Det började med att jag var 8 år. jag hade redan då cyklat jävligt mycket och kunde ganska mycket. nu började det röra sig om motorer!
Jag fick en yamaha chappy, 60cc. Jag åkte runt på den och hade det jävligt gött!
en dag var den stulen och jag blev förtvivlad. Då började min farfar bygga en crosskart åt mig. intresset växte och jag var med honom väldigt mycket.
när jag var 10 år tröttnade jag på den, och såg någonting där inne i skjulet. en yamaha fs1! jag hade inte en aning om vad det var för något mer än att det var ett 2-hjuligt motorfordon.
Jag var väldigt osäker och den såg så stor ut så jag visste inte om jag vågade. Då sa farfar: prova! det är inte farligt, det är bara en moped!
Jag provkörde och blev förälskad i den. när jag var 11 år skar den, men det hindrade mig inte. Jag och farfar åkte till en mopedbutik och skulle inhandla en ny cylinder. minns att gubben i affären frågade mig " ska du ha original eller trimcylinder?" jag funderade länge, och till sist sa jag: trim!
Han slängde fram en sprojlans ny 60cc cylinder och jag tog den direkt. när vi kom hem till farfar igen fick jag lära mig att byta cylinder. Jag var riktigt nöjd, och glad som bara en nybliven moppepojke kan vara. Jag åkte runt på fs1an länge, men ett tag efter jag hade fyllt 13, bestämde jag mig för att renovera den. Den skulle bli astuff med snygga handtag och neon och grejer, sånt som min systers kille hade på sin speedfight!
skateboardintresset tog över och jag tröttnade på renoveringen. Men sen fick jag fram intresset igen och färdigställde min fs1a som nu var org. Jag köpte en till fs1a av en kompis för en billig slant för att jag ville ha något att leka med. Jag åkte runt på den länge och den nyrenoverade bara stod. Nu tröttnade jag på dom gamla mopederna och ville nu ha en crossmoppe.
orkar inte berätta mer nu