Trådad visning

  1. #1

    Question Vilken SM Moppe ska man köpa?

    Nu är det så att jag sparar till en crossmoppe fram till sommaren! Dock vet jag inte vilken jag vill ha! Jag vet bara att den ska ha AM6 motor och helst en SM!

    Jag tänkte skriva upp en lista på några moppar och ni som då äger en sådan kan väl posta bra/dåliga saker om dem?

    Derbi Senda X-Treme/X-Race
    Den snyggaste skulle jag säga är X-Treme och vad jag hört så är X-Race och X-Treme likadana förutom framlyktan och den del småsaker. Cateyes lampan på X-Treme är nog den som fångar blicken mest (Skriv mer om dem!)

    Rieju Drac
    En av de billigaste av de jag tittat på! Hört att den är mycket lättskruvad, men jag tänkte mest bara trimma lite grann och fixa blackbox, mer än så tror jag att jag inte ska mecka.. Dracen har inte den där feta sexiga ramen som de andra AM6 mopparna har, det får mig att tveka på Drac, Säg vad ni tycker? Skakar dracen vid höga hastigheter osv.

    Rieju MRX/RRX/SMX
    Båda är väl ganska lika, fångar blicken lika mycket som Sendan.. Dock har jag hört att RRX har en riktigt hård limpa, vilket gör att jag tappar suget på den för jag kommer köra RIKTIGT mycket i sommar .. har även hört att de är sega original.. Vad jag vet så är SMX exakt som MRX fast SM? Vad säger/tycker ni som äger dessa?

    Yamaha DT SM
    Dom senare -04erna ser riktigt fräscha ut! Sadeln verkar okej, dock verkar dom tröga original som ovan. DT verkar vara stämplad som bondemoppe också, varför? Vet inte ens om de har AM6 motor Vad tycker ni?

    Peugeot XPS
    Riktigt fin. Har också hård sadel vad jag läst om? Dålig framgaffel dock.. AM6? Vad säger ni?

    Gilera SMT
    Vet inte ett piss om denna moppe! Snygg är den iaf.. AM6? Vad säger ägaren?

    Aprillia SX
    Riktigt fräsch!! Finns ju även cateyes till dem! Dock verkar den lite dyrare än de vanliga.. AM6?

    Vet att de flesta är ju ganska lika och att det inte spelar så stor roll vilken jag köper, och att jag lär bli kär i vilken jag än köper

    Jag hade tänkt lägga ner ca 10k på den och än så länge enligt min research så ser Derbin ut att vara den snyggaste och starkaste moppen som inte har en hård limpa!

    EDIT:

    Derbi DRD
    Vad är det för skillnad på Senda och DRD ?
    Senast redigerat av whatcrowbar den 2010-12-24 klockan 11:59.
    Har en drös med delar till Honda MT5! Cyllar topplock förgasare wires, you name it! säljer hela skiten för endast 1500:- !! Bara att skicka ett PM till mig vid intresse! Hämtas i stockholms området

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in