1. #1

    Vad använda som packningsmassa? (MOTOR PÅ DT50MX)

    tja har en dt som jag klyvt motorn på och har märkt att "packningen" mellan blockhalvorna inte är speciellt hel, det är typ bara ett gummilager.. så jag undrar ifall man kan ta något annat och smeta dit en sträng runt om blockhalvorna? silikon??



    OM silikon så ska jag ta lite grann runt överallt och sen låta torka innan jag skruvar ihop blockhalvorna?

  2. #2
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    silikon funkar, dock ska du ha bra silikon då, typ loctite. smeta på, låt stelna lite smått i sisådär 4 minuter, sen skruvar du ihop. kom ihåg att du inte får sätta motorn i bruk eller fylla på olja inom ca 4 timmar. helst ska du vänta längre
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av hyperperra Visa inlägg
    silikon funkar, dock ska du ha bra silikon då, typ loctite. smeta på, låt stelna lite smått i sisådär 4 minuter, sen skruvar du ihop. kom ihåg att du inte får sätta motorn i bruk eller fylla på olja inom ca 4 timmar. helst ska du vänta längre
    Hehe hade bråttom så tog badrums silikon och smetade runt och smackade ihop allt, funkade skitbra

  4. #4
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av hajper Visa inlägg
    Hehe hade bråttom så tog badrums silikon och smetade runt och smackade ihop allt, funkade skitbra
    okej, tycker du ska kolla till oljan då och då, så den inte läcker:p
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  5. #5

  6. #6
    Biltemas röda högtemp. packningssilikon fungerade jättebra för mig.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in