1. #9421

  2. #9422

    Reg.datum
    Jul 2010
    Ort
    Gothenburg
    Inlägg
    200
    Dom ser alla schyssta ut Smaklösa träinlägg bara men det får leva med kanske.

    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Sjukt snygg! Du kommer verkligen inte ångra dig om du skulle köpa en sån där, hur länge räknar du behålla bilen?
    Okej. Är väl mest dendär kvalitétskänslan i grejerna jag kommer sakna. Men å andra sidan var inte Imprezan någon Bentley inredningsmässigt och jag överlevde så . Hittills har jag snittat en bil varje halvår ungefär men om jag nu lyckas hitta en bil jag är nöjd med så kommer den nog finnas kvar lite längre än så

  3. #9423

  4. #9424
    Citat Ursprungligen postat av sjöblom! Visa inlägg
    La handpenning på ny bil idag, en väldigt ovanlig 2 dörrars sportbil med turbo och 140hk från ljuva 80talet
    Toyota Celica, Supra?

  5. #9425
    Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 499
    Citat Ursprungligen postat av Thejoke Visa inlägg
    Toyota Celica, Supra?
    Beror nog på årsmod, vår gamla hade i alla fall inte det
    Det krävs en längd på 8,5 cm och en bredd på 5,4 cm för att tillfredställa en tjej. Däremot spelar det ingen roll om det är Master Card eller Visa.

  6. #9426

  7. #9427

  8. #9428
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av sjöblom! Visa inlägg
    Nopes, celica supra är sugis och inte i närheten av lika ovanlig!
    Såhär ser den ut, fast röd.. Speciellt snygg är den inte dock

    Kan ha fel nu men är det en VW Scirocco eller en Alfa Romeo?
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  9. #9429
    Citat Ursprungligen postat av Tobbe94 Visa inlägg
    Kan ha fel nu men är det en VW Scirocco eller en Alfa Romeo?
    Isuzu Piazza

  10. #9430
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av Zer0x Visa inlägg
    Isuzu Piazza
    Okej
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  11. #9431

  12. #9432
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av sjöblom! Visa inlägg
    Precis, isuzu piazza turbo.. Såldes bara omkring 200 i sverige
    Okej, kanske är ett samlarvärde på den då? Tycker den liknar VW Scirocco rätt mycket.
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  13. #9433

  14. #9434
    Mattyyys avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Eskilstuna
    Inlägg
    649
    Hur är Golf 4 Motion i ägande? Alltså skatt och försäkring och sånt där? Sen så är dom roliga att köra och håller dom eller är det mycket skruva på dom? Tycker det verkar som riktigt prisvärda bilar och perfekt första bil
    You're so homo that even Justin Bieber look straight!

  15. #9435

  16. #9436
    Mattyyys avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Eskilstuna
    Inlägg
    649
    Citat Ursprungligen postat av EkaN^ Visa inlägg
    köper man en bil det är skruvat i, får man oftast fortsätta göra det, men somsagt alla bilar måste underhållas
    Som med moppar då. Men ska gå fordonslinje och bli bilmek så då kommer jag ha tillgång till att skruva och kunskap
    You're so homo that even Justin Bieber look straight!

  17. #9437

  18. #9438
    Mattyyys avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Eskilstuna
    Inlägg
    649
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Om vi pratar V6 4Motion så köper man den främst för att det är en riktigt trevlig motor, såväl ljudmässigt som effektmässigt. Givetvis, 1,8T-motorn går att få lika pigg men det är en viss känsla med V6-motorn som den inte kan motsvara.

    Skatten på V6 ligger på 2058 kr/år (att jämföra med 1,8T som kostar 1682 kr/år). Försäkringsmässigt är de jämlika.

    Motorn på V6 har inga direkta brister så länge man SKÖTER oljebyten ordentligt, kamkedjeproblemet som fanns på Vr6 är klart bättre åtgärdat på nyare motorn men problem kan uppstå om man slarvar.

