Sidan 92 av 102 Första ... 42829091929394 ... Sista
  1. #2731
    Citat Ursprungligen postat av JesperF Visa inlägg
    Vad är bra att äta direkt efter gymmet istället för en riktigt måltid? Jag bor ca en timme från gymmet så det skulle nog vara bra att få mig något direkt efter träningen och sedan äta middag när jag kommer hem

    Gainer eller Whey 80/100
    F.d summertime

  2. #2732
    Citat Ursprungligen postat av Puryeah Visa inlägg
    Gainer eller Whey 80/100
    Vad är det för skillnad på Whey 80 och Whey 100?

  3. #2733
    Whey 100 innehåller lite mer protein, samt färre kolhydrater. Dock är kolhydraterna inget att bry sig om då båda innehåller såpass lite.
    F.d summertime

  4. #2734
    Dubbel


    F.d summertime

  5. #2735

  6. #2736
    Jag är inte insatt i ämnet, men är proteinpulver verkligen så bra? Är det de bästa valet? Min mamma är dietiskt och hon föredrar att jag undviker det och äter typ keso istället efter träningen.

  7. #2737
    pAd105s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Jöönköping
    Inlägg
    1 709
    Nej proteinpulver är inte optimalt för din hälsa. Sen finns det tusentals olika pulver. Men de flesta pulverna är helt okej för kroppen.
    Välkända märken som Whey80/100 är ju testade och de har bara fått +.

    Proteinpulver samt andra kostsamma kosttillskott är helt onödigt om du får i dig riktigt mat istället. Behåll pengarna och bli stor ändå..

  8. #2738
    Okej tack för svaret, det var ungefär så min mamma resonerade också. Det tar dock ca 90 minuter att komma hem efter ett träningspass och innan det har jag ingen tillgång till riktig mat förutom en ica i närheten, så jag känner att det är bäst för mig att dricka en proteinshake direkt efter passet och sedan äta ordentligt när jag kommer hem.

  9. #2739
    Linuss avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Östergötland
    Inlägg
    644
    Citat Ursprungligen postat av pAd105 Visa inlägg
    Nej proteinpulver är inte optimalt för din hälsa. Sen finns det tusentals olika pulver. Men de flesta pulverna är helt okej för kroppen.
    Välkända märken som Whey80/100 är ju testade och de har bara fått +.

    Proteinpulver samt andra kostsamma kosttillskott är helt onödigt om du får i dig riktigt mat istället. Behåll pengarna och bli stor ändå..
    Man får i de flesta fallen mer protein/krona med vasslepulver än något annat dock, så "behåll pengarna och bli stor ändå" stämmer ju inte riktigt.
    Någon intresserad av en 3vxl Zündapp motor eller en 24mm stage6 förgasare? Skicka PM!

  10. #2740
    pAd105s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Jöönköping
    Inlägg
    1 709
    Citat Ursprungligen postat av Linus Visa inlägg
    Man får i de flesta fallen mer protein/krona med vasslepulver än något annat dock, så "behåll pengarna och bli stor ändå" stämmer ju inte riktigt.
    Det har du helt rätt i. Men hur många 15-20åringar som har problem att få i sig tillräckligt med protein och kolhydrater är inte många.
    Ät mat, ät mycket mat och det kommer ge minst lika bra resultat som att hälla i sig ett hundratals shakear per år vilket inte är helt gratis.

  11. #2741
    Citat Ursprungligen postat av Linus Visa inlägg
    Man får i de flesta fallen mer protein/krona med vasslepulver än något annat dock, så "behåll pengarna och bli stor ändå" stämmer ju inte riktigt.
    Stämmer bra. Om man nu ska försöka få i sig det proteinet kroppen behöver under en dag genom bara mat så får man vara beredd på att det kommer kosta.

    Btw, hur går det för dig, Linus?

  12. #2742
    hences avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Unter meine schteen
    Inlägg
    1 439
    Citat Ursprungligen postat av pAd105 Visa inlägg
    Det har du helt rätt i. Men hur många 15-20åringar som har problem att få i sig tillräckligt med protein och kolhydrater är inte många.
    Ät mat, ät mycket mat och det kommer ge minst lika bra resultat som att hälla i sig ett hundratals shakear per år vilket inte är helt gratis.
    Maten om något kommer att kosta i längden om man ska uppnå samma mängd protein. Finns mycket prisvärt, stirra inte blint på gymgrossisten. Kolla Whey FX från gymvaruhuset eller Body Science Whey 100% från mmasports.
    Matlab e-e-e-e-e-e-e-e

  13. #2743
    Precis som Hence säger så är Body Sience's whey 100 ypperlig. Bland de bästa om man jämför pris, smaker och % protein per dos.

