Sidan 4 av 6 Första ... 23456 Sista

Ämne: Rese-tråden

  1. #91
    Citat Ursprungligen postat av vivarn Visa inlägg
    Du som vart där. Hur är det där? Bra drag? Ska som sagt boka resa till antingen Rhodos eller Ayia Napa på lördag, vi är ett gäng på 18 år.
    När vi åkte sommaren 2010 var de sjukt bra drag där på "bar street" och Rhodos är fett underskattat i min mening. Det var värt varenda krona att åka dit men de hänger även på vilka man åker med. klart Ayia Napa var inte heller och leka med men Rhodos var de lite mer "uppstädat" folk inte dyngfulla dräggel som hängde på ens axel

    Citat Ursprungligen postat av Megavirre Visa inlägg
    Det är klart värre i Aten. Det har gått ned sig mycket inne i stan och i många stadsdelar hittar man kanyler på trottoaren titt som tätt och konstiga gäng står och hänger i alla hörn och stirrar på en. Vaknade mitt i natten av att ett helt gäng polisbilar och piketer fulla med poliser med rejäla vapen gick på ett gäng utanför vårt hotell senast jag var i Aten. På grund av strejker och protester kan det dessutom uppstå att bussar, tunnelbanan eller fartyg helt plötsligt inte går utan något som helst förvarning och utan ersättningstrafik och hänvisningar hur man tar sig vidare.

    I övärlden och ute på landsbygden märks det inte lika mycket som turist. Jag märkte visserligen att avsevärt färre turister åker till Grekland pga krisen senast jag var där. Restauranger kunde stå tomma mitt i högsäsong. Pratar man med lokalbefolkningen märker man dessutom att de inte är direkt nöjda med vad som hänt.

    Kort sagt: Flyger man direkt till Rhodos/annan ö eller i stort sett inte åker via Aten är det inte något stort problem att vistas i Grekland. Kan vara lite mindre folk än vad det var tidigare år. Att resa via Aten går för det mesta bra men det kan vara lite marigt. Exempelvis var bussen till flygplatsen helt plötsligt inställd när vi skulle åka hem, men vi lyckade ta oss till flygplatsen ändå.
    När jag och bruden flög till Rhodos i oktober blev vi försenade med ungefär 4½ timma pga demonstrationer i Aten. Vi hade direktflyg Landvetter - Rhodos fick dock mellanlanda i Kos för tankning då vi inte inte hade bränsle för att cirkulera i 4 timmar och de var där försening kom

    Citat Ursprungligen postat av ralley Visa inlägg
    Eftersom att många snart tar studenten och skall iväg tänkte jag att vi kunde diskutera det vanligaste orterna för en veckas supande tillsammans med andra Skandinavier, framförallt norskor!

    Ayia Napa
    Magaluf
    Rhodos
    Alanya
    Ibiza

    Detta är väl de vanligaste destinationer?

    För och nackdelar med varje destination? Dela med er av er erfarenhet.

    Tror att jag läste något inlägg ett par sidor tillbaka där negroo sa Korfu var bland det bättre, stämmer detta?

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
    Korfu? Jag har varit på alla de ställena du nämnde förutom Ibiza och kan säga att alla blev helt klart godkända men att Rhodos var underskattat som feststad men sedan är de lite som jag nämde beroende på vilka man åker med jag hade fett skoj på alla ställena och var värt varenda krona men Kos o Rhodos tog hem första platserna.

    Du nämnde även Barcelona och nja så dyrt var de faktiskt inte som jag trodde vi käkade la middag för ungefär 4-6 euro och en öl gick på 2.5 kanske så de var inte helt överdrivet i min mening ! Barcelona helt klart värd att besöka som feststad också ! (Goa brudar på baren och inte halvmulliga svenskar som tror dom e världens strippor)


    edit,

    Har ett litet svårt val framför mig.. Åka till Monaco i 3 veckor till sommaren (något jag verkligen vill besöka) eller jobba på utan semester och sedan ta mig 2-3 månader semester runt december-februari och kanske åka runt som t ex en månad i Thailand och en vecka här och där.. hmm blir mycket tänkande !

