1. #1

    Derbi går dåligt på låga varv.

    Tjena!

    Har satt på effektrör på min Derbi drd racing -07 nu. På låga varv är det verkligen inte något drag alls (original moped drar ifrån han skulle jag tro... ) När jag väl kommer upp till en 7000 varv drar han iväg som ett skott! Har bytt från 70 (original) munstycke till 85. Vad kan detta beror på? Har läst att huvudmunstycket endast gör nytta vid 1/2 gas och uppåt, stämmer detta? Kan det vara så att man måste på trotteln och nålen för att man ska få bättre effekt på låga varv?

    / derbi_07

  2. #2
    Citat Ursprungligen postat av derbi_07 Visa inlägg
    Tjena!

    Har satt på effektrör på min Derbi drd racing -07 nu. På låga varv är det verkligen inte något drag alls (original moped drar ifrån han skulle jag tro... ) När jag väl kommer upp till en 7000 varv drar han iväg som ett skott! Har bytt från 70 (original) munstycke till 85. Vad kan detta beror på? Har läst att huvudmunstycket endast gör nytta vid 1/2 gas och uppåt, stämmer detta? Kan det vara så att man måste på trotteln och nålen för att man ska få bättre effekt på låga varv?

    / derbi_07
    Kolla hur stiftet ser ut. Det ska vara oboy-brunt
    Citat Ursprungligen postat av sogat Visa inlägg
    Skulle nog föredra att gasa ihjäl mig än att åka en epa 40 mil, skicka den med bussgods fö faan.

  3. #3
    Har gjort det, och det är oboy färgat.

  4. #4

  5. #5
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av Rexxy Visa inlägg
    Det är en 2-taktare... Det blir så.
    som rexxy säger! mopeder har inget drag på låga varv. särskilt inte en 50cc!
    det är en sak du får leva med, att den sticker iväg på höga varv kallas effektband. en 2-taktare sticker iväg på höga varv
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  6. #6

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Vadstena
    Inlägg
    96
    Det enda du kan göra för o förbättra detta är ju o skaffa 70cc osv så han blir råstarkare lr vad man ska säga men som flera redan sagt här ovan så ska det vara så här

    lätta svänghjul och hålla på o mixtra lite kan hjälpa en hel del på varvilligheten

  7. #7

  8. #8
    Den ökända ketchupeffekten har väll alla hört talas om? Vill du ha mer grundvrid köper du ett rör som är avstämt för 50cc och för lägre varvtal, eller gör som en vettig människa o knackar ihop ett själv. Bygga eget kräver kunnskap, köpa nytt kräver bara plånbok

  9. #9
    var nog inte tydlig. Under de varv den drar iväg så rullar han knappt, måste vara något fel.. Lågfartsmunstycket har inget med det här att göra?

  10. #10
    orkar den inte eller varvar den och står stilla?

  11. #11
    pilla på luftskruven lite...
    bruuhäään! säg walla???!

  12. #12
    krabban: Den varvar och står stilla, när man sedan kommer upp i dom höga varven sticker den iväg. 4-6 sekunder innan den kommer upp i dom varven och inna dess står den i princip still.

    vivacity: Har pillat på luftskruven åt alla håll, funkar dock inte.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in