1. #1

    Strul med derbi! Behöver hjälp innan helgen! : >

    Hej, hade nyss monterat mk handmade 70cc och mk thrower-rör på min derbi, testkörde den och då gick den bra. Sedan skulle jag köra hem efter att moppen stått still nån timma. Körde iväg och gasade på, då började den "bööa" och gå dåligt. Trodde direkt att skiten värmenöp. I alla fall, den började blöddra och gå sämre och sämre så jag ledde hem den.

    Lyfte toppen och kollade, inga skador på lopp och kolv. Monterade ihop och startade den, då lät det som att den bööade och blöddrade samtidigt, liksom först böar den, sen kommer ett ljud som låter som att den blöddrar. Hoppades på att det var förgasarstrul eftersom originalförgasaren är i minsta laget så jag köpte en Dellorto black edition 21mm. Samtidigt som jag monterade den tätade jag cylinderfoten eftersom jag såg att det läckte lite där men det hjälpte inte. Tätade även topplocket eftersom jag trodde att den läckte in vatten men det hjälpte inte heller.

    Idag köpte jag munstycken och satte i större och testade några olika storlekar men den bööade och det konstiga ljudet som att den blöddrar samtidigt var kvar. Har även kollat membranet där allt såg bra ut.

    Hoppas någon orkar läsa och ge mig lite råd! Är inte så duktig på växlat då jag nästan bara skruvat med scootrar. Skulle vara kul att få ordning på skiten innan Brodalen meet på lördag.

    Men setupen just nu är alltså:
    Metrakit handmade 70cc
    Metrakit Thrower
    Dellorto black edition 21mm

    Edit: Kom på att stiftet var rätt mörkt, kanske är så simpelt att den får alldeles för mycket soppa och därför den går skit och inte kommer upp i varv?

    Mvh Johan
    Senast redigerat av Johaan den 2011-04-12 klockan 21:56.

  2. #2

  3. #3
    om tändstifet är svart så ska du gå ner i munstycke, kör du med originalluftburken? annars kan du försöka köra lite utan då det kan vara så att den inte få tillräckligt med luft pga någon strypning i luftburken.


  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av mh furia Visa inlägg
    om tändstifet är svart så ska du gå ner i munstycke, kör du med originalluftburken? annars kan du försöka köra lite utan då det kan vara så att den inte få tillräckligt med luft pga någon strypning i luftburken.

    Det låter som den får för lite bensin, även om jag bytt upp typ 14 storlekar i munstycke. Ska testa byta tändstift idag och se om det hjälper.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in