Trådad visning

  1. #1

    Moppenets topspeed-lista. (Högsta hastighet 133km/h, av Rexxy)

    Jag tycker, som liksom andra, att topphastigheten på mopparna är av största betydelse! Så därför vill jag, bara för att det är roligt och intressant, gör en hastighetslista här på Moppenet. Men nu blir det inte att ni bara säger hur fort eran moped går, eller bara någon omröstning. Ni kommer väl ihåg den gamla listan? Då gjorde väl 70% av medlemmarna moppar 100+, eller om det var 120+?....

    Nu ska bevis fram innan JAG lägger upp er i listan här nedanför. Som bevis räknas foton på GPS-mätare där man ser maxhastigheten (Samt arrangerade topspeed-resultat). Ett bra tips för er med Iphone eller någon mobil med Android, är att ladda ner en speedometer-applikation som mäter topphastigheten med GPS. Jag har själv en i min Iphone, och den följer mätaren på 2000kr GPS navigatorer. Så den är lika pålitligt som dyrare modeller.

    Det är bara att starta applikationen, lägga mobilen i fickan, och sen ut och gasa! När ni nått önskad toppfart, ta bild och lägg upp i tråden. (På iphone trycker du på homeknappen och "låsknappen" samtidigt för att ta foto på skärmen.) Ni ska mäta hastigheten på en rak väg! Känner ni er manade att fuska med nedförsbackar, tack för att ni förstör för oss ärliga...

    Jag tänkte kategorisera i Veteran, Cross/SM och Scooter. Vad som bestämmer kategorin är moppemotorn i hojen! Så Lennarts Stalker-ciao hamnar då under Scooter, inte veteran. Man får max ha en hastighet per kategori. På veteran räknar jag bara in moppar som gör 50+, allt under det är (tycker jag) för ointressant för att lägga upp. På Scooter och Cross/SM lägger jag bara upp dom som gör 70+.
    Vid extrema höga hastigheter (130+) så har jag rätt att kräva ytterligare bevis för att undvika fusk! (t.ex film)
    Ett tips till er iphone användare, är att köra med denna speedometer-applikation. Den använder jag och är testad. Den är tillförlitlig!
    https://itunes.apple.com/us/app/spee...286577228?mt=8

    Lägg upp bild på hastigheten, vad för moped/motor samt trimning. Så ska vi få slut på 110+ med effektrör o.s.v!
    Hoppas ni tycker det är en kul idé och vill bidra med hastigheter!

    Lite småregler.
    Enbart moppemotorer, fri kubik.
    Bevis räknas som bild på GPS hastighet, eller ett resultat ifrån topspeedresultat
    Enbart för MNF medlemmar

    Jag börjar med mig, som även är ett exempel.

    Min Crescent F50 med Am6 motor (Hamnar då under cross/SM)
    114km/h
    Airsal 75cc småjusterade tider
    28mm PWK
    "avstämt rör"
    Original ducatitändning

    Ungefär den informationen. Ni får självklart skriva mer!

    Som bevis har ni här, speedometer-applikation.



    Det var mitt bidrag till Cross/SM. Nu mitt bidrag till Veteran!

    Crescent F50 med EKF
    4 vxl Sachs
    80cc
    Jamarcolpipa
    21mm Dellorto
    Ducatitändning.

    Topphastighet, 107km/h.

    Bevis; http://race.2-takt.se/topspeed100515.htm

    Hoppas ni förstår!


    Och så listan, som NI ska fylla på. Se detta som en liten tävling om ni vill, priset blir beröm!


    Cross/SM
    Rexxy 133km/h
    Hilmersson 121km/h
    Jonthä 116km/h
    Vongyllis 102km/h
    Hyperperry 102km/h
    Björketörparn 96,9km/h
    Löfarn 93km/h
    Pyzzer 89,1km/h
    Heideken 86.62km/h
    Törnan 84 Kmh
    Mickeidiket 82km/h
    SpikeR 81,6km/h
    SmexX 81.2km/h
    Manfred 80km/h


    Scooter
    Zäta 111km/h
    Mattyyy 102km/h
    DJNoel 90km/h
    will3 90km/h



    Veteran
    Rexxy 107km/h
    Holmqvist 98km/h
    haganorra 78km/h
    mickeidiket 76km/h
    Senast redigerat av Rexxy den 2013-08-02 klockan 01:14.
    Följ Moppenets största projekttråd här!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in