1. #5581
    Hallåå!


    Har sett att Volvo har några fälgar som ser ut som dom här(Jp mk19)~~


    Någon som vet vad dom heter? Pratade med farsan och han trodde de var någon "till vals fälgar" till 940. Men han var inte säker..

    / Jesper

    EDIT;; Dom här :

    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Hoppas man hittar nå halvfullt sliddjur vid 12 slaget
    Kika gärna in å kommentera turbo projektet http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=255909

  2. #5582
    Citat Ursprungligen postat av alleexs Visa inlägg
    *Toffa elprylar*
    fan va nice. men har du inte så du kan ha mobilen vid sterion och där framme? ser ut som den sitter klämd i baksätet nu
    hette Monster_extream på förra forumet.
    http://www.garaget.org/?car=271209

  3. #5583
    alleexss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Stockholm Tumba
    Inlägg
    625
    Citat Ursprungligen postat av Antee Visa inlägg
    fan va nice. men har du inte så du kan ha mobilen vid sterion och där framme? ser ut som den sitter klämd i baksätet nu
    Tackar, just nu så sitter allt i bagageluckan då originalkabeln på interfacet bara är typ en meter. Så kör ipod där bak nu. Letar efter en ca 3m lång hona-hane ipod kabel så jag kan dra in till antingen mellan framstolarna (i lådan) eller till facket till vänster/under ratten. Då kan jag ju köra iphonen med spotify. har ingen lust att ha luren i bagaget, så kör ipoden nu

    Är bara rädd för att förlora ljudkvalité med en sån lång kabel.
    Btw: Någon som vet vart man kan köpa 2-4m ipod kabel? Hittar bara 1m, så det lutar åt att köpa 2/3 stycken sånna och bara koppla ihop..
    Senast redigerat av alleexs den 2011-05-08 klockan 22:02.

  4. #5584
    Citat Ursprungligen postat av alleexs Visa inlägg
    Tackar, just nu så sitter allt i bagageluckan då originalkabeln på interfacet bara är typ en meter. Så kör ipod där bak nu. Letar efter en ca 3m lång hona-hane ipod kabel så jag kan dra in till antingen mellan framstolarna (i lådan) eller till facket till vänster/under ratten. Då kan jag ju köra iphonen med spotify. har ingen lust att ha luren i bagaget, så kör ipoden nu

    Är bara rädd för att förlora ljudkvalité med en sån lång kabel.
    Btw: Någon som vet vart man kan köpa 2-4m ipod kabel? Hittar bara 1m, så det lutar åt att köpa 2/3 stycken sånna och bara koppla ihop..
    se till att kopplingarna är av guld och bra kvalite så borde du inte tappa märkbar ljudkvallite
    hette Monster_extream på förra forumet.
    http://www.garaget.org/?car=271209

  5. #5585
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    Sådär ja, då var äntligen en iPod adapter beställd till S60n. Kommer bli fint när jag får hem den, valde till bluetooth alternativet, kostade lite extra men det lär det vara värt!

  6. #5586
    mackanss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Danderyd/Täby
    Inlägg
    209
    Citat Ursprungligen postat av alleexs Visa inlägg
    I Sverige så behöver du inte informera köparen om att bilen har varit krockad. Men jag skulle informera köparen om det ändå, annars skulle jag nog inte kunna sova om natten pga att jag inte vill blåsa någon.

    Annars så brukar man vid en närmare kontroll kunna se om en bil har varit smälld, tex svetsat/reparerat under bilen, flertalet delar under bilen som ser betydligt nyare ut än resten. Lättast brukar ju vara att bara kolla närmare på skarvarna i karossen, brukar oftast bli dålig passform efter en krock. Skarvar mellan tex Skärmar, dörrar, lyktor, spoilers osv. Räcker med någon mm så ser man det.

    Sen om man drar ut en carfax på bilen så kan man ofta se om bilen tex har vart skrotad i usa tidigare.



    Vi har också flertalet försäkringar hos samma försäkringsbolag. 4 bilar, 2 Eu-mopeder, 1 Hus och 1 släpkärra (kanske nått mer också) så vi får full mängd rabatt och vi har även full bonus. Ändå så får vi inte dessa billiga försäkringar som "alla" snackar om

    Btw: Fixat Ipod interface i 540in nu! Fungerar även med iphone och spotify
    No offence, men är det inte relativt mycket kriminalitet i Tumba?

    Menar som sagt inget illa!
    ”Price is what you pay. Value is what you get.” - Warren Buffett

    http://thenextproject.tumblr.com/

  7. #5587

  8. #5588

  9. #5589
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    Citat Ursprungligen postat av EkaN^ Visa inlägg
    ny bil, bytte rak av mot 525an, 945 turbo 97a, skitfint skick.
    helskinn(utan en enda repa), original toning bak, elhissar runt om, elspeglar, allt utan taklucka och farthållare.

