Sidan 1 av 4 123 ... Sista
  1. #1

    Konspirationsteorier - Den globala världseliten

    Har sett att det snackats om det är rätt många som nämnt "Illuminati" och "det allseende ögat" här på forumet.
    Fattade inget av det till en början men läste lite från en artikel och kunde snabbt koppla ihop det med saker som jag själv funderat över.

    Läs det här och bli upplysta!
    http://www.humancreations.se/artikla...or_dummies.pdf

    Nu är det säkert många som tänker "ähh vilken skit, palla", då kan jag bara säga att de verkligen lyckats...
    Senast redigerat av Michél den 2010-09-14 klockan 14:51.

  2. #2
    Meningen med denna tråden?
    Att folk ska "förstå" att illuminati "kontrollerar" världen?

  3. #3
    Aldrig hört talas om? Sen orkar jag inte läsa så många sidor och de verkar ju inte direkt vettigt.
    F.d. Almsarn

  4. #4
    Emil123s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Kjula flygraka
    Inlägg
    688
    Citat Ursprungligen postat av Molle Visa inlägg
    Meningen med denna tråden?
    Att folk ska "förstå" att illuminati "kontrollerar" världen?
    Förmodligen ännu ett försök att lura oss att "USAs regering" sänkte World trade center.
    Don´t make excuses, make horsepower!

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av Molle Visa inlägg
    Meningen med denna tråden?
    Att folk ska "förstå" att illuminati "kontrollerar" världen?
    Tycker det står klart och tydligt i texten?
    "Läs det här och bli upplysta"
    Efter att ha läst igenom det kan jag säga att det var vettig läsning.
    Är du inte intresserad så är det ingen som tvingar dig att läsa.

  6. #6
    Det skulle ju vara roligare om vi hade en allmän tråd om konspirationsteorier. Då skulle vi kunna sitta och skratta åt många fler foliehattar.

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av Joha Visa inlägg
    Det skulle ju vara roligare om vi hade en allmän tråd om konspirationsteorier. Då skulle vi kunna sitta och skratta åt många fler foliehattar.
    håller med

  8. #8
    hences avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Unter meine schteen
    Inlägg
    1 439
    Lustigt, skrev en filmanalys idag om allseende ögat..

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av Speedforce Visa inlägg
    Tycker det står klart och tydligt i texten?
    "Läs det här och bli upplysta"
    Efter att ha läst igenom det kan jag säga att det var vettig läsning.
    Är du inte intresserad så är det ingen som tvingar dig att läsa.
    Haha, tro mig, jag har nog läst betydligt mer om illuminati än vad du har. Det, liksom många andra konspirationsteorier, intresserar mig. Däremot är det bara trångsynt att man skulle tro på det utan vidare omsvep...

    Och btw, bara för att man läser det där, betyder det att man blir "upplyst"? Har inte din mamma berättat för dig att allt som står på internet faktiskt INTE behöver vara sant?

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av Molle Visa inlägg
    Haha, tro mig, jag har nog läst betydligt mer om illuminati än vad du har. Det, liksom många andra konspirationsteorier, intresserar mig. Däremot är det bara trångsynt att man skulle tro på det utan vidare omsvep...

    Och btw, bara för att man läser det där, betyder det att man blir "upplyst"? Har inte din mamma berättat för dig att allt som står på internet faktiskt INTE behöver vara sant?
    Självklart är det ju så, men lika självklart är det ju att själv välja vad man sväljer och inte.

  11. #11
    http://www.youtube.com/watch?v=eAaQNACwaLw

    The obama deception. mycket bra film SEE!!!

    http://www.youtube.com/watch?v=VebOTc-7shU

    fall of the republic mycket bra med....
    Pimpstar.se

  12. #12
    Emil123s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Kjula flygraka
    Inlägg
    688
    Citat Ursprungligen postat av Speedforce Visa inlägg
    Självklart är det ju så, men lika självklart är det ju att själv välja vad man sväljer och inte.
    Men nu är det så att långt ifrån ens en promille av alla som tagit ställning kan styrka det med något annat än filmer eller saker hört av andra osäkra källor, man borde tänka på vad man sväljer.
    Don´t make excuses, make horsepower!