  2. #92
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    Nu ska jag och Ellen börja spara ihop till Hawaii resa 2013. Vi kommer få ungefär 15-20k från hennes pappa till en resa, och det räcker för flygbiljetterna, sen behöver vi ungefär 10k till för hotellet men det ska nog gå blir Oahu - Honolulu, mer specifikt Kaiwiki

  3. #93
    ralleys avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Every Where
    Inlägg
    2 414
    Vilket resebolag föreslår ni? Kollar lite resor nu, Magaluf framför allt. Dock är alla de roliga datumen bokade!
    Citat Ursprungligen postat av Sogat
    du måste roota för att kunna printa på ett vettigt sätt jävla nolla.

    Du får väl fantisera om en ny rad.

  4. #94
    frasse21s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Tidaholm/Stockholm
    Inlägg
    378
    Blir paris i påsk och till sommaren blir det monaco och villefranche. Någon som har tips på hotell i monaco som inte är allt för dyra? Kanske blir puerto banus med då vi har tillgång att låna en lägenhet där men inget planerat.

  5. #95
    Citat Ursprungligen postat av frasse21 Visa inlägg
    Blir paris i påsk och till sommaren blir det monaco och villefranche. Någon som har tips på hotell i monaco som inte är allt för dyra? Kanske blir puerto banus med då vi har tillgång att låna en lägenhet där men inget planerat.
    Ett billigt hotell i monaco är nog som att leta efter en nål i en höstack
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    köp ridstövlar och hjälm också när du ändå är i farten. sanslöst jävla bögigt med såna där jackor, ser mest ut som en snobb-bonde som kommer direkt från ridpolon. inte för att du bryr dig men ändå

  6. #96

  7. #97
    ralleys avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Every Where
    Inlägg
    2 414
    Ooh. Har taggat med Sol, fest och Oroliga föräldrar. Längtar ihjäl mig. Oooh...

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
    Citat Ursprungligen postat av Sogat
    du måste roota för att kunna printa på ett vettigt sätt jävla nolla.

    Du får väl fantisera om en ny rad.

  8. #98
    Citat Ursprungligen postat av ralley Visa inlägg
    Ooh. Har taggat med Sol, fest och Oroliga föräldrar. Längtar ihjäl mig. Oooh...

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
    Man blir ju galet taggad av det programmet!! Vill ju dit på studs bara!!!
    "Inställningen är halva grejen"

  9. #99
    ralleys avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Every Where
    Inlägg
    2 414
    Citat Ursprungligen postat av Andersson Visa inlägg
    Man blir ju galet taggad av det programmet!! Vill ju dit på studs bara!!!
    Skojar du eller? Haha, håller med. I slutet av juli, i början av augusti får det bli för min del. Mest brudar då också! (sägs det)
    Vart ska du?

    Det står mellan Magaluf och Ayia Napa. Tror det är hugget som stucket vad man än väljer. Blir nog roligt oavsett.


    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
    Citat Ursprungligen postat av Sogat
    du måste roota för att kunna printa på ett vettigt sätt jävla nolla.

    Du får väl fantisera om en ny rad.

  10. #100
    Citat Ursprungligen postat av ralley Visa inlägg
    Skojar du eller? Haha, håller med. I slutet av juli, i början av augusti får det bli för min del. Mest brudar då också! (sägs det)
    Vart ska du?

    Det står mellan Magaluf och Ayia Napa. Tror det är hugget som stucket vad man än väljer. Blir nog roligt oavsett.


    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
    Haha, helt galet!! Låter ju perfa!
    Hört att det finns vissa "gay-veckor" också, hört nåt om de? Skulle hemskt gärna vilja undvika de tidpunkterna att dra då...

    Vi är ett gäng som tänkte dra ner till Magaluf i slutet på Juli, sen stanna där en vecka. Velade en stund mellan dit eller Napa, men tyckte att Maggan verka skönare. Hört mycket gott om stället ifrån bekanta osv.
    Sen så har några av oss (däribland jag) läst spanska i några år också, så kan ju kännas skönt att vara lite bekant med språket där. Även om de flesta säkerligen rabblar engelska!

