Viktigt att ni läser detta!
Efter mycket diskussioner i stuntavdelningen om arrangerade stuntträffar i Stockholmstrakten tar jag nu tag i detta. Dessvärre kan vi inte få tillbaka dem lagliga stuntträffarna som arrangerades på Barkarby flygfält 2005-2008. Men platsen är densamma, en stuntares våta dröm enligt vissa, men icke då! Vår verklighet...

Hela flygrakan är avspärrad i fyra olika sektioner för att flygplanen inte längre ska kunna landa, dessa avspärrningar tar man sig förbi utan problem med bil osv. (ni som tar hoj på släp). Varje sektion är 400-600m lång, och banans bredd är väl ca 50 meter. Så många kan köra samtidigt!! MEN, vi håller ihop i en ”sektion” för att köra, titta och umgås!

Alltså: Denna träff är helt och hållet arrangerad för bakhjulsåkning vare sig du köpte din första stuntmoppe igår eller är uppe på GBGX3Ms nivå. Därför kommer det inte vara något race och bara 1-2km cruise, från parkeringen till fältet. Mopedus eller motorcykel kvittar.
Kommer eventuellt att fixa detta lite till och från denna vår och sommar, men kommer det en massa små fuckos på denna träff kommer jag att bjuda in folk jag vet kör bakhjul och inte offentligöra datum eller tid. Så se till att inte berätta om detta till massa småkidz är ni snälla, och fan inget på facebook! Endast MNF.
Team Gargelgnorf, NTStunters, Super_motard (från förra forumet) och eventuellt Juicyphotos, Crill, Boost & Marcus_136 kommer att vara där.

Alla med bakhjuls intresse är välkomna!

Värt att tillägga så alla förstår, är att vi inte har något tillstånd på papper att få vara där inne. Men jag och ett gäng kompisar har fått tillstånd av modellflygklubben att om vi städar och inte kör sönder gräsmattorna så får vi vara där, så detta är på egen risk men har aldrig haft några problem tidigare.


Samlingsplats: IKEA Parkeringen i Barkarby - Stockholm
Slutdestination: Barkarby Flygfält
När: kl:12.00 14 april 2011
Kontaktpersoner (Huvudansvar): Crippa
Administrativt: Jerry & eventuellt Juicyphotos (Media-ansvar)
Funktionärer: Fille, Edman, MaackaN

Överblicksbilder i spoilern:
 
Lila = Mötesplatsen
Röd = Avspärrningar
Grön = Den rakan vi ska vara på, skönast ställe typ
Blå = Grinden
Gul = DONKEEEEN!



Cruisereglerna är följande:
* Kör INTE om cruiseledaren.
* Ingen visar sig på styva linan i cruiset! Två hjul i marken tills vi är framme, Ni ligger 2 och 2 i led! (bilar sist i cruiset)
* Förare filmar INTE, båda händerna skall vara på styret.
* Fart under cruiset kommer att ligga på behagliga 30km/h
* Hjälmen ska vara knäppt, detta är obligatoriskt.

Kommer Farbror Blå så vet ingen något om någon arrangerad träff eller några arrangörer,
vi... är ute och solar tillsammans, alla körde i riktning mot solen så hamnade vi otippat på flygfältet...
Ingen random springer fram och tjattrar med Kling och Klang (om de dyker upp d.v.s.).
Vi HAR folk som tar hand om det!


Skriv upp er på listan så vi vet hur många som kan dyka upp. Märker jag att detta spårar ur så ställer jag in kalaset.

1. Arrangörer & Funktionärer
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10.