1. #1
    Crippas avatar
    Reg.datum
    Jul 2010
    Ort
    För-orten
    Inlägg
    1 167

    cylinder låter metaliskt

    Körde såhär hela hösten, men bytte vev nu i vintras för jag trodde det va glapp i veven.. har även honat cyllen för att få bort vändkanten jag hade så det borde inte låta såhär längre? har testat med 4 aluminium packningar vid cylinderfoten så cyllen kom upp runt 1mm, låter så iaf, håller på att bli galen och vet inte vafaaan det är som låter, hittar ingen skruv eller något som skulle sitta löst heller..
    någon som har kloka svar?
    tar verkligen veven stryk om det skulle vara något av vändkanten kvar? (vilken det inte är) eller är det inte bara kolvringarna som slits pga det?

    cyllen är i fint skick bortsätt från vändkanten jag honat bort..


    (filmen tagen från min projekttråd så filma "nyckel" och skit oxå men men...)
    Gilla Crippa Marklund Stunt Rider på Facebook!

    When the sun goes down, the streets goes up..

  2. #2

  3. #3
    För mig låter det som om något annat sitter löst på moppen och vibrerar som fan? De behöver ju inte vara inne i cylindern liksom?
    ''Knäpp och noobig fråga nån ställt''

  4. #4
    Crippas avatar
    Reg.datum
    Jul 2010
    Ort
    För-orten
    Inlägg
    1 167
    Citat Ursprungligen postat av Rexxy Visa inlägg
    Låter absolut som något metalliskt klang. Men vändkanten är knappast ditt problem, så kolvringen tar ingen skada av den. (Om du nu inte justerat så kolvringen skulle gå över den).

    Du har inget löst sittande inne i variatorn då?
    har oroat mig en massa om att nya veven ska ta stryk av detta, men inget att tänka på alltså?
    ska ta mig en titt bakom variatorkåpan imorn, men drog allt med mutterpicka osv så det vore konstigt
    Citat Ursprungligen postat av PojkenMedKepsen Visa inlägg
    För mig låter det som om något annat sitter löst på moppen och vibrerar som fan? De behöver ju inte vara inne i cylindern liksom?
    inget på utsidan sitter löst. kollat alla skruvar, röret osv
    Gilla Crippa Marklund Stunt Rider på Facebook!

    When the sun goes down, the streets goes up..

  5. #5
    larsamagnussons avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    Ort
    söderhamn
    Inlägg
    961
    kolla allting så de inte går att vicka på de till exempel röret lr slut burken lr nånting sånt
    Citat Ursprungligen postat av Mattyyy Visa inlägg
    Jag får känslan av att du är jävligt kunnig jag har hört att Turbokit söker produktutvecklare du ska kanske söka dit?

  6. #6
    Crippas avatar
    Reg.datum
    Jul 2010
    Ort
    För-orten
    Inlägg
    1 167
    Citat Ursprungligen postat av larsamagnusson Visa inlägg
    kolla allting så de inte går att vicka på de till exempel röret lr slut burken lr nånting sånt

    Redan skrivit att jag kollat det
    Gilla Crippa Marklund Stunt Rider på Facebook!

    When the sun goes down, the streets goes up..

  7. #7
    Gillos avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    Ort
    Norrtälje
    Inlägg
    1 283
    Det låter som toppen tar i kolven för mig... Vet att det inte är så, men det kan inte vara att svänghjulet sitter fel eller något?(låter otroligt men skit samma)
    Citat Ursprungligen postat av Drenner Visa inlägg
    varvstoppet 24/7!
    "Your friends are close but your enemies are closer" -The Way To Suicide

  8. #8
    När jag har haft sånna problem har det berott på något helt simpelt. Köp ny kolvbult och kolvbultslager till att börja med.

    Men om det inte löser problemet så kan något i variatorn som inte sitter riktigt hårt .

    Jag tror inte det kan vara något annat (A)

  9. #9
    Crippas avatar
    Reg.datum
    Jul 2010
    Ort
    För-orten
    Inlägg
    1 167
    Har kollat variator, koppling och svänghjulet nu. inget löst där inte.
    ett klipp med rilles gamla aprilia som låter likadant när han släpper gasen (början och slutet av klippet) http://www.youtube.com/watch?v=2bJiPV7eguc

    Citat Ursprungligen postat av ReDoZz Visa inlägg
    När jag har haft sånna problem har det berott på något helt simpelt. Köp ny kolvbult och kolvbultslager till att börja med.

    Men om det inte löser problemet så kan något i variatorn som inte sitter riktigt hårt .

    Jag tror inte det kan vara något annat (A)
    Känns inte som att det glappar något när man håller i kolvbulten när det sitter i nållagret i vevstaken. kan det vara det ändå kanske? att man inte känner det?
    Gilla Crippa Marklund Stunt Rider på Facebook!

    When the sun goes down, the streets goes up..

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av Crippa Visa inlägg
    Har kollat variator, koppling och svänghjulet nu. inget löst där inte.
    ett klipp med rilles gamla aprilia som låter likadant när han släpper gasen (början och slutet av klippet) http://www.youtube.com/watch?v=2bJiPV7eguc


    Känns inte som att det glappar något när man håller i kolvbulten när det sitter i nållagret i vevstaken. kan det vara det ändå kanske? att man inte känner det?
    Jag kände inte häller glappet på min men ibland blir det slitage just på kolvbult å lager. Det har löst mitt problem 2 ggr. både på min f.d zip och speedy

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in