    Ser ju fin ut!
    Men är de en lite japsdämp som tittar ut därbak?

  10. #5590
    EkaN^s avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    Ort
    Strax norr om Ängelholm
    Inlägg
    1 987
    nej, m90 ;D
    Ser ju fin ut!
    Men är de en lite japsdämp som tittar ut därbak?
    japp tyvärr, men den ryker så fort ja varit på ad center!

    Någon som har tips på vad nästa steg blir? ska beställa usablinkers, svarta sidoblinkers, vindavvisare, och ska hämta 18 tummare, svarta i veckan.
    Senast redigerat av EkaN^ den 2011-05-09 klockan 22:54.
    Kikar in ibland o kollar läget!
    Kan det mesta om gamla volvos, fråga på!

  11. #5591
    alleexss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Stockholm Tumba
    Inlägg
    625
    Citat Ursprungligen postat av mackans Visa inlägg
    No offence, men är det inte relativt mycket kriminalitet i Tumba?

    Menar som sagt inget illa!
    Vad har det med saken att göra? Men för att svara på din fråga så finns det ett område i utkanten av tumba som heter Storvreten (några deprimerande fula jävla miljonprogram höghus som ligger uppe på ett berg) Där är det nog inte så trevligt att bo.. En del alkoholister, små gangsters osv bor där uppe. Men annars så är det knappast någon kriminalitet i villa områdena tex Uttran, Tumba villastad, Vretarna (där jag bor)
    Tex så dröjde det drygt 4år innan vi fick vår första cykel stulen. Först då började jag låsa den. Har även fått en moppe stulen (med största sannolikhet pga att den var på annons) Har tidigare glömt moppen med nyckeln i tändningen, i 2 dagar utan att den blev snodd.

  12. #5592
    mackanss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Danderyd/Täby
    Inlägg
    209
    Citat Ursprungligen postat av alleexs Visa inlägg
    Vad har det med saken att göra? Men för att svara på din fråga så finns det ett område i utkanten av tumba som heter Storvreten (några deprimerande fula jävla miljonprogram höghus som ligger uppe på ett berg) Där är det nog inte så trevligt att bo.. En del alkoholister, små gangsters osv bor där uppe. Men annars så är det knappast någon kriminalitet i villa områdena tex Uttran, Tumba villastad, Vretarna (där jag bor)
    Tex så dröjde det drygt 4år innan vi fick vår första cykel stulen. Först då började jag låsa den. Har även fått en moppe stulen (med största sannolikhet pga att den var på annons) Har tidigare glömt moppen med nyckeln i tändningen, i 2 dagar utan att den blev snodd.
    Tänkte mest att det kunde vara en anledning till försäkringskostnaderna.
    ”Price is what you pay. Value is what you get.” - Warren Buffett

    http://thenextproject.tumblr.com/

  13. #5593
    alleexss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Stockholm Tumba
    Inlägg
    625
    Citat Ursprungligen postat av mackans Visa inlägg
    Tänkte mest att det kunde vara en anledning till försäkringskostnaderna.
    Haha, jo kom och tänka på det i efterhand

  14. #5594

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Olofström
    Inlägg
    6 543
    Senare idag hämtas troligen en Nissan s13 projekt bil. Blir att ha som trim/busbil och sedan köpa någon volvo när jag är 18år:

  15. #5595
    Citat Ursprungligen postat av EkaN^ Visa inlägg
    Någon som har tips på vad nästa steg blir?
    Sänk aset o addon fram o sidorna hade vart fint

    Om det fortf. är original turbo o wg så är det ju alltid kul o byta, iaf wg o chippa

  16. #5596
    FlexBiels avatar
    Reg.datum
    Mar 2009
    Ort
    Grödinge
    Inlägg
    1 376
    Citat Ursprungligen postat av alleexs Visa inlägg
    Vad har det med saken att göra? Men för att svara på din fråga så finns det ett område i utkanten av tumba som heter Storvreten (några deprimerande fula jävla miljonprogram höghus som ligger uppe på ett berg) Där är det nog inte så trevligt att bo.. En del alkoholister, små gangsters osv bor där uppe. Men annars så är det knappast någon kriminalitet i villa områdena tex Uttran, Tumba villastad, Vretarna (där jag bor)
    Tex så dröjde det drygt 4år innan vi fick vår första cykel stulen. Först då började jag låsa den. Har även fått en moppe stulen (med största sannolikhet pga att den var på annons) Har tidigare glömt moppen med nyckeln i tändningen, i 2 dagar utan att den blev snodd.
    Jag har fått betydligt mer snott, men är som du säger bara för att jag hat bott i Storvreten sen jag var 6 månader gammal. Nu för ett halvår sedan så flyttade vi ÄNTLIGEN ifrån skitstället ut till Grödinge. Ett väldigt stort plus är att vi har garage nu.
    Citat Ursprungligen postat av 2stroke Visa inlägg
    Det är därför vi inte har några tjejer på forumet, alla kåta moppepojkar skrämmer iväg de (Rifat kommer och langar "eyYYYYYY kolla värsta guzzeen med feta götten, vill bazza henne asoo )