    Absolut, det blir ju va man gör det till!! Inställningen är ju halva grejen. Lite dricka på det med och man kommer få minnen för livet!
    "Inställningen är halva grejen"

  11. #101

  12. #102
    ralleys avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Every Where
    Inlägg
    2 414
    Citat Ursprungligen postat av Andersson Visa inlägg
    Haha, helt galet!! Låter ju perfa!
    Hört att det finns vissa "gay-veckor" också, hört nåt om de? Skulle hemskt gärna vilja undvika de tidpunkterna att dra då...

    Vi är ett gäng som tänkte dra ner till Magaluf i slutet på Juli, sen stanna där en vecka. Velade en stund mellan dit eller Napa, men tyckte att Maggan verka skönare. Hört mycket gott om stället ifrån bekanta osv.
    Sen så har några av oss (däribland jag) läst spanska i några år också, så kan ju kännas skönt att vara lite bekant med språket där. Även om de flesta säkerligen rabblar engelska!

    Absolut, det blir ju va man gör det till!! Inställningen är ju halva grejen. Lite dricka på det med och man kommer få minnen för livet!
    Nej, det har jag faktiskt inte hört. Men Kör i slutet av juli och i början av augusti, eller i augusti så bör du nog komma rätt. Det vill säga, mest brudar. I alla fall vad jag läst.

    Samma som dig, men Magaluf väger tyngre, vet inte varför. Jaja, alkohol och norska damer så är saken biff!
    Vi kanske syns. Säg till när du bokar, vilket hotell osv. Återkommer också. Alltid härligt med lite tips!

    Citat Ursprungligen postat av vivarn Visa inlägg
    För taggad, känns deppigt att det är så sjukt lång tid kvar innan man åker. Åker 10:e augusti till Ayia napa. Blir ett fint avslut på sommarlovet!
    Jaha, så du är 94a? Håller med. Om tjugo veckor tar jag studenten, och då åker jag kanske sex veckor senare. Så det dämpar smärtan lite. haha
    Citat Ursprungligen postat av Sogat
    du måste roota för att kunna printa på ett vettigt sätt jävla nolla.

    Du får väl fantisera om en ny rad.

  13. #103
    Citat Ursprungligen postat av ralley Visa inlägg
    Nej, det har jag faktiskt inte hört. Men Kör i slutet av juli och i början av augusti, eller i augusti så bör du nog komma rätt. Det vill säga, mest brudar. I alla fall vad jag läst.

    Samma som dig, men Magaluf väger tyngre, vet inte varför. Jaja, alkohol och norska damer så är saken biff!
    Vi kanske syns. Säg till när du bokar, vilket hotell osv. Återkommer också. Alltid härligt med lite tips!



    Jaha, så du är 94a? Håller med. Om tjugo veckor tar jag studenten, och då åker jag kanske sex veckor senare. Så det dämpar smärtan lite. haha
    Det får bli så då!

    Yesbox, kan återkomma med svar.
    Förhoppningsvis bokar vi i veckan nu, priserna håller ju på att bli alltför hemska... Vill va ute i god tid!
    "Inställningen är halva grejen"

  14. #104
    ralleys avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Every Where
    Inlägg
    2 414
    Citat Ursprungligen postat av Andersson Visa inlägg
    Det får bli så då!

    Yesbox, kan återkomma med svar.
    Förhoppningsvis bokar vi i veckan nu, priserna håller ju på att bli alltför hemska... Vill va ute i god tid!
    Bra, ja det vore skönt. Vet dock inte vem jag ska åka med ännu. Haha!

    Men tror man kan vänta några veckor till. Möjligtvis går priserna upp till 6500/vecka. Men det är det värt. Sedan lär man väl spendera en 5000:- på alkohol och mat kanske?
    Citat Ursprungligen postat av Sogat
    du måste roota för att kunna printa på ett vettigt sätt jävla nolla.

    Du får väl fantisera om en ny rad.

  15. #105
    frasse21s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Tidaholm/Stockholm
    Inlägg
    378
    Citat Ursprungligen postat av ajonson Visa inlägg
    Ett billigt hotell i monaco är nog som att leta efter en nål i en höstack
    Menade ett som man inte behöver lägga ut 10 000/natt på..

  16. #106

  17. #107
    ralleys avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Every Where
    Inlägg
    2 414
    Bokade nyss en lägenhet i Magaluf, Vista sol. Nära till allt.

