1. #1

    Soppan rinner bara igenom förgasaren?

    hallå, tänkte starta moppen idag så jag fyllde på lite med sås. Kände att det började lukta som fan och såg att det rann bensin ner på marken. Lokaliserade läckan.



    Bensinen kom från ett hål som jag aldrig brytt mej om förut. Ni vet där man skruvar fast trotteln längst upp på förgasaren, och sen kollar ni rakt nedan för där så finns det 2 st hål. Ett som jag tror (är så på min 12mm) är till för skruven som ska ner och sen ett mindre på 2-3mm som bensinen forssade ur! Någon som vet vad fan som hänt ? kan försöka fixa bättre bild om ni inte fattar vars jag menar

    tacksam försvar!!

  2. #2
    fixa en till bild så får jag se..

  3. #3
    flottörnålen kanske har hängt sig? blev precis samma sak för mig och då hade den hängt sig

  4. #4
    aa tänkte också på nått i den stilen...

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av beaver Visa inlägg
    fixa en till bild så får jag se..
    Citat Ursprungligen postat av rideAerox Visa inlägg
    flottörnålen kanske har hängt sig? blev precis samma sak för mig och då hade den hängt sig
    Citat Ursprungligen postat av beaver Visa inlägg
    aa tänkte också på nått i den stilen...
    Kan det nog vara! Tog loss trotteln och satte tillbaks den, gick lite svårt att få ner den tycker jag? Hur ska jag få den att lossna? ska gå ut nu igen, fixar jag det inte så tar jag bilder

  6. #6
    edit: att nålen inte går ner helt menar ni?

  7. #7
    Flottören = sitter i koppen. Se till att allt rör sig fritt. Allt ska gå enkelt in och ut.

  8. #8
    aa... precis.

  9. #9
    plastschabraket som sitter kring munstyckerna? Jag rengjorde iaf allt (munstyckena hade fått någon vit beläggning på sig) osv och nu slutade det läcka fan va skönt den går, synd att sälja

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in