Sidan 1 av 7 123 ... Sista

Ämne: Hårtråden

  1. #1
    Tobbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Jönköping döh Tjabon!
    Inlägg
    139

    Hårtråden

    Här lägger vi upp bilder, ber om råd och pratar allmänt om hår och allt som hör därtill!


    *REGLER*
    • Ingen oftopic!
    • Inga påhopp,personangrepp och dylikt!

    OBS: Könshår och övrig kroppsbehåring diskuterar vi inte här!
    Senast redigerat av Tobbe den 2010-06-07 klockan 15:51.

  2. #2
    Använder just nu waxet D:fi blå. Var även hos frissan för nån vecka sen. Gött inför skolavslutningen!

  3. #3

  4. #4
    Tobbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Jönköping döh Tjabon!
    Inlägg
    139
    Citat Ursprungligen postat av chr1lle Visa inlägg
    Använder just nu waxet D:fi blå. Var även hos frissan för nån vecka sen. Gött inför skolavslutningen!
    Körde samma tills nu i torsdags då jag klippte mig och skafade en tub Urban! ,riktigt nöjd!

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av Frågetecken Visa inlägg
    Hår eller rakat nertill?
    Shaved.
    Ju mindre rutin, desto mer liv!

  6. #6
    Pimmes avatar
    Reg.datum
    Jun 2008
    Ort
    Gdansk
    Inlägg
    1 096
    Citat Ursprungligen postat av Philip Visa inlägg
    Shaved.
    Egentligen är det bögigt, men kör själv med det. När jag orkar

  7. #7
    Tobbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Jönköping döh Tjabon!
    Inlägg
    139
    Citat Ursprungligen postat av Pimme Visa inlägg
    Egentligen är det bögigt, men kör själv med det. När jag orkar
    Okej nog med ot grabbar

  8. #8
    Klippte mig i lördags, gick från ca 15 cm till 3-4

    Använder mig av L'anza Urban, D:fi grön eller Elements-46 Xtreme Fiber. Det sistnämnda var något som min frisör rekommenderade och som jag är väldigt nöjd med

  9. #9
    Tobbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Jönköping döh Tjabon!
    Inlägg
    139
    Citat Ursprungligen postat av Molle Visa inlägg
    Klippte mig i lördags, gick från ca 15 cm till 3-4

    Använder mig av L'anza Urban, D:fi grön eller Elements-46 Xtreme Fiber. Det sistnämnda var något som min frisör rekommenderade och som jag är väldigt nöjd med
    Kanske man skulle ta och testa då!

  10. #10
    Vad blir skillnaden mellan Fiberwax, lerwax och vanligt?
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Med en flaska starksprit och lite rökelse kan allt bli rätt intressant att läsa.

  11. #11
    Citat Ursprungligen postat av Fiddyboy Visa inlägg
    Vad blir skillnaden mellan Fiberwax, lerwax och vanligt?
    Vet inte den "riktiga" skillnaden men det som jag märkt är att:

    Fiberwax: Håller väldigt bra, men går ändå att "ändra" frisyren även efter det "stelnat". Exempel är Elements-46 Xtreme Fiber, superbt!

    Lerwax: Min förra favorit. Kladdigt som f*n när man applicerar det, men sedan stelnar det helt, går inte att ändra frisyren alls, på både gott och ont. Blir ofta ganska glanslöst vilket jag gillar. Exempel är ShockWaves Go Matt Clay som funkar väldigt bra i kort hår.

    "Vanligt" wax: Vet inte riktigt vad du menar med detta, men antar att du menar de som är lite av en kombination mellan t.ex. fiberwax och något svagare. Håller bra, och ger samtidigt möjligheter att ändra frisyren efter du har fixat den. Ser ofta ganska glansiga ut. Exempel är L'anza Urban. Har använt mig mycket av detta waxet, men jag har kommit fram till att enda gången jag gillar det är när det blandas med något "stelare" t.ex. D:fi grön.

  12. #12
    Värt att snagga sig till typ 3-6 mm ?

  13. #13
    derbi_crilles avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    1 912
    Citat Ursprungligen postat av Molle Visa inlägg
    Vet inte den "riktiga" skillnaden men det som jag märkt är att:

    Fiberwax: Håller väldigt bra, men går ändå att "ändra" frisyren även efter det "stelnat". Exempel är Elements-46 Xtreme Fiber, superbt!

    Lerwax: Min förra favorit. Kladdigt som f*n när man applicerar det, men sedan stelnar det helt, går inte att ändra frisyren alls, på både gott och ont. Blir ofta ganska glanslöst vilket jag gillar. Exempel är ShockWaves Go Matt Clay som funkar väldigt bra i kort hår.

