1. #1

    Moppen varvar inte ur

    Tja,

    Har stött på ett problem då min moppe funkat felfritt tills jag böt cylinder och förgasare. Den verkar få rätt mängd soppa och luft men när jag kommer upp till 30 står den bara och varvar lixom utan att "växla" upp och dra iväg.


    Setup:
    Athena 70cc (då min förra corsa skar)
    Polini For Race 3
    D'O Black Edition 21mm
    Malossi Delta Clutch
    Stage6 Wingcooler
    Malossi Multivar
    X-kevlar belt
    Stage6 HCP vev
    C4 ramlager

  2. #2

  3. #3
    Jadu, bra fråga. inte den blekaste aning då det var år sen sist jag öppnade variatorn. Men den har ju funkat perfekt tills.... nu.

  4. #4
    Var och frågade på asiengrosisten när jag köpte en ny soppakran dom sa att det kan bero på att vikterna är "fyrkantiga" och dom var ju slitna helt platta på vissa ställen. Tror ni att det kan vara problemet?

  5. #5
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Citat Ursprungligen postat av robroxx Visa inlägg
    Var och frågade på asiengrosisten när jag köpte en ny soppakran dom sa att det kan bero på att vikterna är "fyrkantiga" och dom var ju slitna helt platta på vissa ställen. Tror ni att det kan vara problemet?
    Japp kan mycket väl vara problemet
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  6. #6
    Troligtvis för om de är platta så "rullar" de inte ut som de ska och då får man en sån defekt som du nu har fått.
    Citat Ursprungligen postat av RAMI Visa inlägg
    Jag tänkte att polisen kanske ser att man har nudebar då tänker dom ^^Ooo han har säker trimmat^^ xD!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in