1. #1

    Typintyg veteran

    Hej och hå vet inte om ciao klassas som veteran men endå. Måste jag ha ett typintyg om den ska framföras på väg? Hur får jag tag på ett typintyg?
    Tack

  2. #2

  3. #3
    okej men för att framföra den i trafik så måste den vara försäkrad eller?

  4. #4
    klassas den inte som klass 2 moped? :S
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    jävlar vilken hyper. har säkert hela 10hk och en toppfart på 85kmh

  5. #5

  6. #6
    Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 499
    Citat Ursprungligen postat av Rexxy Visa inlägg
    Nej, du måste inte ha det.
    Oh yes det behöver man Om jag inte missminner mig så måste du ha med dig typintyg samt försäkringspapper när du är ute och kör

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av Holmqvist Visa inlägg
    Oh yes det behöver man Om jag inte missminner mig så måste du ha med dig typintyg samt försäkringspapper när du är ute och kör
    Hmm inte bra har inget typintyg hur får jag tag på ett? orka åka till bilprovningen och pröjsa 1000 spänn.

  8. #8
    Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 499
    Citat Ursprungligen postat av maxtrin Visa inlägg
    Hmm inte bra har inget typintyg hur får jag tag på ett? orka åka till bilprovningen och pröjsa 1000 spänn.
    Det är det enda sättet

  9. #9

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    37°14′27″N
    Inlägg
    3 616
    Citat Ursprungligen postat av Holmqvist Visa inlägg
    Det är det enda sättet
    Du sa att man inte behövde det när jag köpte ciaoen av dig
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Jag är en snabb jävel på att rätta folk. Kanske borde bli moderator och permbanna för felpost.

  10. #10
    Sitter det inte ett typintyg av något slag på ramen org. Typ modellklass osv? Räcker det inte med att skaffa ett nytt sånt? Alltså när vi snackar Ciao
    Jag har alltså ingen aning utan slängde iväg ett konstig svarfråga..
    Moppemorfar

  11. #11
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Tror nog jag aldrig haft typintyg, möjligen på min jawa tws.. Enligt mig är det inte så viktigt då iprincip alla eller iaf många är bortslarvade.
    jag kör bara runt med försäkringsbeviset, har ju aldrig blivit stoppad så kan inte säga ifall det räcker, men har aldrig hört om något som åkt dit för att dom inte haft det med sig..
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  12. #12
    Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 499
    Citat Ursprungligen postat av CiaoBella Visa inlägg
    Sitter det inte ett typintyg av något slag på ramen org. Typ modellklass osv? Räcker det inte med att skaffa ett nytt sånt? Alltså när vi snackar Ciao
    Jag har alltså ingen aning utan slängde iväg ett konstig svarfråga..
    Har man detta är det bara att åka in till vägverket så får man ett nytt typintyg Men har du inte den lilla klisterlappen kvar blir det ombesiktning har jag för mig

  13. #13

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in