Har köpt en moped, Gilera Runner, nu på äldre dar för att skruva lite med som tidsfördriv.

Tänkte slänga på lite roliga trimgrejer men eftersom det är 7-8 år sedan man var insatt i ämnet mopedtrimning så är jag osäker på vad som funkar bäst nuförtiden.

Jag hade tänkte försöka få ut så mycket som möjligt effektmässigt sett utan att behöva byta vev och tändning, det är de enda kraven jag har. Jag kommer inte "stunta" med mopeden utan bara åka från punkt A-B.

Efter att ha kollat runt lite har jag fastnat för en viss cylinder men är osäker på vilka delar jag behöver använda till den.

Därför behöver jag er hjälp! Kom gärna med tips vad jag ska/kan använda för delar.

De delar jag funderat över är följande:

Cylinder: Stage6 (Sport Pro) 70cc
Avgassystem: Stage6 (Pro) eller Stage6 (Pro Replica) eller Yasuni C16
Förgasare: Dellorto (Black Racing) PHBG 19mm eller 21mm
Insug: ?
Luftfilter: ?
Vikter: ?
Kopplingsfjädrar: ?
Koppling: Måste jag byta?
Reeds: ?

OBS! Avgassystemen samt förgasarna jag nämner är bara förslag från min sida! OBS!

Fyll gärna på om jag behöver några fler delar som jag inte nämnt ovan samt vilka delar ni rekommenderar till den cylindern. Finns det någon bättre cylinder som matchar mina krav får ni gärna upplysa mig om det.

Jag prioriterar hastighet framför acceleration och behöver inte ha något monster-bottendrag.

Tack på förhand!

MVH