1. #1
    pAd105s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Jöönköping
    Inlägg
    1 709

    Yamaha neos vägrar att varva ur FILM finns!

    Tja! Neosen når inte effektkurvan varken på primär eller sekundärväxeln. Den blöddrar inte ett skit och stiftet är mörkbrunt. Har testat att byta tryckfjäder. Testat 4st olika allt från original till ganska hårda. Men den orkar helt enkelt inte varva ur! Har även testat med olika vikter, desto lättare desto bättre har resultatet blivit. Kanske är värt att lägga till att det sitter en ny kolv, ny honad cylinder och en ny koppling. Det mystiska är att när jag lyfter upp den så orkar den varva ur och när den "växlar" över till sekundär så går den ner väldigt lågt i varvtal! Så jag undrar vad tusan som står fel. Den går inte fortare än ca 45km/h och blir omkörd av alla original scootrar.

    Setup:
    50cc portad (190,127,127)
    Technigas NextR
    12mm dellorto med sportluft (76 huvudmunstycke och nålen i mitten)
    Hebo next generation variator med 4grams vikter
    Stage6 HPC vevparti
    Hebo kevlar rem
    Splitter ny motoforce originalliknande koppling.
    Standard kopplingsklocka

    Filmen: (Notera inte det läckande avgasröret)



    Tack på förhand! /Kevin
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Verktyg? Du behöver inte mer än eltejp och stripes för att plocka ihop en Yamaha.

  2. #2
    exakt sådär var min när jag hade för tunga vikter Nu kör jag 4,1gr vikter med originalvariator, kanske du behöver ännu lättare till hebo variatorn? Låter som att det har något med att göra med variatorn/kopplingen iaf! Den blöddrar ju inte så det har troligen inget att göra med förgasaren
    §6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.

  3. #3
    Berggrens avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Ort
    Karlskoga
    Inlägg
    3 741
    för tunga vikter helt klart!
    Har du inga lättare så går det utmärkt med 3st vikter bara.
    Lägg i en vikt i vart annat hål i variatorn
    En sann moderat.
    Sköt dig själv o skit i andra

  4. #4
    pAd105s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Jöönköping
    Inlägg
    1 709
    Tack grabbar! Det löste sig med 3st
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Verktyg? Du behöver inte mer än eltejp och stripes för att plocka ihop en Yamaha.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in