1. #1

    Stalker 70cc går illa hjälp..

    70cc med 19mm dellorto högfart nu 88,sport filter yasuni c16(tror jag)
    När den är kall så måste jag nästan skruva in luft skruven helt,Sen går den som ett skållat troll i ca 1km,sen måste jag öppna luft skruven nästan helt...Förgasaren blir iskall=för mycket luft?har testat 72,75,80,82
    Förslag?

  2. #2
    Crippas avatar
    Reg.datum
    Jul 2010
    Ort
    För-orten
    Inlägg
    1 167
    funkar inte din chock? låter som det när du måste använda luftskruven som "chock". luft skruven bör vara 1½-3 varv ut, och skall då gå bra.
    Gilla Crippa Marklund Stunt Rider på Facebook!

    When the sun goes down, the streets goes up..

  3. #3

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Härnösand
    Inlägg
    45
    Om du har elchoke (som jag har) och har kopplat bort den så är det problemet.
    Citat Ursprungligen postat av tjockis Visa inlägg
    vad är taken belagda med?, tegelpannor eller plåt tak?
    Underbart hur svårt det svenska språket kan vara.

  4. #4
    Choken är pluggad.har varit en vire choke innan,köpte den beg här på forumet

  5. #5
    Crippas avatar
    Reg.datum
    Jul 2010
    Ort
    För-orten
    Inlägg
    1 167
    största sannolighet det som är problemet, att du inte har något chock. är stor skillnad på 0-10 gradig motor till 90-120 gradig (beroende på om du har AC eller LC), så en chock/startgas underlätter ju
    Gilla Crippa Marklund Stunt Rider på Facebook!

    When the sun goes down, the streets goes up..

  6. #6
    Satte på en manuell choke,samt 95munstycke alldeles för stort.bytte tillbaka till 88 bara böar.

  7. #7
    Snart slänger jag skiten i skogen

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av Clawfinger Visa inlägg
    Snart slänger jag skiten i skogen
    ge den till mig så jag kan börja stunta igen
    §6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av samizzlah Visa inlägg
    ge den till mig så jag kan börja stunta igen
    Skall ge den en chans till i helgen..

  10. #10
    Är det någon ide att testa typ 120/130 munstycke,har inte lust att slänga ut 80spänn i onödan

  11. #11
    Citat Ursprungligen postat av Clawfinger Visa inlägg
    Är det någon ide att testa typ 120/130 munstycke,har inte lust att slänga ut 80spänn i onödan
    120-130 munstycke är alldeles för stort, tror det är 75 original? Testa mellan 80-95, skruva in luftskruven helt sen skruvar du ut den ca 2 varv sen får du finjustera därifrån. Kör du med luftburk?
    §6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.

  12. #12
    testat med 72,75,80,82,88,95 Öpnade luftskruven ett kvarts varv till att börja med,vred sedan ett kvarts varv åtgången,nålen i mitten,3 olika sportluftfilter.även utan luftburk ingen större skillnad,manuell kran med gocart tank.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in