    "Vanligt" wax: Vet inte riktigt vad du menar med detta, men antar att du menar de som är lite av en kombination mellan t.ex. fiberwax och något svagare. Håller bra, och ger samtidigt möjligheter att ändra frisyren efter du har fixat den. Ser ofta ganska glansiga ut. Exempel är L'anza Urban. Har använt mig mycket av detta waxet, men jag har kommit fram till att enda gången jag gillar det är när det blandas med något "stelare" t.ex. D:fi grön.

    urban stealnar ju när de är lite kallare ute men när man kommer in i värmen så blir de mjukt igen så är de iaf för mig

  14. #14
    Citat Ursprungligen postat av derbi_killen Visa inlägg
    urban stealnar ju när de är lite kallare ute men när man kommer in i värmen så blir de mjukt igen så är de iaf för mig
    så är det med i princip alla sorts fetter

  15. #15
    Citat Ursprungligen postat av derbi_killen Visa inlägg
    urban stealnar ju när de är lite kallare ute men när man kommer in i värmen så blir de mjukt igen så är de iaf för mig
    Visst, det är klart att det blir stelt om det är -10 grader ute. Men då det är sommar nu och de flesta nog inte väljer att springa runt med fixad frilla i -10 så anser jag ändå att jag har rätt

  16. #16

  17. #17
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Citat Ursprungligen postat av JinXeR Visa inlägg
    Vilket wax är bäst av d:fi blå och urban? Kör nu Med d:fi och de börjar ta slut, så ville kanske prova något nytt
    Kort hår = helt klart urban urban är väl nånting emellan blå och gröna difi, fast lite mer åt gröna hållet.
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  18. #18

  19. #19
    Citat Ursprungligen postat av Molle Visa inlägg
    text.

    Tackar!


    Känner mig nog för första gången nöjd med frisyren direkt efter klippningen.
    Med lite wax kan det bli finemang.
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Med en flaska starksprit och lite rökelse kan allt bli rätt intressant att läsa.

  20. #20
    hences avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Unter meine schteen
    Inlägg
    1 439
    Citat Ursprungligen postat av Edvin Visa inlägg
    Värt att snagga sig till typ 3-6 mm ?
    Ja.

  21. #21
    Ny snaggad, skönt!

  22. #22

  23. #23

  24. #24
    Tobbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Jönköping döh Tjabon!
    Inlägg
    139
    Citat Ursprungligen postat av vivarn Visa inlägg
    Tycker att håret ger sig sjukt snabbt med urban, de gröna dfi håller bäst och känns bäst att fixa håret med tycker jag, men alla är olika
    Jag tycker personligen helt klart att Urban är mycket bättre men jag kör kort hår också!

  25. #25
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Kan säga att Ref 1 inte är så bra iaf... håller inte jätte bra, och om man har mössa elr hjälm elr nåt försvinner nästan allt direkt...
    får bli till att testa difi grön, aldrig köpt den själv faktiskt
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  26. #26
    Citat Ursprungligen postat av Shöwtek Visa inlägg
    Kan säga att Ref 1 inte är så bra iaf... håller inte jätte bra, och om man har mössa elr hjälm elr nåt försvinner nästan allt direkt...
    får bli till att testa difi grön, aldrig köpt den själv faktiskt
    http://www.baressoshop.se/products.p...b46-Matte-Head
    Där har du ett riktigt gutt annars!

  27. #27
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Citat Ursprungligen postat av Deluxe Visa inlägg
    http://www.baressoshop.se/products.p...b46-Matte-Head
    Där har du ett riktigt gutt annars!
    Matte är väl att det inte ser ''waxigt'' ut?
    för vill att det ska se lite waxigt ut iaf
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  28. #28
    Citat Ursprungligen postat av Shöwtek Visa inlägg
    Matte är väl att det inte ser ''waxigt'' ut?
    för vill att det ska se lite waxigt ut iaf
    Matt är när det inte är glansigt
    Finns ju en till modell som är lite glansigare.
    http://www.baressoshop.se/products.p...b46-Shaper-Wax

  29. #29
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Citat Ursprungligen postat av Deluxe Visa inlägg
    Matt är när det inte är glansigt
    Finns ju en till modell som är lite glansigare.
    http://www.baressoshop.se/products.p...b46-Shaper-Wax
    Ah ok, men den hade bara 3/5 stadga :S verkar inte så bra. Får antingen chansa på den första elr difi grön
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  30. #30
    Citat Ursprungligen postat av Shöwtek Visa inlägg
    Ah ok, men den hade bara 3/5 stadga :S verkar inte så bra. Får antingen chansa på den första elr difi grön
    Finns ännu fler modeller haha
    Men hör med en frisör och se vad hon rekommenderar. Dem kan oftast sin sak och du får oftast testa vaxerna innan du köper.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in