Sidan 5 av 17 Första ... 3456715 ... Sista

Ämne: Hifitråden

  1. #121
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Haha, nu har dom höjt priset på z5500 till 2500 igen, kostade 2000 när jag "köpte" (fick) dom i julklapp.
    Är förövrigt bra ljud i dom.
    1700 elr 1800 gick dom på här (fick i julklapp oxå)
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  2. #122

  3. #123
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Du vågar ju inte maxxa dom. :HIHI:
    behövs inte spelar bra högt på 50%
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  4. #124

  5. #125
    denna: http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=593200#info
    är den nåt att ha? Verkar väldigt bra för priset
    §6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.

  6. #126
    Tips på bra in-ear lurar för högst 400:-? Funderar på dessa http://shop.onoff.com/Produkter/Ljud...d21699131.aspx . Någon som kan säga hur de är?

  7. #127
    Citat Ursprungligen postat av pluppen Visa inlägg
    Tips på bra in-ear lurar för högst 400:-? Funderar på dessa http://shop.onoff.com/Produkter/Ljud...d21699131.aspx . Någon som kan säga hur de är?
    troligtvis bästa du får för det priset

  8. #128
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    troligtvis bästa du får för det priset
    Okej, jag misstänkte nästan det faktiskt En sak till, fungerar de till iPhone 3GS?

  9. #129
    Citat Ursprungligen postat av pluppen Visa inlägg
    Okej, jag misstänkte nästan det faktiskt En sak till, fungerar de till iPhone 3GS?
    ja .

  10. #130
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    ja .
    Vad bra, tack för svar

  11. #131


    hittade ett par gamla högtalare i skrubben, tog dem och använde som datorhögtalare. låter helt okej förutom att de inte har någon bas men vad kan man vänta sig från ett par 3,5" i 2 liter låda.
    små och gulliga är de också, 16 cm höga. har även en snygg mörkgrå marmorlack!

  12. #132
    Någon som känner till ett högtalarmärke som heter "OR" eller Olavi Räsänen? Fick ett par högtalare av det märket som är av modellen 30 eller 300hi. De är tydligen köpta runt 88, så de är ganska gamla men trots det så spelar det på grymt bra Funderar dock på att byta ut dom om ett tag, någon som har tips på ett par liknande?

  13. #133
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Behöver lite hjälp med koppling av ljud. Vill koppla mina z-5500 högtalare till tvn utan att använda optiska utgången för den vill ja helst ha till datorn. Bilder:

    ingångar till högtalardosan: (direct, optisk, coax)


    några in/utgångar bakom tvn: (av, komposit, vga, optisk. Vet inte riktigt vad som är ovanför optiska)


    några fler bredvid tvn: (AV och hörlurar)


    Någon som har nån aning hur man kan koppla? Det jag kommer på är att köra från hörlur på tvn till mp3(m.m) ingången till högtalarna. alltså vanlig 3,5-3,5mm sladd. eller att hitta en sorts splitter som splittar från 1 (typ hörlur-utgång på tvn) till 3(en sub/cent en front en rear)

    Hjälp uppskattas! gärna före imorgon!
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  14. #134
    finns ingen coax på teven? ser massa rca iaf, möjligt att någon av dem är coax.

  15. #135
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    finns ingen coax på teven? ser massa rca iaf, möjligt att någon av dem är coax.
    Den enda som verkar kunna vara coax är isånnafall den ovanför optiska utgången som lyser rött. Där står det: Pc/Hdmi 1 audio in. Men det kan inte heller funka för de ska ju vara out :/

    Det går väl att lösa genom att sätta en 3.5mm kontakt mellan hörlur på tvn till ljud in (för mp3 osv) på högtalardosan? bara att ljudet inte blir lika bra?
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  16. #136
    Citat Ursprungligen postat av Shöwtek Visa inlägg
    Den enda som verkar kunna vara coax är isånnafall den ovanför optiska utgången som lyser rött. Där står det: Pc/Hdmi 1 audio in. Men det kan inte heller funka för de ska ju vara out :/

    Det går väl att lösa genom att sätta en 3.5mm kontakt mellan hörlur på tvn till ljud in (för mp3 osv) på högtalardosan? bara att ljudet inte blir lika bra?
    det bör funka men det blir ju inte den snyggaste lösningen som sagt

  17. #137

  18. #138

  19. #139


    hmm, 32" 3500. i shall see.

    här har du några att välja på: http://www.prisjakt.nu/kategori.php?l=s64323667
    rekommenderar att du köper en philips, lg eller samsung

  20. #140
    Varför kan du inte citera som vanligt folk så man vet när du svarat

    Tack för länken iallafall!

