1. #1

    Aerox dör när den går över ca 50 km/h

    Hej,

    Aeroxen har börjat bete sig kontisgt nu dom senaste dagarna i och med att den helt plötsligt börjar bööa och dör när jag gasar på fullt.






    Setup:
    Polini Corsa 70cc (Cylinder)
    Polini For Race 3 (Avgasrör)
    Delta Clutch (Koppling)
    Malossi Multivariator (Variator)
    Delorto 21mm BE (Förgasare)
    Stage6 HCP vev
    98 Munstycke


    I klippen har jag full gas hela tiden.

  2. #2
    för stort munstycke tippar jag på, när det är för stort dör typ moppen, för litet "gurglar" den.

  3. #3

  4. #4
    Asså den går ju bättre när den är kall än när den är varm typ..

  5. #5
    Mindre munstycke

  6. #6
    Körde med 90 innan och det var likadant då, ska man testa 85 då eller?

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av robroxx Visa inlägg
    Körde med 90 innan och det var likadant då, ska man testa 85 då eller?
    köp en sats och testa dig fram, när du har större förgasare så ska du gå ner i munstycke för moppen för tillräckligt med bensin ändå.

  8. #8
    Okej, får helt enkelt testa då. Tack.

  9. #9
    Har prövat med mindre munstycke nu händer samma sak, ingen skillnad. Dör vid fullt gaspådrag.

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av robroxx Visa inlägg
    Har prövat med mindre munstycke nu händer samma sak, ingen skillnad. Dör vid fullt gaspådrag.
    Om du har en manuell choke så kan du testa att använda den och se vad som händer.

  11. #11
    Har ingen choke

  12. #12
    ArvidsZons avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    -
    Inlägg
    3 095
    Så där var min moped också, Den gick jättebra först fast sen stog den i garaget en vecka och när jag skulle köra igen så fick den för mycket helt plötsligt
    och det resulterade i att jag fick byta till en annan förgasare helt enkelt. :/

  13. #13
    fan skulle va kul att testa med en annan förgasare bara för att se..

  14. #14
    ArvidsZons avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    -
    Inlägg
    3 095
    Gör så!

  15. #15
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    Den böar som fan, skulle tro att den har för stort munstycke eller får för mycket luft? Kolla luftfiltret och kolla luftskruven

  16. #16
    hmm, när man själv kör tycker man det låter som den skriker efter soppa (bööar) inte att den får för mkt

  17. #17
    Citat Ursprungligen postat av robroxx Visa inlägg
    hmm, när man själv kör tycker man det låter som den skriker efter soppa (bööar) inte att den får för mkt
    kanske är så att något munstycke har keggat igen? Det kan uppstå en bensin"hinna" om förgasaren står med bensin i sig ett längre tag.
    Testa att rengöra förgasaren och blås ur alla munstycken osv.(med tryckluft)

  18. #18
    ArvidsZons avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    -
    Inlägg
    3 095
    Så gjorde jag men eftersom i det fallet var det så att den böade efter mindre så det hjälpte.
    Den orkade inte ens varva riktigt men klämde jag till soppa slangen så bensinen började ta slut
    så gick den på fulla varv.

  19. #19
    har redan gjort rent förgasaren 100 gånger 1 sak jag tycker är lite konstigt är när man skruvar av koppen och suger i vakum slangen för det ska rinna bensin så kommer det bara 1 droppe i taget.. tycker det verkar vara lite lite för att den ska klara av att åka ?

  20. #20

  21. #21
    asså det rinner ju som fan ur slangen om man tar bort den, men när man sätter på den på förgasaren då kommer det bara 1 droppe i taget in i flottörhuset

  22. #22
    det har kanske med att du inte har på koppen, då åker den vita plast saken upp och då rinner det ner mer bensin , lr tvärt om. Eller det har iaf med det kanske att göra.

  23. #23
    det rinner bensin när den är nere, när den är uppe stängs loppet.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in