    Lägenhet med balkong. 4-6 personer. 9200 för en vecka. Allt som allt typ 1500 per skalle. Sedan blir det att boka flyg försig!
    Senast redigerat av ralley den 2012-01-17 klockan 17:02.
    Citat Ursprungligen postat av Sogat
    du måste roota för att kunna printa på ett vettigt sätt jävla nolla.

    Du får väl fantisera om en ny rad.

  18. #108
    Citat Ursprungligen postat av ralley Visa inlägg
    Bra, ja det vore skönt. Vet dock inte vem jag ska åka med ännu. Haha!

    Men tror man kan vänta några veckor till. Möjligtvis går priserna upp till 6500/vecka. Men det är det värt. Sedan lär man väl spendera en 5000:- på alkohol och mat kanske?
    Haha, det löser sig! Vem gillar inte babes, beaches and beer liksom?

    Citat Ursprungligen postat av ralley Visa inlägg
    Bokade nyss en lägenhet i Magaluf, Vista sol. Nära till allt.

    Lägenhet med balkong. 4-6 personer. 9200 för en vecka. Allt som allt typ 1500 per skalle. Sedan blir det att boka flyg försig!
    Låter ju kanon! Vart bokade du?
    En länk vore kalas!
    "Inställningen är halva grejen"

  19. #109
    ralleys avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Every Where
    Inlägg
    2 414
    Gå in på booking.se. Sök Magaluf, och välja vista sol, tror det fanns en fyra rummare kvar. Hur många är ni?
    Eftersom att rummet är slut kan jag inte länkar. :/

    Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
    Citat Ursprungligen postat av Sogat
    du måste roota för att kunna printa på ett vettigt sätt jävla nolla.

    Du får väl fantisera om en ny rad.

  20. #110
    ralleys avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Every Where
    Inlägg
    2 414
    Annars skall detta var ett fruktansvärt populärt bland ungdomar. Kan inte boka nu, men håll utkik.

    HM Royal Beach
    http://www.booking.com/hotel/es/roya...2cfb442;dcid=1

    Vista Sol
    http://www.booking.com/hotel/es/vist...cca2f42ee961X1
    Citat Ursprungligen postat av Sogat
    du måste roota för att kunna printa på ett vettigt sätt jävla nolla.

    Du får väl fantisera om en ny rad.

  21. #111
    frasse21s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Tidaholm/Stockholm
    Inlägg
    378
    Lite saftigt ändå! Skulle gå på 11 000 för två nätter om man har havsutsikt.

  22. #112
    vivarns avatar
    Reg.datum
    May 2009
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    2 031
    Japp

    Bra, ja det vore skönt. Vet dock inte vem jag ska åka med ännu. Haha!

    Men tror man kan vänta några veckor till. Möjligtvis går priserna upp till 6500/vecka. Men det är det värt. Sedan lär man väl spendera en 5000:- på alkohol och mat kanske?
    I Alayna förra året hade vi halvpension och hade då med oss kring 5k i fickpengar, det klarade man sig rätt bra på utan att snåla. Nu åker vi med endast frukost och jag tror jag klarar mig på 5-6k (lite billigare med öl osv i Napa än Alanya). Kommer dock ta med mig mer om jag har mer pengar.

  23. #113
    ralleys avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Every Where
    Inlägg
    2 414
    Citat Ursprungligen postat av vivarn Visa inlägg
    Japp



    I Alayna förra året hade vi halvpension och hade då med oss kring 5k i fickpengar, det klarade man sig rätt bra på utan att snåla. Nu åker vi med endast frukost och jag tror jag klarar mig på 5-6k (lite billigare med öl osv i Napa än Alanya). Kommer dock ta med mig mer om jag har mer pengar.
    Med tanke på att jag kom undan så billigt med hotell kan man spendera ännu mer
    Citat Ursprungligen postat av Sogat
    du måste roota för att kunna printa på ett vettigt sätt jävla nolla.

    Du får väl fantisera om en ny rad.

