Tjena.

Skulle köra hem från jobbet här om dagen när elstarten vägrade fungera och kicken kärvar som attan. Tidigare i år hände exakt samma sak; den vägrade starta och då var problemet att den här Namn:  IMG_1509.jpg
Visningar: 318
Storlek:  103,8 KB skivan som sitter på drevet hade smält. Plockade bort den och det funkade felfritt tills nu. Öppnade upp variatorkåpan idag och tittade men jag hittade ingenting förutom att startdrevet (ursäkta om det inte är rätt benämning men det är alltså kugghjulet som hoppar ut när man kör elstarten och sedan fäster på remdrevet) såg ut att sitta lite löst så jag såg till att fästa den ordentligt. Mopeden vill fortfarande inte starta men jag börjar misstänka att det är batteriet som är klent; Det låter trött när man trycker på elstarten, som om den inte orkar driva runt startmotorn. Den ger ifrån sig ljud första gången man försöker sedan får man vänta ett par minuter innan man kan få den att göra någonting igen (förutom klicket som jag antar är från tändningen?)

Till frågan; Tror ni att det är batteriet som behöver laddas/bytas eller är det något tjafs med startdrevet?

Tack