  13. #13
    http://www.ae911truth.org/

    Tusen arkitekter och ingenjörer har gått samman för att försöka få fram sanningen då dom alla har reagerat hur långt i från verkligheten den officiella historien och förklaringen som 9/11 kommissionen framställde efter attacken. För er som precis har sett detta elller bara hört det någon enstaka gång. Detta är enomrt just nu. både i europa och även i Usa har folk äntligen börjat ifrågasatta den officiella historen. Jag ber folk att läsa på och undersöka själva.

    Det här Viktigt!
    Pimpstar.se

  14. #14
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Jag tror på southparks teori
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  15. #15

  16. #16
    Citat Ursprungligen postat av Mx_Josef Visa inlägg
    http://www.youtube.com/watch?v=eAaQNACwaLw

    The obama deception. mycket bra film SEE!!!

    http://www.youtube.com/watch?v=VebOTc-7shU

    fall of the republic mycket bra med....
    Bra filmer, tack!
    Synd bara att inte många fler tar sig tid att engagera sig i sin egen framtid.

  17. #17
    har hört talas om det där "allseende ögat" men fattar inte ett skit av det :S har läst några sidor i länken men har inte blivit nå klokare av det

  18. #18
    Laggets avatar
    Reg.datum
    May 2007
    Ort
    Laholm
    Inlägg
    158
    MY GOD!

    we're fucked.....

    jk
    CHA CHA alá, ville bara säga jag gillar er, och gillar inte Yellotail så mycket....

  19. #19
    Citat Ursprungligen postat av rideAerox Visa inlägg
    har hört talas om det där "allseende ögat" men fattar inte ett skit av det :S har läst några sidor i länken men har inte blivit nå klokare av det
    jag har läst till sida 12, än så länge,
    och det börjar klara upp sig vad dem menar,
    Läs vidare! Grymt intressant om ja ska va ärlig.

  20. #20
    Jag varnar er för teorier om "Satanistiska Illuminati". som sprider djävuls budskap i musik och sådan BS. Läs inte på om illuminati.

    Utan läs snarare om. 9/11, och "the new world order". Läs om Bankmännen som egentligen styr och ställer över många mäktiga regeringar. Som tjänar pengar på krig och att skuldsätta länder och regeringar. Bland annat amerikanska centralbanken "federal reserve" som har monopol på att trycka pengar men är en PRIVAT BANK med helt egna relger. Där har ni hemska sanningar i vad folk kanske kallar "konspiration".

    See även zeitgeist the movie och zeitgeist addemnum. finns på swesub på google video. filmerna kan tyckas vara lite flummiga dom första minutrarna. Men om ni ser klart BÅDA filmerna helt så lovar jag er att ni kommer tänka i helt andra banor än vad ni gjorde innan.

    Det är Allmänbildning detta. Även ni som är "skeptiska" till tråden. Ignorera tråden och lyssna på mig. Det är inte folk i foliehattar som gjort dem här filmerna det är allmänbildning vid det här laget att ha sett i alla fall någon av dessa filmer.


    Första Zeitgeist med swesub. Spola fram 11 min och se därifrån.
    http://video.google.com/videoplay?do...0282309249591#
    Senast redigerat av Mx_Josef den 2010-09-13 klockan 23:55.
    Pimpstar.se

  21. #21
    Tycker allt sånthär verkar riktigt intressant.

    Någon som kortfattat skulle kunna förklara något om det här allseende ögat? Då vet man vad man ger sig in i att läsa innan man börjar Och jag skulle gärna vilja det, för har inte lust att läsa x antal tiotal sidor om något jag inte tycker är intressant.