  24. #114

  25. #115
    ralleys avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Every Where
    Inlägg
    2 414
    Citat Ursprungligen postat av vivarn Visa inlägg
    Precis, man ska inte snåla! Tänk på att du lär göra av med lite pengar genom att bjuda lite brudar på dricka med
    Sant, haha.. Tar ju trots allt studenten och vill verkligen inte snåla, gör det jag vill, äter det jag vill och dricker det jag vill. Tänkte åka vattensckotter och lite sådant.
    Måste säga att så fort jag bokade hotell kändes resan betydligt närmre.
    Citat Ursprungligen postat av Sogat
    du måste roota för att kunna printa på ett vettigt sätt jävla nolla.

    Du får väl fantisera om en ny rad.

  26. #116

  27. #117
    ralleys avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Every Where
    Inlägg
    2 414
    Citat Ursprungligen postat av vivarn Visa inlägg
    Haha, samma här. Känns så sjukt tråkigt när man tänker på att det inte är förren augusti. När åker ni?
    Verkligen. Vi åker fredagen den 27 Juli, anledningen till att jag valde det datumet är för att det är då det är toppen av högsäsongen och några dagar in på Augusti.

    Industriarbetarnas semester är slut och tjejerna kommer ner istället
    Citat Ursprungligen postat av Sogat
    du måste roota för att kunna printa på ett vettigt sätt jävla nolla.

    Du får väl fantisera om en ny rad.

  28. #118

  29. #119
    ralleys avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Every Where
    Inlägg
    2 414
    Citat Ursprungligen postat av vivarn Visa inlägg
    Ja jag läste att det skulle vara mest flickor i augusti! Då hinner man få ihop lite pengar med.
    Precis, så hinner man jobba lite också. Får ser om jag eventuellt drar ner till Napa i juni eller något om pengarna räcker till!
    Citat Ursprungligen postat av Sogat
    du måste roota för att kunna printa på ett vettigt sätt jävla nolla.

    Du får väl fantisera om en ny rad.

  30. #120
    alleexss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Stockholm Tumba
    Inlägg
    625
    Citat Ursprungligen postat av vivarn Visa inlägg
    Vad säger ni? Ayia Napa eller Rhodos? Vilket är mest värt för ett gäng 18-åringar?
    Såg att du redan har bokat, men ändå.
    Har aldrig varit i Napa, men va med polarna på Rhodos i somras. Va där i 8 dagar (25 juni till 3 juli) Och kan säga att stället har SJUKT bra drag, det är en bargata som "alla" hänger på, ett par hundra meter lång kanske, den va proppfull varje dag, inklusive typ alla ställen på gatan som också va helt maxade. Och när jag säger maxade, så menar jag det, helt galet haha!
    Folket består mestadels av svenskar, men även rätt mycket norrmän och lite finländare. Kändes även som att det var lite mer brudar än killar där Riktigt lätt att fixa strul och ligg!!

    Priserna är helt ok, mycket billigare än Sverige i alla fall. Gjorde av med ungefär 19000:- på mina 8 dagar, med hotell och flyg inräknat. Hotell och flyg kostade 8900:- och gjorde av med drygt 10k fickpengar.
    Går dock att få MYCKET billigare om man inte bor 5-stjärnigt och åker taxi till och från bargatan varje dag, och inte äter på samma sätt som jag gjorde. (T.ex. Frukost ingick, men ändå gick jag/vi till restaurang och drog i mig pepparstek till frulle osv)

    Angående hotell så är det bra att ta ett stort hotell, med tex fria byggnader, så man slipper gå förbi receptionen, då det är risk att man blir stoppad om man har med sig ett ragg. Vårt hotell som hette Rhodos palace va riktigt stort med flera fristående byggnader och minst 5-6 större pooler, vilket gjorde det bus enkelt att hämta dit folk, både till poolen och till rummet.
    På dem mindre hotellen i stan är det stor risk att receptionisten är "fittig" Polaren och jag drog hem till två brudar i stan, där kollade receptionisten åt sidan med meningen när vi kom Så man kan ju ha tur också. Dessa tjejer va för övrigt 23 år och riktigt jävla fräscha, säger lite om Rhodos.. eller Danderyd orrar


    Frågan är nu, vart fan ska man åka på 2012 års partyresa?? Vill ju åka till Rhodos igen, men skulle vara kul att testa nått annat också :/


    Edit: Sen att man bodde granne med "Günther" och hans två RIKTIGT fräscha döttrar gjorde inte saken sämre
    Senast redigerat av alleexs den 2012-01-19 klockan 00:40.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in