
    tjo, vilket rör borde ja skaffa te slidern för att få ut mer effekt av dessa setuper:

    Stage6 70cc racing
    Dellorto 17,5mm
    4,3g vikter

    Stage6 70cc racing
    Dellorto 19mm
    5,8g vikter
    polini varre
    fly clutch
    stage6 vev

    tacksam för svar
    Stage6 Pro

  10. #40

    Reg.datum
    Mar 2009
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    786
    Citat Ursprungligen postat av Hyper_Pontus Visa inlägg
    tjo, vilket rör borde ja skaffa te slidern för att få ut mer effekt av dessa setuper:

    Stage6 70cc racing
    Dellorto 17,5mm
    4,3g vikter

    Stage6 70cc racing
    Dellorto 19mm
    5,8g vikter
    polini varre
    fly clutch
    stage6 vev

    tacksam för svar
    skit i flyen o kör på en Delta ist, men som martin under, S6 pro röret är avstämt för Sport pron men enligt Scooter-attack så fungerar det bättre till S6 Racingen. Samt kör på en 24mm PWK för maximal effekt.

  11. #41

    Reg.datum
    Jul 2010
    Ort
    Uppsala.
    Inlägg
    465
    Helt original Derbi Senda.. Har hittat en som vill bli av med Metrakit Thrower och Metrakit SP för vrakpris (här snackar vi hundralappar) men låt oss säga att jag bara vill ha ett av dom. Vilket?

  12. #42
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Citat Ursprungligen postat av vonLidl Visa inlägg
    Helt original Derbi Senda.. Har hittat en som vill bli av med Metrakit Thrower och Metrakit SP för vrakpris (här snackar vi hundralappar) men låt oss säga att jag bara vill ha ett av dom. Vilket?
    Fel tråd väl? om du menar för cross/sm så är thrower oftast snyggare för cross, SP för SM. Båda bör funka bra sålänge moppen är ostrypt
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  13. #43

    Reg.datum
    Jul 2010
    Ort
    Uppsala.
    Inlägg
    465
    *skäms* Jo, lite fel hamnade jag nog.. Köper nog ändå båda för att testa lite och sedan kanske sälja den jag gillar minst..

  14. #44

  15. #45

  16. #46
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    tror en 21mm skulle bli perfekt.
    ååååh neeej!

  17. #47
    Hmm, får pröva båda och se vilken som går bäst. Bara jag har ett insug till 21mmaren.
    Citat Ursprungligen postat av Andy63
    När jag var liten och mådde as dåligt så tog jag ett finger och stoppa upp i röven, sen så luktade jag på det. Det luktade så jävla illa så jag spydde.

  18. #48
    Tja, jag har ett stage 6 pro replica rör. Undrar om det blir stor effekt skilland om ja byter rör till stage 6 pro? Jag kör med en stage 6 sport pro cylinder och 19 förgasare. Tack!

  19. #49

    Reg.datum
    Jun 2010
    Ort
    SWE, Linköping Fordon: 40" Longboard
    Inlägg
    80
    Citat Ursprungligen postat av tph-killen Visa inlägg
    Tja, jag har ett stage 6 pro replica rör. Undrar om det blir stor effekt skilland om ja byter rör till stage 6 pro? Jag kör med en stage 6 sport pro cylinder och 19 förgasare. Tack!
    Lär inte vara värt pengarna! Bättre och uppgradera andra delar isåfall
    Ride fast, or be last!

  20. #50
    ett bra stuntrör för polini sport? (inte zx)
    §6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.

  21. #51

    Reg.datum
    Jun 2010
    Ort
    SWE, Linköping Fordon: 40" Longboard
    Inlägg
    80
    Citat Ursprungligen postat av samizzlah Visa inlägg
    ett bra stuntrör för polini sport? (inte zx)
    Laser Xpro
    Stage6 Pro Replica
    Polini Forrace
    Ride fast, or be last!