  14. #2744
    Citat Ursprungligen postat av pAd105 Visa inlägg
    Nej proteinpulver är inte optimalt för din hälsa. Sen finns det tusentals olika pulver. Men de flesta pulverna är helt okej för kroppen.
    Välkända märken som Whey80/100 är ju testade och de har bara fått +.

    Proteinpulver samt andra kostsamma kosttillskott är helt onödigt om du får i dig riktigt mat istället. Behåll pengarna och bli stor ändå..


    Whey 80/100 är inget märke, whey är vassleprotein. Finns hundratals olika märken som tillverkar detta. De du tänker på är väl de klassiska blå påsarna från Star Nutrition.
    F.d summertime

  15. #2745
    Linuss avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Östergötland
    Inlägg
    644
    Citat Ursprungligen postat av Parden Visa inlägg
    Stämmer bra. Om man nu ska försöka få i sig det proteinet kroppen behöver under en dag genom bara mat så får man vara beredd på att det kommer kosta.

    Btw, hur går det för dig, Linus?
    Har haft en svacka med dålig motivation nu det senaste halvåret eller så. Hittar förhoppningsvis tillbaka inför sommardeffen. Hur går det själv?
    Någon intresserad av en 3vxl Zündapp motor eller en 24mm stage6 förgasare? Skicka PM!

  16. #2746
    ozcaarls avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    StockholM/Älta/tyresö/Nacka
    Inlägg
    2 297
    Tja grapphar! Skulle behöva lite hjälp med att dela upp min träning så att jag kan gymma oftare och att träningen blir så effektiv som möjligt. Vore jättebra om någon kunde skriva lite om hur ni bär er åt för att få en så bra kropp som möjligt. Vill gärna veta vad ni äter före/efter träningen också! Så, kom med tips nu så blir jag väldigt tacksam

    Observera att jag är normalbyggd. Vill gå upp i massa, inte ner.

  17. #2747
    Citat Ursprungligen postat av ozcaarl Visa inlägg
    Tja grapphar! Skulle behöva lite hjälp med att dela upp min träning så att jag kan gymma oftare och att träningen blir så effektiv som möjligt. Vore jättebra om någon kunde skriva lite om hur ni bär er åt för att få en så bra kropp som möjligt. Vill gärna veta vad ni äter före/efter träningen också! Så, kom med tips nu så blir jag väldigt tacksam

    Observera att jag är normalbyggd. Vill gå upp i massa, inte ner.
    Kyckling är skiten! Det och lite proteinpulver så ska du se att du snart är framme!


    BU!

  18. #2748
    Bellmans avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Mitt i sverige!
    Inlägg
    62
    Citat Ursprungligen postat av ozcaarl Visa inlägg
    Tja grapphar! Skulle behöva lite hjälp med att dela upp min träning så att jag kan gymma oftare och att träningen blir så effektiv som möjligt. Vore jättebra om någon kunde skriva lite om hur ni bär er åt för att få en så bra kropp som möjligt. Vill gärna veta vad ni äter före/efter träningen också! Så, kom med tips nu så blir jag väldigt tacksam

    Observera att jag är normalbyggd. Vill gå upp i massa, inte ner.
    Mitt tips är att skynda långsamt, grisbulk är inte fördelaktigt nånstans. Försöker hålla mig på överskott på cirka 500kcal varje dag ungefär!

    Kan ta vad jag åt idag som exempel:

    Frukost: 3fullkornsmackor, 100gram ost 22% fett, 150gram kyckling

    Mellanmål: 1proteinshake, 100gram nötter, 1.5dl havregryn

    Lunch: 400gram karré, 2avocados, 2.5dl ris(okokt mätt)

    Efter träning: 400gram lax, 8potatisar, 150gram Mozarella 16% fett

    Kvällsmål: 250gram kesella, 1.5dl havre, 100gram nötter och funlight i detta!



    Och när du vill bygga, kör mycket basövningar! Knäböj, knäböj, knäböj, och marklyft & bänkpress! +Andra övningar givetvis, men basövningar bygger helt enkelt!

    Vh
    Bellman
    L'existentialisme est un humanisme

  19. #2749
    Citat Ursprungligen postat av Hejsvejs Visa inlägg
    Kyckling är skiten! Det och lite proteinpulver så ska du se att du snart är framme!


    BU!

    http://www.youtube.com/watch?v=H-nIBAM1P0s

  20. #2750
    pAd105s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Jöönköping
    Inlägg
    1 709
    Satte 75kg x 1 reps första gången i bänken igår! 15kg tyngre än i december. Sjukt nöjd!