  22. #22

  23. #23
    Citat Ursprungligen postat av Mx_Josef Visa inlägg
    Jag varnar er för teorier om "Satanistiska Illuminati". som sprider djävuls budskap i musik och sådan BS. Läs inte på om illuminati. Utan läs snarare om. 9/11, och "the new world order". Läs om Bankmännen som egentligen styr och ställer över många mäktiga regeringar. Som tjänar pengar på krig och att skuldsätta länder och regeringar. Bland annat amerikanska centralbanken "federal reserve" som har monopol på att trycka pengar men är en PRIVAT BANK med helt egna relger. Där har ni hemska sanningar i vad folk kanske kallar "konspiration". See även zeitgeist the movie och zeitgeist addemnum. finns på swesub på google video. filmerna kan tyckas vara lite flummiga dom första minutrarna. Men om ni ser klart BÅDA filmerna helt så lovar jag er att ni kommer tänka i helt andra banor än vad ni gjorde innan. Det är Allmänbildning detta. Även ni som är "skeptiska" till tråden. Ignorera tråden och lyssna på mig. Det är inte folk i foliehattar som gjort dem här filmerna det är allmänbildning vid det här laget att ha sett i alla fall någon av dessa filmer. Första Zeitgeist med swesub. Spola fram 11 min och se därifrån. http://video.google.com/videoplay?do...0282309249591#
    Det var egentligen detta jag pratade om, men folk verkar ha fått helt fel uppfattning pga min rubrik, så har bytt den nu. De flesta verkar tro precis som du skriver att Illuminati har något med några Historiska satanister att göra. Att man fortfarande pratar om konspirationsteorier är också ganska oroväckande.
    Citat Ursprungligen postat av Bjorviken Visa inlägg
    Tycker allt sånthär verkar riktigt intressant. Någon som kortfattat skulle kunna förklara något om det här allseende ögat? Då vet man vad man ger sig in i att läsa innan man börjar Och jag skulle gärna vilja det, för har inte lust att läsa x antal tiotal sidor om något jag inte tycker är intressant.
    Som Mx_Josef beskriver så har det ingenting med satanister att göra. Det handlar om pengar, giriga bankirer som vill ha mer. Det handlar om att Obama jobbar för dessa killar, utan dem skulle förmodligen Obama gå utan jobb som så många andra amerikaner. Det var Henry Kissinger som gav Obama jobb inom politiken så fort han pluggat klart och från det har det bara eskalerat. Även Bush jobbade för dessa, som så många andra. John F. Kennedy däremot ville gå sin egen väg, drog tillbaks trupperna från vietnam, skrev under ett avtal som skulle avskaffa centralbanken och vad hände med honom? Det vet vi ju alla redan. Woodrow Wilson erkände till och med att han bedragits av internationella bankirer och bad om ursäkt till folket strax innan sin död.
    Senast redigerat av Speedforce den 2010-09-14 klockan 09:40.

  24. #24
    Derbi_krilles avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Helsingborg/ rydebäck
    Inlägg
    328
    Citat Ursprungligen postat av Shöwtek Visa inlägg
    Jag tror på southparks teori
    dom brukar ha den mest trovärdiga teorin.

    jag tror med på dom!
    Att skriva brev till sin käresta är som att rita en skinkmacka när man är hungrig...

  25. #25
    Citat Ursprungligen postat av Mx_Josef Visa inlägg
    Jag varnar er för teorier om "Satanistiska Illuminati". som sprider djävuls budskap i musik och sådan BS. Läs inte på om illuminati.

    Utan läs snarare om. 9/11, och "the new world order". Läs om Bankmännen som egentligen styr och ställer över många mäktiga regeringar. Som tjänar pengar på krig och att skuldsätta länder och regeringar. Bland annat amerikanska centralbanken "federal reserve" som har monopol på att trycka pengar men är en PRIVAT BANK med helt egna relger. Där har ni hemska sanningar i vad folk kanske kallar "konspiration".