    Motorljudet är skäl nog för köp...
    Låter som att det är värt att köpa V6 då istället men har du nån koll på ungefär vad dom kostar i försäkring?
    You're so homo that even Justin Bieber look straight!

  19. #9439

  20. #9440
    Citat Ursprungligen postat av Hejsvejs Visa inlägg
    Speciellt här på Lidingö, här vet man aldrig vad som kan hända! Kan ju komma två pojkar med backslick ur en Range Rover och kasta plånboken efter dig... Där har vi fara, Amex Black är tunga!

  21. #9441
    Tjena grabbar, tänkte visa er bilder på mina 3 nuvarande bilar åsikter är välkomna, oavsett om ni vill spy galla på dom, eller ge komplimanger!

    Honda Prelude 2.0i -92





    Audi A4 1.8 Turbo sport -98





    VW Passat V6 4-motion -00



    Tog bilderna från min garagetprofil "mawa1989" då jag sitter på fästmöns laptop och har inga bilder på denne.

  22. #9442

    Reg.datum
    Jul 2010
    Ort
    Gothenburg
    Inlägg
    200
    Citat Ursprungligen postat av honda5ive Visa inlägg
    Tjena grabbar, tänkte visa er bilder på mina 3 nuvarande bilar åsikter är välkomna, oavsett om ni vill spy galla på dom, eller ge komplimanger!

    Honda Prelude 2.0i -92

    Audi A4 1.8 Turbo sport -98


    VW Passat V6 4-motion -00


    Tog bilderna från min garagetprofil "mawa1989" då jag sitter på fästmöns laptop och har inga bilder på denne.
    Är du i behov av 3 bilar? Då de tre bilarna är rätt så likvärdiga (speciellt A4an och Passaten) så skulle ju jag personligen sälja av dom bilarna och köpa en finare. Du lär spara endel pengar dessutom.
    Annars så ser Passaten ganska clean ut

  23. #9443

  24. #9444
    Citat Ursprungligen postat av kocke Visa inlägg
    Är du i behov av 3 bilar? Då de tre bilarna är rätt så likvärdiga (speciellt A4an och Passaten) så skulle ju jag personligen sälja av dom bilarna och köpa en finare. Du lär spara endel pengar dessutom.
    Annars så ser Passaten ganska clean ut
    Skulle inte direkt säga att A4:an och Passaten har någon likhet alls mellan varandra förutom karossbenämningen B5, stor skillnad mellan en V6:a och en 4-cylindrig 1.8 liters turbo. Dessutom är komfortskillnaden så extremt stor så att det går inte ens att jämföra, passaten är helt knäpptyst och känns otroligt mycket mer välbyggd än A4:an. Kan ju iofs ha lite att göra med storleken på bilarna, och att passaten sitter på konstant 50/50 drivningen med mekaniska Torsendiffar, medans A4:an har en lite blygare framhjulsdrift.

    Tack för komplimangen på Passaten dock! Funderar på att flytta över de där 18" ASA Prime som sitter på Passaten till Audin så den ser lite bättre ut, eftersom jag inskaffat likadana 19" till Passaten.

    Citat Ursprungligen postat av EkaN^ Visa inlägg
    kan tänka mig att audin/passaten används av honom och fästmön som bruksbilar medans preluden bara är lite skojjbil
    Stämmer bra det, Passaten är min lilla sleeperlimo, och turbotysken tillhör frugan som ska ta körkort. Och du kunde inte haft mer rätt mer Preluden, då den används som "gokart" på sommaren då den är rena rama osthyveln på sommrarna.

  25. #9445

    Reg.datum
    Jul 2010
    Ort
    Gothenburg
    Inlägg
    200
    Citat Ursprungligen postat av honda5ive Visa inlägg
    Skulle inte direkt säga att A4:an och Passaten har någon likhet alls mellan varandra förutom karossbenämningen B5, stor skillnad mellan en V6:a och en 4-cylindrig 1.8 liters turbo. Dessutom är komfortskillnaden så extremt stor så att det går inte ens att jämföra, passaten är helt knäpptyst och känns otroligt mycket mer välbyggd än A4:an. Kan ju iofs ha lite att göra med storleken på bilarna, och att passaten sitter på konstant 50/50 drivningen med mekaniska Torsendiffar, medans A4:an har en lite blygare framhjulsdrift.

