1. #1
    Rullstolsbarns avatar
    Reg.datum
    Apr 2011
    Ort
    göteborg
    Inlägg
    259

    förgasaren flödar över

    Tjena! nu e det så att jag fått igång min moppe efter en hård vinter i garaget

    nu te problemet... när jag fick igång moppen igår så ställde vi in förgasarn och den gick prima... toppa typ 75 lr något.. vilket jag tycker e ovanligt för min setup (ZX rör med bytta vikter) vet ju dock inte exakta hastigheten men den gick som ett skott iaf
    så idag så skulle jag ju självklart ta skiten te skolan, och på vägen dit märker jag att den nästan dör när man inte gasar men tänker att den säkert e kall... så kommer fram te skolan och låser, och börjar vandra in te skolan när jag märker ett nytt bensinspår som leder te min moppe.. gick och kolla och såg en liten pöl under moppen och tänkte jag tar det när jag kommer hem.
    väl hemma så plocka jag av förgasarn och gjorde rent, allt såg fint ut, satte på föggen och den gick som ett skott igen.
    glad e jag när jag ställer den 3 timmar senare i garaget, går hem och äter och chillar lite, går tbx och den läcker igen, asså den läcker inte när den bara står utan när man har igång den och gasar typ, tar av föggen och gör samma sak igen, startar den går fint i 1-2 sek sen dör den ba.. kollar föggen rinner inget tänkte aaa fan va gött så kicka jag igen och den börja läcka gör rent föggen igen och sätter på den,
    läcker fortfarande

    Jag har en dellerto 12 mm förgasare dock utan choke inkopplat ... kan detta spela roll? för den gick ju asfint innan den börja läcka och läckan kommer och går
    Citat Ursprungligen postat av RAMI Visa inlägg
    Vivacitys förra ägare har tydligen tryckt in ett Italienskt mynt i förgasaren, undra varför?
    Citat Ursprungligen postat av Hast Visa inlägg
    För han visste inte om att moppen var fransk

  2. #2

  3. #3
    Rullstolsbarns avatar
    Reg.datum
    Apr 2011
    Ort
    göteborg
    Inlägg
    259
    Citat Ursprungligen postat av Rexxy Visa inlägg
    Vart exakt läcker det? Överflödningshålet? Eller bara runt flottörkoppen?

    Är det överflödningshålet så sitter förmodligen flottörnålen fel. Är det runt flottörkoppen är förmodligen packningen dålig.
    man ser ju iten riktigt men tror det e överflödshålet
    känns lite konstigt med tanke på att den gått fint med exakt dessa munstycken och nålen e inte rörd på
    Citat Ursprungligen postat av RAMI Visa inlägg
    Vivacitys förra ägare har tydligen tryckt in ett Italienskt mynt i förgasaren, undra varför?
    Citat Ursprungligen postat av Hast Visa inlägg
    För han visste inte om att moppen var fransk

  4. #4

  5. #5
    Rullstolsbarns avatar
    Reg.datum
    Apr 2011
    Ort
    göteborg
    Inlägg
    259
    Citat Ursprungligen postat av Rexxy Visa inlägg
    Det är inge fel på munstycken, dom har ingen påverkan om det skulle flöda över eller inte.

    Kolla upp noggrannare med flottörnålen om den tätar som den ska. Du kan prova genom att blåsa där bensinslangen ansluts till förgasaren och sen trycka in nålen i sitt säte. Det ska bli tvärstopp.


    fattar inte riktigt men hur kan detta komam sig helt random? aldrig varit såhär.
    vad du säger ska jag blåsa det bensinen ska in i förgasaren och hålla nålen nere och det ska ta stopp? säker på detta?
    Citat Ursprungligen postat av RAMI Visa inlägg
    Vivacitys förra ägare har tydligen tryckt in ett Italienskt mynt i förgasaren, undra varför?
    Citat Ursprungligen postat av Hast Visa inlägg
    För han visste inte om att moppen var fransk

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in