Tja,

För några dagar sedan var jag och polaren ute och strögade i stan med våra crossar, efter en stund fick vi polisen efter oss och självklart tänkte vi ju inte stanna, så vi försökte dra dem. Efter en stund så splittrades jag och polaren och åkte åt olika håll och polisbilen som jagade oss körde efter polaren och jag kom undan. Men polaren blev senare på körd från sidan av polisen å voltade med crossen och polisen bara körde där i från. Så polaren sprang ca 1,5 km in i skogen och satte sig och tog upp telefonen och "ringde" sen efter typ nån minut kommer civilpolisen och plockar honom och tar med han till sjukhuset för blodprover pga att han var misstänkt för grov rattfylla och grov vårdslöshet i trafik osv men han hade långt under gränsen...

Min fråga är nu då, kan han åka dit på detta? För polisen tappade ju bort honom i typ 10 minuter efter dem körde på honom och drog. och dom säger att dom ska ta dna prov på crossen, hjälmen och hans keps som låg i hjälmen. Tycker de låter sjukt löjligt och osannolikt men dom tog dnaprov från honom-_- Han har nekat att de var han om körde men att han äger crossen och att han skulle möta en kompis som hade lånat crossen för ca 1 årsedan och skulle ge tillbaks den nu. Dom tog crossen och den är nu tydligen bevismaterial i en brottsutredningen. Polisen gjorde även flera regelbrott/tjänstefel då dom låg i 100+ på gång o cykelbanor och dem sa även i radion att dom följde hastighetsgränsen. Men efter som polaren nekat allt så kan han ju inte klaga på de för om dom tar upp videon från jakten så skulle ju både han och jag åka dit.


Ber om ursäkt om de är lite rörigt osv. Är sjukt trött. Men hoppas ni förstår iallafall.