    Tack för komplimangen på Passaten dock! Funderar på att flytta över de där 18" ASA Prime som sitter på Passaten till Audin så den ser lite bättre ut, eftersom jag inskaffat likadana 19" till Passaten.



    Stämmer bra det, Passaten är min lilla sleeperlimo, och turbotysken tillhör frugan som ska ta körkort. Och du kunde inte haft mer rätt mer Preluden, då den används som "gokart" på sommaren då den är rena rama osthyveln på sommrarna.
    Åfan! Har åkt väldigt mycket med både A4 B5 och sån Passat då två nära vänner har såna, tycker dom är löjligt lika varandra. Sen tycker jag även att Audin är den som har snäppet bättre komfort haha. Har att göra med att Audin kör på standardfjädrar medans Passaten är sänkt med lågprofil dock. Dessa bilar har också 1.8t motorn båda två vilket också gör att dom känns väldigt lika. Aja alla har olika uppfattningar. Att Preluden är lik dessa två får jag ju ta tillbaka dock nu när jag fått sova, var rätt trött när jag skrev

  26. #9446
    Citat Ursprungligen postat av kocke Visa inlägg
    Åfan! Har åkt väldigt mycket med både A4 B5 och sån Passat då två nära vänner har såna, tycker dom är löjligt lika varandra. Sen tycker jag även att Audin är den som har snäppet bättre komfort haha. Har att göra med att Audin kör på standardfjädrar medans Passaten är sänkt med lågprofil dock. Dessa bilar har också 1.8t motorn båda två vilket också gör att dom känns väldigt lika. Aja alla har olika uppfattningar. Att Preluden är lik dessa två får jag ju ta tillbaka dock nu när jag fått sova, var rätt trött när jag skrev
    Haha det är lugnt, sitter dock coilovers och 19" på passaten snart, då försvinner nog komforten.

    Ja blev ju lite fundersam först när du drog en liknelse mellan samurajteknik och tysk ingenjörskonst.

  27. #9447
    Mattyyys avatar
    Reg.datum
    Sep 2011
    Ort
    Eskilstuna
    Inlägg
    649
    Citat Ursprungligen postat av honda5ive Visa inlägg
    Tjena grabbar, tänkte visa er bilder på mina 3 nuvarande bilar åsikter är välkomna, oavsett om ni vill spy galla på dom, eller ge komplimanger!

    Honda Prelude 2.0i -92





    Audi A4 1.8 Turbo sport -98





    VW Passat V6 4-motion -00



    Tog bilderna från min garagetprofil "mawa1989" då jag sitter på fästmöns laptop och har inga bilder på denne.

    Jag gillar verkligen Passaten! Tyckte den såg riktigt bra ut. Men Audin borde du fixa en grill utan emblem på för det skulle se mycket bättre ut då och ett par andra backspeglar
    You're so homo that even Justin Bieber look straight!

  28. #9448

  29. #9449
    Citat Ursprungligen postat av EkaN^ Visa inlägg
    är också sugen på en honda, antingen prelude, crx eller typ civic 92a
    jag råkar ju ha 3 bilar, varav en Prelude och jag gillar inte udda antal, så vi kan ju höras i PM om du skulle vara intresserad.

  30. #9450
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av honda5ive Visa inlägg
    Tjena grabbar, tänkte visa er bilder på mina 3 nuvarande bilar åsikter är välkomna, oavsett om ni vill spy galla på dom, eller ge komplimanger!

    Honda Prelude 2.0i -92





    Audi A4 1.8 Turbo sport -98





    VW Passat V6 4-motion -00



    Tog bilderna från min garagetprofil "mawa1989" då jag sitter på fästmöns laptop och har inga bilder på denne.
    Är det något krut i Preluden samt hur är den att köra?
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in