    Inget märkvärt.. men det är underbart att klara av sina egna mål

    Jag är förövrigt:

    187cm
    82kg
    16år

  21. #2751
    ralleys avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Every Where
    Inlägg
    2 414
    Någon som kan rekommendera bra Aminosyror och något bra Inta-workout?

    Kör för tillfället med Creatine Complete Hardcore. Råkade ta en överdos för en vecka sedan och sen dess vill jag inte riktigt använda de!

    Tacksam för svar!
    Citat Ursprungligen postat av Sogat
    du måste roota för att kunna printa på ett vettigt sätt jävla nolla.

    Du får väl fantisera om en ny rad.

  22. #2752
    Citat Ursprungligen postat av Linus Visa inlägg
    Har haft en svacka med dålig motivation nu det senaste halvåret eller så. Hittar förhoppningsvis tillbaka inför sommardeffen. Hur går det själv?
    Löser sig nog ska du se. Kolla lite motivationsvideos och kötta!

    Går frammåt. Lutar åt Fitness5 framövet.

    Citat Ursprungligen postat av ozcaarl Visa inlägg
    Tja grapphar! Skulle behöva lite hjälp med att dela upp min träning så att jag kan gymma oftare och att träningen blir så effektiv som möjligt. Vore jättebra om någon kunde skriva lite om hur ni bär er åt för att få en så bra kropp som möjligt. Vill gärna veta vad ni äter före/efter träningen också! Så, kom med tips nu så blir jag väldigt tacksam

    Observera att jag är normalbyggd. Vill gå upp i massa, inte ner.
    Jag kombinerar vanlig styrketräning med detta: http://cutandjacked.com/10-Reasons-W...e-Calisthenics
    Det konceptet tillsammans styrketräning är vad som funkar bäst för mig och ger mig dom resultaten jag eftersträvar. Sen äter jag därefter också. Proppar i mig runt 1,5-2kg kyckling om dagen tillsammans med broccoli,ris, sparris osv utspritt runt 3-4 måltider. Några proteinshakes slinker också ner under dagen.

    Tycker detta citat summerar upp allt rätt bra:





    Citat Ursprungligen postat av Hejsvejs Visa inlägg
    Kyckling är skiten! Det och lite proteinpulver så ska du se att du snart är framme!
    Ny sign! Bör tilläggas att jag slog till på 26 påsar kycklingfilé igår via jobbet. Drog på mig en saftig rabatt också.


    Citat Ursprungligen postat av Bellman Visa inlägg
    grisbulk är inte fördelaktigt nånstans.
    Där har jag varit. Det sämsta beslutet jag nånsin gjort.

  23. #2753
    Dagsformen







    F.d summertime

  24. #2754
    Citat Ursprungligen postat av Bellman Visa inlägg



    Kvällsmål: 250gram kesella, 1.5dl havre, 100gram nötter och funlight i detta!





    Vh
    Bellman
    Skippa kolhydraterna ett par timmar innan läggdags, det kommer hjälpa ökningen avsevärt i längden.
    Det sabbar dina insulinnivåer vilket sabbar dina ökningar.
    Citat Ursprungligen postat av Puryeah Visa inlägg
    Dagsformen

    BILDER
    Stats i de tre stora?
    Ser ok ut.. Mer jobb på triccarna-pec major behövs!

  25. #2755
    Citat Ursprungligen postat av JesperF Visa inlägg
    Vad är bra att äta direkt efter gymmet istället för en riktigt måltid? Jag bor ca en timme från gymmet så det skulle nog vara bra att få mig något direkt efter träningen och sedan äta middag när jag kommer hem
    En banan då den innehåller snabba kolhydrater vilket peakar dina insulinnivåer efter träningen, hjälper också till att fylla på glykoldepåerna i musklerna för ökad återhämtning etc.
    Innehåller även kalium som är bra för musklerna.

    Släng gärna in en drink vassleprotein, vilket spelar ingen roll!
    Jag går efter billigast och naturligast

    Vill helst ha en produkt som inte är fylld med massa farliga smak- å färgämnen m.m som t.ex Xtend, etc etc.

  26. #2756
    Citat Ursprungligen postat av Gbgräddglass Visa inlägg
    Skippa kolhydraterna ett par timmar innan läggdags, det kommer hjälpa ökningen avsevärt i längden.
    Det sabbar dina insulinnivåer vilket sabbar dina ökningar.


    Stats i de tre stora?
    Ser ok ut.. Mer jobb på triccarna-pec major behövs!


    Thx, kör bara bänk av de tre stora.. Och det är inte så ofta jag kör det heller. 105x1 är pb, 100x2 så det är inget imponerande alls.
    F.d summertime

  27. #2757
    Citat Ursprungligen postat av Puryeah Visa inlägg
    Thx, kör bara bänk av de tre stora.. Och det är inte så ofta jag kör det heller. 105x1 är pb, 100x2 så det är inget imponerande alls.
    Okok, mer än turkarna som kör ca 80 i alla fall.