    See även zeitgeist the movie och zeitgeist addemnum. finns på swesub på google video. filmerna kan tyckas vara lite flummiga dom första minutrarna. Men om ni ser klart BÅDA filmerna helt så lovar jag er att ni kommer tänka i helt andra banor än vad ni gjorde innan.

    Det är Allmänbildning detta. Även ni som är "skeptiska" till tråden. Ignorera tråden och lyssna på mig. Det är inte folk i foliehattar som gjort dem här filmerna det är allmänbildning vid det här laget att ha sett i alla fall någon av dessa filmer.


    Första Zeitgeist med swesub. Spola fram 11 min och se därifrån.
    http://video.google.com/videoplay?do...0282309249591#
    mycket intressant film! men jag fattar inte riktigt vad det där har med 9/11 och "det allseende ögat" med att göra

  26. #26
    Citat Ursprungligen postat av rideAerox Visa inlägg
    mycket intressant film! men jag fattar inte riktigt vad det där har med 9/11 och "det allseende ögat" med att göra
    Här är ett ett utklipp från en dollarsedel.


    Detta är den så kallade "Illuminatiloggan".
    Överst ser du det allseende ögat som motsvarar den globala eliten som är bilderberggruppen och så vidare.
    De är på toppen i hierarkin som de själva har skapat, och som de utnyttjar.
    Under ser du även att det står "NOVUS ORDO SECLORUM" vilket betyder "NEW WORLD ORDER" på latin.

    Se Filmen Obama Deception, finns med svensk text på tuben.
    Vaken.se är en bra hemsida med riktig info.

  27. #27
    Citat Ursprungligen postat av Speedforce Visa inlägg
    Här är ett ett utklipp från en dollarsedel.


    Detta är den så kallade "Illuminatiloggan".
    Överst ser du det allseende ögat som motsvarar den globala eliten som är bilderberggruppen och så vidare.
    De är på toppen i hierarkin som de själva har skapat, och som de utnyttjar.
    Under ser du även att det står "NOVUS ORDO SECLORUM" vilket betyder "NEW WORLD ORDER" på latin.

    Se Filmen Obama Deception, finns med svensk text på tuben.
    Vaken.se är en bra hemsida med riktig info.
    Dude, om du nu ska slå i folk en massa skit, se i alla fall till att ha rätt. Novus Ordo Seclorum betyder i själva verket New Order of the Ages. Det är dock vanligt att man misstar det för New World Order.
    New World Order hade hetat Novus Ordo Mundi. Rakt översatt menar texten inte New World Order, utan "the beginning of the new American Era" vilket började användas ungefär samtidigt som USA blev självständigt.

  28. #28
    Citat Ursprungligen postat av Molle Visa inlägg
    Dude, om du nu ska slå i folk en massa skit, se i alla fall till att ha rätt. Novus Ordo Seclorum betyder i själva verket New Order of the Ages. Det är dock vanligt att man misstar det för New World Order. New World Order hade hetat Novus Ordo Mundi. Rakt översatt menar texten inte New World Order, utan "the beginning of the new American Era" vilket började användas ungefär samtidigt som USA blev självständigt.
    Tack för att du rättar. Visst du kan kalla det för skit, tycker jag också det där med dollarsedeln är, men det tog jag upp för att rideAerox undrade över det "allseende ögat". Undviker nu att använda orden "Illuminati" och "det allseende ögat" eftersom att folk relaterar det till helt andra saker än vad jag ville diskutera. Det jag var intresserad av var just det här med Obama och bankirerna m.m. Om de manipulerat (som jag skrev ovan) Woodrow Wilson varför skulle de inte göra det med andra presidenter? Om du kallar den faktan för skit, så visst.

  29. #29

  30. #30
    Är ni medvetna om att Det allseende ögat är en symbol för Treenigheten? Det är alltså inte så konstigt att USA, en stark kristen nation, använder den symbolen på dollarsedeln.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in