  17. #5597

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Olofström
    Inlägg
    6 543
    Hämtade precis min första bil. Nissan s13 (projekt) kommer bli projektarbetet i skolan
    Går kanon i motor och växellåda fast rätt mycket rost som måste fixsa sedan på med trim,styling och ny lack!

  18. #5598
    Citat Ursprungligen postat av Jontee Visa inlägg
    Hämtade precis min första bil. Nissan s13 (projekt) kommer bli projektarbetet i skolan
    Går kanon i motor och växellåda fast rätt mycket rost som måste fixsa sedan på med trim,styling och ny lack!
    Upp med bild

  19. #5599

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Olofström
    Inlägg
    6 543
    Citat Ursprungligen postat av Yoohan Visa inlägg
    Upp med bild
    Har inga
    Står hos min mammas bror då vi har inte plats med den här hemma. Men ska fixsa några bilder snart.
    Jag gav 9k för den kan jag också säga. det som motorn går fint fast ny lack och rostlagning är ett måste, kan den bli redigt fint.
    Sedan lite trim när pengar rulla in

  20. #5600
    Citat Ursprungligen postat av Jontee Visa inlägg
    Har inga
    Står hos min mammas bror då vi har inte plats med den här hemma. Men ska fixsa några bilder snart.
    Jag gav 9k för den kan jag också säga. det som motorn går fint fast ny lack och rostlagning är ett måste, kan den bli redigt fint.
    Sedan lite trim när pengar rulla in
    Sedär ja .. Se nu till att hålla dig från gamla volvos och skit när du nu köpt bil i den klassen du ändå lagt dig i!

  21. #5601
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av EkaN^ Visa inlägg
    ny bil, bytte rak av mot 525an, 945 turbo 97a, skitfint skick.
    helskinn(utan en enda repa), original toning bak, elhissar runt om, elspeglar, allt utan taklucka och farthållare.

    Bra byte! Riktigt fin förutom japsdämpen. FTT/LTT?
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

  22. #5602
    en fråga, har bytt styrboxen till insprutet på min bmw 320IA -95 o nu startar den inte alls, den får inge soppa.
    måste man koppla in datan o typ nollställa eller nåt? eller har jag köp en trasig box..

  23. #5603
    någon som kan säga ngt om en bmw 330xd e91 ?

  24. #5604
    Citat Ursprungligen postat av mikeen Visa inlägg
    en fråga, har bytt styrboxen till insprutet på min bmw 320IA -95 o nu startar den inte alls, den får inge soppa.
    måste man koppla in datan o typ nollställa eller nåt? eller har jag köp en trasig box..
    det är inte såppas att du behöver koda in Boxen då?

    Var ute å rastade våran Bucik wildcat 69 idag! den sörpla rätt redigt med ^_^
    Citat Ursprungligen postat av Fiddyboy Visa inlägg
    Ris i föggen?

  25. #5605
    Men dom drar ju rätt så mycket mer tänk på att man ska ha råd att åka i dom också och äga
    Antingen blir det en bmw eller volvo s/v 70 antingen vanliga eller t5an om det finns någon fin för ett bra pris.
    Nån som har något att säga om dom volvomodellen ? runt årsmod 98-00

  26. #5606
    Citat Ursprungligen postat av hablam Visa inlägg
    det är inte såppas att du behöver koda in Boxen då?

    Var ute å rastade våran Bucik wildcat 69 idag! den sörpla rätt redigt med ^_^

    ja de va de jag undrade men kan de verkligen va så komplicerat på en så gammal bil?

    aja tar den till jobbet imon o pluggar in datan får vi se

  27. #5607

  28. #5608

  29. #5609

  30. #5610
    Tobbe94s avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Kungsbacka
    Inlägg
    4 055
    Citat Ursprungligen postat av bob_skill Visa inlägg
    Haha Här är lite bilder på en polo som stod vid en lägehtsparkering brevid GeKås som jag tog i sommras.


    Uploaded with ImageShack.us


    Uploaded with ImageShack.us


    Uploaded with ImageShack.us
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    som sagt. ni kan ju få arvidssons morsa, kan även slänga in hyperperrys morsa. ivärsta fall kan Gbgräddglass morsa hänga med om ja måste. tänkte slänga in Rifats syrra men då skulle han väl börja kräva in Royaltys.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in