  21. #141
    |Edvin|s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    228
    Var inne på HiFi-klubben idag och beställde hem ett par nya högalare till datorn. Hoppas att de ska ljuda fint.

    http://www.hifiklubben.se/produkter/...7350a__vit.htm
    PSN: EdvinIsacsson
    Lägg till så kan vi spela lite.

  22. #142

  23. #143
    |Edvin|s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    228
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    snygga
    Yeej, och spelar förhoppningsvis bra också.
    PSN: EdvinIsacsson
    Lägg till så kan vi spela lite.

  24. #144
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Haha, nu har dom höjt priset på z5500 till 2500 igen, kostade 2000 när jag "köpte" (fick) dom i julklapp.
    Är förövrigt bra ljud i dom.
    Citat Ursprungligen postat av Shöwtek Visa inlägg
    1700 elr 1800 gick dom på här (fick i julklapp oxå)
    Dom har ju funnits i 6 år men vandrar som fan i pris, köpte ett sånt litet gullit paket idag för 2600 ord. pris på Media Markt 2990...
    Lite skum prisutveckling på dom tycker jag.

    Edit tog 25 minuter för att höra klagomål från en granne, wihooo här bor man i lägenhet.

  25. #145

  26. #146
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Haha, kom på en rolig sak nu..

    Syrran (11år) snackade med sin polare, något äldre, så sa han nåt om hennes ljudsystem till datorn, att baslådan va lite liten jämfört med hans, då fick han se min låda, ägd.

  27. #147
    Fyrens avatar
    Reg.datum
    Mar 2009
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    660
    Citat Ursprungligen postat av |Edvin| Visa inlägg
    Var inne på HiFi-klubben idag och beställde hem ett par nya högalare till datorn. Hoppas att de ska ljuda fint.

    http://www.hifiklubben.se/produkter/...7350a__vit.htm
    Funderar på att köpa mig ett par sådana. Du får berätta hur de låter sen Kör du med sub till dem eller?

  28. #148
    |Edvin|s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    228
    Citat Ursprungligen postat av Fyren Visa inlägg
    Funderar på att köpa mig ett par sådana. Du får berätta hur de låter sen Kör du med sub till dem eller?
    Yess, det ska jag göra. Får dem nog på torsdag.
    Killen i butiken sa att han tyckte att man behövde en sub till dem små, alltså 2x15 watt's högtalarna för 1800:- men till dessa sa han att man klarade sig bra utan. Visst, dem kanske inte spelar partymusik med skitmycket bas men det e ju trots allt hifi-högtalare.
    PSN: EdvinIsacsson
    Lägg till så kan vi spela lite.

  29. #149
    Fyrens avatar
    Reg.datum
    Mar 2009
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    660
    Citat Ursprungligen postat av |Edvin| Visa inlägg
    Yess, det ska jag göra. Får dem nog på torsdag.
    Killen i butiken sa att han tyckte att man behövde en sub till dem små, alltså 2x15 watt's högtalarna för 1800:- men till dessa sa han att man klarade sig bra utan. Visst, dem kanske inte spelar partymusik med skitmycket bas men det e ju trots allt hifi-högtalare.
    Lyssnar mycket på house, så därför kanske jag behöver en sub iaf... Får se vad du tycker om dem

  30. #150
    Citat Ursprungligen postat av Fyren Visa inlägg
    Lyssnar mycket på house, så därför kanske jag behöver en sub iaf... Får se vad du tycker om dem
    jag skulle säga att du behöver 2-4 subbar.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in