1. #8161

  2. #8162

  3. #8163

  4. #8164

  5. #8165

  6. #8166

  7. #8167
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    Bara fönstershoppar lite, vad ska man ha för bil om man vill ha, turbo+diesel och uppnå någon fin vridmoment kurva? Tittat mest på BMW 330D E46.

  8. #8168

  9. #8169

  10. #8170
    har kollat runt lite på bmw bilar sista tiden och tycker om några av dom

    dom jag kollat på är;
    Bmw 325
    Bmw 328i
    och hittade en Bmw 320 e30 m40 idag på blocket

    är det bra bilar? något dåligt eller sånt?
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    jävlar vilken hyper. har säkert hela 10hk och en toppfart på 85kmh

  11. #8171

  12. #8172
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    Citat Ursprungligen postat av sjöblom! Visa inlägg
    beror på pris.. 330D e46 med nya motorn, manuell och chip är redigt trevlig!
    Runt 70k, skulle väl kunna sträcka mig till 80k.
    Letar ju efter något som klarar av 0-100 på ungefär samma tid som S60n gör, fast är lite snällare mot plånboken, då verkade 330D E46 ligga bra till, med ett litet chip. Manuell låda är det enda jag tänkt mig.

  13. #8173

  14. #8174
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Jämnar väl ut sig i slutändan när du ska betala försäkringen
    Nja tror jag nog inte, dom sifforrna jag sett på BMW jämfört med min volvo så skiljer det ca 0.2-0.3l/milen.

  15. #8175

  16. #8176
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    hmm, okej, dock kostar ju dieseln 1-1,5kr mer en bensinen just nu.. skatten är ju dyrare, så du måste åka många mil om de ska bli nån skillnad tror jag =)
    Största skillnaden blir på stadskörning, och det är ju det jag kör dagligen. Om man pratar teoretiskt så ligger min S60 på runt 1.3l/milen och en 330D ligger på runt 0.9l/milen.

  17. #8177

  18. #8178
    Citat Ursprungligen postat av BlasterGurra^ Visa inlägg
    Ja bmw är bra bilar. Men alla bilar kan krångla, så enkelt är det. E30n vet jag dock inte lika mycket om, bara att en jag känner har en sådan och har fått byta diff några gånger.

    Men du är 95a mannen, känns inte som du kommer köpa bil än
    det är låsas pappa som "köper" bilen sen får jag övningsköra i den och köra med den när jag har kort
    vi har bara en jeep och en saab 9-5 att övningsköra i och jeepen är auto och saaben är försäkringen att man ska vara 24år så dom tyckte det var bättre att köpa en ny
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    jävlar vilken hyper. har säkert hela 10hk och en toppfart på 85kmh

  19. #8179
    http://www.specialfalgar.se/f%C3%A4l...n-mat-blk.aspx

    Lagom sugen på de fälgarna, men fyfan vad dyra
    "When we put a turbine in an airplane, we turned it into a jet. When we put one in a car, we turned it into a Saab."

  20. #8180
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    http://www.specialfalgar.se/f%C3%A4l...n-mat-blk.aspx

    Lagom sugen på de fälgarna, men fyfan vad dyra
    snygga!
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    jävlar vilken hyper. har säkert hela 10hk och en toppfart på 85kmh

  21. #8181

  22. #8182

  23. #8183

  24. #8184
    Noexs avatar
    Reg.datum
    Jun 2010
    Ort
    Västergötland
    Inlägg
    369
    Citat Ursprungligen postat av Svempa Visa inlägg
    Bilen gick igenom besiktningen med blanka papper!!! Göttans
    VOLVO

    Nån som vill köpa?
    Och nu blir det Saab tro?

    Edit: Fått hem viggenkjolar och vinge och har börjat lacka dem nu! Längtar somfan till våren när man slipper vinterdäck, mörker och halka..

  25. #8185
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    tjenare. köpte en biltema varvräknare nu och undrar nu hur man kopplar in den i min volvo 140.
    det är 2st svarta kablar, 1 vit, 1 röd och 1 grön. som jag fattat det så ska grön till minus på tändspolen. dom andra då?
    sökt på google men bara hittat info om dom med 4 kablar.. blir ju fanimig tokig på detta, fick inte med någon bruksanvisning som stod skulle medfölja :s
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  26. #8186

    Reg.datum
    Apr 2008
    Ort
    Nära havet
    Inlägg
    1 075
    Citat Ursprungligen postat av hyperperry Visa inlägg
    tjenare. köpte en biltema varvräknare nu och undrar nu hur man kopplar in den i min volvo 140.
    det är 2st svarta kablar, 1 vit, 1 röd och 1 grön. som jag fattat det så ska grön till minus på tändspolen. dom andra då?
    sökt på google men bara hittat info om dom med 4 kablar.. blir ju fanimig tokig på detta, fick inte med någon bruksanvisning som stod skulle medfölja :s
    Två svarta? Kanske är separat jord för både belysningen och mätaren. Var dock 4st på biltemas 52mm varvräknare som jag köpte till andra bilen för ett tag sen.
    Grön till - på tändspolen, vit och röd till strömkälla när tändningen är på. (har för mig att den vita är belysningens +).
    '' philip - säger: är helt sjukt, tror jag spräckte förhuden innan''

  27. #8187
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av Mx Fidde Visa inlägg
    Två svarta? Kanske är separat jord för både belysningen och mätaren. Var dock 4st på biltemas 52mm varvräknare som jag köpte till andra bilen för ett tag sen.
    Grön till - på tändspolen, vit och röd till strömkälla när tändningen är på. (har för mig att den vita är belysningens +).
    mätte min nu, stod 52 på den också.
    Japp, det är 2 svarta. drar man ur lampan så ser man att det är en svart och en vit kabel just från lampan, resten är ju från själva mätarn.
    nu har allt i princip klarnat för mig. ska jag bara dra båda de svarta till valfri jordplacering i chassit alltså? för jag hade också för mig att grön ska vara till - på tändspolen, och då drar jag bara strömkablar från fuckostylingen aka lysrör inne vid pedalerna till röd och vit då?
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  28. #8188

    Reg.datum
    Apr 2008
    Ort
    Nära havet
    Inlägg
    1 075
    Citat Ursprungligen postat av hyperperry Visa inlägg
    mätte min nu, stod 52 på den också.
    Japp, det är 2 svarta. drar man ur lampan så ser man att det är en svart och en vit kabel just från lampan, resten är ju från själva mätarn.
    nu har allt i princip klarnat för mig. ska jag bara dra båda de svarta till valfri jordplacering i chassit alltså? för jag hade också för mig att grön ska vara till - på tändspolen, och då drar jag bara strömkablar från fuckostylingen aka lysrör inne vid pedalerna till röd och vit då?
    Precis, Dra båda svarta till valfri jordning och sen om du har dimmer för mätarbelysning så kan du koppla den vita till + från en valfri annan mätarbelysning (vilket jag gjorde). Spelar inte så stor roll vart du kopplar + kabeln så länge det bara kommer ström när du slår på tändningen.
    '' philip - säger: är helt sjukt, tror jag spräckte förhuden innan''

  29. #8189
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    http://www.specialfalgar.se/f%C3%A4l...n-mat-blk.aspx

    Lagom sugen på de fälgarna, men fyfan vad dyra
    De var riktigt snygga! Men tyvärr skulle det nog vara svårt att få ha dem ifred då de kostar från 16k till 26k (för 4st alltså).
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  30. #8190

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in