1. #1

    Angry kedjan är skum

    Tja!
    borde det va så att när man spänner upp kedjan, och sen efter 10 mil e den slak igen?
    Iofs, det fattar jag själv att det inte ska va så, men vad kan jag göra åt det?
    Spänner åt muttrar och allt sånt hårt varje gång och så.
    tips någon?

  2. #2
    Är kedjan ordentligt smord?

  3. #3
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    kedjan är nog slut
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  4. #4
    Ny kedja?
    Har märkt att nya kedjor av billig sort ofta töjer sig lite i början.. Skruvat åt bakaxeln och kedjespännarna ordentligt?

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av G-son Visa inlägg
    Är kedjan ordentligt smord?
    ja för mkt

    Citat Ursprungligen postat av hyperperra Visa inlägg
    kedjan är nog slut
    bara gått 100 mil

    Citat Ursprungligen postat av Crisse Visa inlägg
    Ny kedja?
    Har märkt att nya kedjor av billig sort ofta töjer sig lite i början.. Skruvat åt bakaxeln och kedjespännarna ordentligt?
    Japp, allt riktigt åt spänd. kedjan har gått 100 mil lr nått. Bytte även dreven då

  6. #6
    Kedjan blir slak efter du har kört ett tag,några mil, Den töjer ut sig helt enkelt för jag har fått lov att spänna kedjan lite då och då, Den ska ju samtidigt inte vara för spänd heller ungefär 4-3 cm på min Derbi senda

  7. #7
    blir lika dant på min, köpte tnt's extraförstärkta guld kedja på ts och nu efter 200mil så blir den slak hela tiden :/
    Why go to slow when you can ride 2fast?

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av Edvin.sm Visa inlägg
    Kedjan blir slak efter du har kört ett tag,några mil, Den töjer ut sig helt enkelt för jag har fått lov att spänna kedjan lite då och då, Den ska ju samtidigt inte vara för spänd heller ungefär 4-3 cm på min Derbi senda
    står i böcker 1-3 cm?

    Citat Ursprungligen postat av Robe Visa inlägg
    blir lika dant på min, köpte tnt's extraförstärkta guld kedja på ts och nu efter 200mil så blir den slak hela tiden :/
    har bara kört 150 ungefär med min. Det är ändå en RK, e inte dom bra lr?

  9. #9
    Min Derbi original kedja vart likadan efter cirka 100 mil på mopeden, den vart så lång att jag kortade ner den. Sen en dag var jag ute och åkte helt plötsligt hoppade den och slog in i motorblocket. Beroende på vad du har för kedja kan ett bytte vara smart.

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av Hilmersson Visa inlägg
    Min Derbi original kedja vart likadan efter cirka 100 mil på mopeden, den vart så lång att jag kortade ner den. Sen en dag var jag ute och åkte helt plötsligt hoppade den och slog in i motorblocket. Beroende på vad du har för kedja kan ett bytte vara smart.
    Okej, ska nog byta det + framdrev om ett tag då. KAn du länka nån bra kedja? lr nått märke

  11. #11

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Olofström
    Inlägg
    6 543
    När du en byter kedja kan du passa på att byta dreven också!
    Biltema kedja ska funka helt okej, kört med den på min gamle cross. inte märkt att kedja blir slak efter osv!

  12. #12
    Citat Ursprungligen postat av Jontee Visa inlägg
    När du en byter kedja kan du passa på att byta dreven också!
    Biltema kedja ska funka helt okej, kört med den på min gamle cross. inte märkt att kedja blir slak efter osv!
    Byta båda dreven lr? prata med Beviks här i lkpg, och dom sa att man bara behövde byta fram+ kedja nu, för bak är inget slitet, iaf inte synligt

  13. #13
    Nu köpte jag en extra förstarkt kedja när jag bytte framdrev..

    Fast de kanske inte ska ha någon större betydelse..
    Senast redigerat av Edvin.sm den 2011-04-25 klockan 21:37.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in