    Börja kör marklyft å knäböj så ska du se att det kommer börja hända saker på bröst-fronten också.
    Antar att du kör mycket benspark, benpress osv?
    Bäst att inte köra t.ex benspark å benpress samma pass, för benspark är en definitions övning.. alltså hjälper den forma musklerna mer än bygga.

    Kör många set på varje övning, hjälper till att skapa hypertrofi i musklerna.
    Testat 5x5 schemat? Kan vara bra för att öka mer i styrka.
    Jag brukade köra ca 12set på bänken, med 2-4reps per set, det ökade jag jävligt mycket på, slutade med att jag drog upp 135kg i rak bänkpress.

    Åt mycket kött,grönsaker å fullkorns pasta(långsamma kolhydrater)

  28. #2758
    Citat Ursprungligen postat av Gbgräddglass Visa inlägg
    Okok, mer än turkarna som kör ca 80 i alla fall.

    Börja kör marklyft å knäböj så ska du se att det kommer börja hända saker på bröst-fronten också.
    Antar att du kör mycket benspark, benpress osv?
    Bäst att inte köra t.ex benspark å benpress samma pass, för benspark är en definitions övning.. alltså hjälper den forma musklerna mer än bygga.

    Kör många set på varje övning, hjälper till att skapa hypertrofi i musklerna.
    Testat 5x5 schemat? Kan vara bra för att öka mer i styrka.
    Jag brukade köra ca 12set på bänken, med 2-4reps per set, det ökade jag jävligt mycket på, slutade med att jag drog upp 135kg i rak bänkpress.

    Åt mycket kött,grönsaker å fullkorns pasta(långsamma kolhydrater)


    Hur menar du att det kommer börja hända saker på bröst-fronten om jag kör mark och böj? För det första ligger inte brösten efter, alls. Jag vet inte om det kanske ser ut så på bilderna eller nåt men de släpar ej. Menade du att det är för att mark och böj även stimulerar tillväxten av övriga muskler?

    Ja jag kör mycket benspark och benpress. Tror faktiskt inte en sekund på att det skulle vara dåligt att köra benspark och benpress i samma pass. Mig veterligen kan man inte ens "forma" en muskel. Givetvis byggs massa av benspark också.


    Jag kör många set, mitt schema fungerar utmärkt.

    Kör 5x5 i bänk, + 4 set med lite lättare vikter. 2 som uppvärmning och 2 efter jag kört 5x5.

    Värt att tillägga är att jag inte bryr mig märkvärdigt om styrka.
    F.d summertime

  29. #2759
    Citat Ursprungligen postat av Gbgräddglass Visa inlägg
    En banan då den innehåller snabba kolhydrater vilket peakar dina insulinnivåer efter träningen, hjälper också till att fylla på glykoldepåerna i musklerna för ökad återhämtning etc.
    Innehåller även kalium som är bra för musklerna.
    En banan innehåller även en massa fibrer som gör så att det inte blir så mycket "snabba kolhydrater" längre. Men endå snabbast kolhydrater av frukterna tror jag =)


    Citat Ursprungligen postat av Gbgräddglass Visa inlägg
    Okok, mer än turkarna som kör ca 80 i alla fall.

    Börja kör marklyft å knäböj så ska du se att det kommer börja hända saker på bröst-fronten också.
    Antar att du kör mycket benspark, benpress osv?
    Bäst att inte köra t.ex benspark å benpress samma pass, för benspark är en definitions övning.. alltså hjälper den forma musklerna mer än bygga.

    Kör många set på varje övning, hjälper till att skapa hypertrofi i musklerna.
    Testat 5x5 schemat? Kan vara bra för att öka mer i styrka.
    Jag brukade köra ca 12set på bänken, med 2-4reps per set, det ökade jag jävligt mycket på, slutade med att jag drog upp 135kg i rak bänkpress.

    Åt mycket kött,grönsaker å fullkorns pasta(långsamma kolhydrater)
    För att öka Hypertrofin så är det väl fler reps och inte fler set som gäller!.

    Och varför skulle man inte kunna köra benspark och benpress på samma dag. Det med att benspark bara "formar" muskeln och inte "gör den större/starkare" tror jag inte ett dugg på.
    Har du någon källa på det eller vad har du fått det ifrån??

  30. #2760
    Citat Ursprungligen postat av bossen Visa inlägg
    Har du någon källa på det eller vad har du fått det ifrån??
    Broscience?
    Citat Ursprungligen postat av Hejsvejs Visa inlägg
    Kyckling är skiten! Det och lite proteinpulver så ska du se att du snart är framme!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in