Skulle behöva lite tips för att välja en lämplig moppe/Scoter för nämnda ändamål, har några krav men annars öppen för idéer och tips då jag inte har någon vidare koll på marknaden numera och varit från moppevärlden många år sedan förra gången jag var med moppe som 15 åring och är 50 nu OK fick ett återfall för ca 10 år sedan men gav upp när den stals för andra gången.

Lite krav och önskemål som den ska uppfylla så blir det lättare att få bra tips:

Fabrikat valfritt
Ny med garanti
Endast EU kl 2
Motor ja tack vore trevligt
12" hjul eller större för komfort och säkerhet
Hellre billigare men bra än dyr värsting*
Ju mindre servicebehov desto bättre då jag inte gillar att meka
Plats för packbox på pakethållaren
Ska användas för pendling 1+1 mil till och från jobbet några dagar i veckan, och lite småkörningar däremellan
Ska inte trimmas så finns inte såna saker till den eller det är krångligt så gör det inget

*Vill ha något som är så lite stöldbegärligt som möjligt då den kommer att lämnas parkerad lite varstans så jag räknar kallt med att den blir stulen och vill då inte behöva bli alltför ledsen samt kunna köpa en ny utan att bli ruinerad.

Sådär det var lite info så nu får Ni elda på med tips, gärna för och nackdelar med Era val och tips så slipper jag kanske göra alla rookie misstag.
Vet att jag är tråkig i detta val men det är frågan om ett alternativ till trampcykel och jag gillar inte att trampa så ha överseende med mig är Ni snälla

PS har en Piaggio APE som gett upp finns under säljes, så detta ska bli en ersättare för den men utan flaket då DS