  22. #52
    tja har en aerox
    Setup:
    50cc orginal dragen v ring och bort tagen blind tarm på orginal rör går ca 75km/h
    vad för rör skulle göra så jag får bättre axx och om jag köper zx vad för vikter skulle jag kunna behöva? ska man byta något annat med om man köper rör ?

  23. #53

    Reg.datum
    Jun 2010
    Ort
    SWE, Linköping Fordon: 40" Longboard
    Inlägg
    80
    Citat Ursprungligen postat av oseeeroxx Visa inlägg
    tja har en aerox
    Setup:
    50cc orginal dragen v ring och bort tagen blind tarm på orginal rör går ca 75km/h
    vad för rör skulle göra så jag får bättre axx och om jag köper zx vad för vikter skulle jag kunna behöva? ska man byta något annat med om man köper rör ?
    80km/h
    Ride fast, or be last!

  24. #54
    Vet int. riktigt om denna fråga är felpostad, men verkade vara bästa lämpad i 'Avgasrörs-tråden' ialf..

    Jo, jag tänkte bara på slangarna som sitter i org. röret på de nya Aerox modellerna, katalysator och de..
    Vad ska man göra med de slangarna när man monterat ett effektrör, plugga igen dom eller, för de suger väl i sig nåt, lr vad ska man göra med dom helt enkelt?
    "Inställningen är halva grejen"

  25. #55
    Tjenare! Har en Speedfight 1 AC (30 moppe).

    Setup:
    *polini Speedcontrol (2003)
    *Kör runt med ett urpluggat orginalrör(blindtarmen är också borta) nu

    Undrar vad för effektrör som skulle ge bättre axx för nu är det kasst. Har 7.5g vikter i nu om det spelar någon roll. Helst att vikter och kopplingfjädrar ingår inom ett rimligt pris(under 2000kr).
    Får inte vara för högljutt.
    Senast redigerat av robhult den 2010-07-24 klockan 02:43.

  26. #56

  27. #57
    Citat Ursprungligen postat av Isaxon Visa inlägg
    fråga engert @mnf han har också sånna sladdar tror jag men iaf värt o fråga
    Juste, tack för tipset du´ (:
    "Inställningen är halva grejen"

  28. #58

    Reg.datum
    Jun 2010
    Ort
    SWE, Linköping Fordon: 40" Longboard
    Inlägg
    80
    Citat Ursprungligen postat av Andersson Visa inlägg
    Vet int. riktigt om denna fråga är felpostad, men verkade vara bästa lämpad i 'Avgasrörs-tråden' ialf..

    Jo, jag tänkte bara på slangarna som sitter i org. röret på de nya Aerox modellerna, katalysator och de..
    Vad ska man göra med de slangarna när man monterat ett effektrör, plugga igen dom eller, för de suger väl i sig nåt, lr vad ska man göra med dom helt enkelt?
    Täpp igen med tilltäljd plugg eller liknandne

    Citat Ursprungligen postat av robhult Visa inlägg
    Tjenare! Har en Speedfight 1 AC (30 moppe).
    Setup:
    *polini Speedcontrol (2003)
    *Kör runt med ett urpluggat orginalrör(blindtarmen är också borta) nu

    Undrar vad för effektrör som skulle ge bättre axx för nu är det kasst. Har 7.5g vikter i nu om det spelar någon roll. Helst att vikter och kopplingfjädrar ingår inom ett rimligt pris(under 2000kr).
    Får inte vara för högljutt.
    Stage6 pro!
    Ride fast, or be last!

  29. #59
    Citat Ursprungligen postat av Macke.M Visa inlägg
    Stage6 pro!
    Tack för tipset

  30. #60
    Citat Ursprungligen postat av Macke.M Visa inlägg
    Täpp igen med tilltäljd plugg eller liknandne
    Okey, kan nog funka..

    Så man ska täppa till slangen..
    Men vad kan hända om man int. gör det, utan bara låter den hänga löst i typ underkåpan? Alltså, vill veta vad slangen gör typ..
    "Inställningen är halva grejen"

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in