1. #1

    moppe Problem med Dracen efter urpluggning!

    Okej nu har jag fått problem med min Drac. När jag drog pluggen så började den gå konstigt.
    Nu så bluddrar den, hackar och vill knappt varva ut.

    Jag har testat olika munstycken, drevat om den, bensinbadat förgasaren+membranet och så har jag tvättat avgasröret. Den har mer axx känner man men har fortfarande problemet med att den bluddrar osv. När man kör iväg är det som den hade CDI box fast jag har ju inte det. Farsan kollade tändhatten + tändstiftet och sa att det såg fint ut. Snälla nån som vet vad felet kan vara? Jag vet dock inte när kolven byttes sist den har gått 1400mil nu.

    Film på hur den går på tomgången (KOLLA VID 0:43 då jag drar full gas!) :

  2. #2

    Reg.datum
    Jun 2010
    Ort
    Silvervalley
    Inlägg
    328
    Även fast du testat med olika munstycken så ska du nog testa med ett rejält mycket större. Min var ungefär likadan men när jag jag bytte upp i munstycke så försvann det. Testa med ett ganska stort och se hur den går, och kolla färgen på tändstift och byt upp eller ner vid behov och ställ in förgasaren så ska du se att det löser sig.

  3. #3
    Även fast du testat med olika munstycken så ska du nog testa med ett rejält mycket större. Min var ungefär likadan men när jag jag bytte upp i munstycke så försvann det. Testa med ett ganska stort och se hur den går, och kolla färgen på tändstift och byt upp eller ner vid behov och ställ in förgasaren så ska du se att det löser sig.
    Har den gamla drac förgasaren och testade med 80 men då ville moppen knappt rulla fram har byt ner till 60 då går den som bäst. Så tydligen på dom gamla ska man gå ner ist :S Har ingen luftskruv heller.

  4. #4

    Reg.datum
    Jun 2010
    Ort
    Silvervalley
    Inlägg
    328
    Där har du svaret, du behöver en luftskruv Sedan ställer du in munstycket igen då det kan vara annorlunda när du har i luftskruven.

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av Chordy Visa inlägg
    Där har du svaret, du behöver en luftskruv Sedan ställer du in munstycket igen då det kan vara annorlunda när du har i luftskruven.
    den gamla förgasaren är UTAN luftskruv

  6. #6

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Jag är ganska säker på att du har en CDI
    Jag är nog rätt säker på det med

  8. #8

  9. #9
    Årsmodell på hojjen? Äldre drac hade cdi strypning om jag minns rätt. Testa att låna en annan cdi av en polare om de har ducati tändning på sina hojjar.

  10. #10
    Är en 99:a, snackade med en annan som också har en 99:a och han sa att dom inte har CDI.

  11. #11
    Lyssna inte på honom mer, han e uppenbarligen efterbliven ang moppar.

    Bytt till ett tändstift med högre siffra?

  12. #12

    Reg.datum
    Jun 2010
    Ort
    Silvervalley
    Inlägg
    328
    Ah, läste lite snabbt. Naturligtvis har du en CDI.

  13. #13

  14. #14
    Ska beställa ett NGK BR9ES och en ny tändhatt så får vi se vad som händer.

  15. #15
    Jag hittade CDI-boxen idag. Dock vet jag inte om den behövs bytas?

  16. #16

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in