1. #1

    Derbi Senda Extreme 06 trim...

    Tja, tänkte köp 70cc, 19 mm förgasare, nytt munstycke, nytt insug och sen kanske kapa blindtarmen, och svetsa igen den såklart, och då undrar jag hur den skulle gå.

    Jag vill ha en moppe som är ganska kul och köra men ändå inte bli jagad av polisen varje dag påväg till skolan.

  2. #2
    köp en ostrypt cdi pox, föstör inte original röret köp ett effektrör

  3. #3
    Den skulle "flaskhalsa" i o med röret tror jag, men köp ett metrakit thrower. Det låter inte så mycket
    Citat Ursprungligen postat av sogat Visa inlägg
    Skulle nog föredra att gasa ihjäl mig än att åka en epa 40 mil, skicka den med bussgods fö faan.

  4. #4
    Okej, ett metrakit thrower var får man tag på ett sånt? Twostroke.se? Och blir stor effekt skillnad mellan original?

    Visserligen så är inte min helt original den gör 65 km/h och jag skulle vilja att den toppade lite mer och sen ganska mycket bättre acc.

  5. #5
    mätarn visar kanske 65 men den gör högst 55 original , vadför 70 skall du köpa ...thrower finns på 2stroke

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av kicken Visa inlägg
    Okej, ett metrakit thrower var får man tag på ett sånt? Twostroke.se? Och blir stor effekt skillnad mellan original?

    Visserligen så är inte min helt original den gör 65 km/h och jag skulle vilja att den toppade lite mer och sen ganska mycket bättre acc.
    Finns på twostroke eller något begangnat här på mnf
    Citat Ursprungligen postat av sogat Visa inlägg
    Skulle nog föredra att gasa ihjäl mig än att åka en epa 40 mil, skicka den med bussgods fö faan.

  7. #7
    om du har original kuggar så sätt 2större fram

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av bumbi Visa inlägg
    mätarn visar kanske 65 men den gör högst 55 original , vadför 70 skall du köpa ...thrower finns på 2stroke
    Fast den är inte original den är lätt trimmad på något sätt (vet ej hur). Jag vet inte vilket 70 cc jag skulle köpa utifall att jag köpte ett cylinderkit men kanske nåt slags barikit.

  9. #9
    Errors avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Pargas, Finland
    Inlägg
    308
    Citat Ursprungligen postat av kicken Visa inlägg
    Fast den är inte original den är lätt trimmad på något sätt (vet ej hur). Jag vet inte vilket 70 cc jag skulle köpa utifall att jag köpte ett cylinderkit men kanske nåt slags barikit.
    Som gilera runner sa att köp ett metrakit thrower, med ny ull i ljuddämparen låter de verkligen inte mycket! Kan rekommendera barikits 70cc har kört 3 olika moppar med just barikits 70a och den ger bra effekt för sitt int för allt dyra pris Och som någon tidigare också sa så kommer du att behöva en ostrypt cdi-box eftersom 2006 började de billigare sendorna (xtreme och xrace) tillverkas med strypta cdi boxarna! Om du inte kommer att byta kommer varvena att stoppas runt 10.000 varv. Du kan leta efter begagnade på blocket och i moppenets försäljningsdel ifall du vill skära ner på kostnaderna! Och kansku du hittar något annat kul

    Moppen kommer åtminstone ha ett bra drag
    xtreme 93 på gamla forumet
    Aprilia RS 125:an http://www.moppenet.nu/threads/435-E...=3528#post3528

  10. #10
    dom har på 2stroke ostrypt cdi för 550

  11. #11
    Errors avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Pargas, Finland
    Inlägg
    308
    Citat Ursprungligen postat av bumbi Visa inlägg
    dom har på 2stroke ostrypt cdi för 550
    jepp, men ganska många säljer ostrypta cdi boxar dubbelt billigare ifall du som sagt vill hålla kostnaderna lite nere Annars är det bara att köpa och va glad!
    xtreme 93 på gamla forumet
    Aprilia RS 125:an http://www.moppenet.nu/threads/435-E...=3528#post3528

  12. #12
    Är det ett sånt här rör http://www.cykelkraft.se/ProduktInformation/D3640.phtml eller menar ni mk "pro race" thrower?? För jag tänkte köra med original cylinder (iaf ett tag) och tycker då att det röret jag länkade till verkar rätt eller?

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in