Ämne: Ta bort !

  1. #1

    Reg.datum
    Aug 2010
    Ort
    ingelstad (växjö)
    Inlägg
    302

    Ta bort !

    Ta bort !
    Bifogade bilder Bifogade bilder  
    Senast redigerat av martin66 den 2012-12-30 klockan 00:17.

  2. #2
    är inte säker men har du köppt en vev med förlängd slaglängd så kan det vara nödvändigt att fräsa i blocken

  3. #3

    Reg.datum
    Aug 2010
    Ort
    ingelstad (växjö)
    Inlägg
    302
    nej denna veven jag satte i nu är en org helt säker på de ! har mätt så alla mått stämmer !

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av martin66 Visa inlägg
    nej denna veven jag satte i nu är en org helt säker på de ! har mätt så alla mått stämmer !
    extremt konstigt var köpte du veven?

  5. #5

  6. #6

    Reg.datum
    Aug 2010
    Ort
    ingelstad (växjö)
    Inlägg
    302
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Du måste knacka in den mera!
    För jag antar att det är staken som tar i?
    Då får du lägga staken emot blocket ifram, och mitten av staken ska vara precis i block-delningen!
    Du förstår nog när du ser.
    nej det är inte staken som tar i ! ska lägga upp en bild så ni förstår

  7. #7
    Det kan vara så att du har dåliga ramlager så att veven kommer att ligga i en felaktiv position.

  8. #8
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av robbaxxxx Visa inlägg
    Det kan vara så att du har dåliga ramlager så att veven kommer att ligga i en felaktiv position.
    han har bytt lagren.
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  9. #9
    [FS]s avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    Ort
    Stenungsund
    Inlägg
    125
    det är inte vevarna det är fel på då ju om du inte hade de problemet innan du bytte ramlagrerna så är det ju ganska enkelt att förstå vad som e fel. Kolla så att ramlagrerna inte är sneda eller om du råkat spräcka blocket bakom ramlagrerna :/

  10. #10

  11. #11
    [FS]s avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    Ort
    Stenungsund
    Inlägg
    125
    Citat Ursprungligen postat av Rexxy Visa inlägg
    Nu är jag inte så duktig på detta gällande Am6, men är det inte bara att centrera veven? Genom att flytta veven åt det hålet den inte skrapar.
    nja de funkar inte, eftersom veven ska sitta centrerad när man tryckt in den och skruvat ihop båda blocken det finns en gräns där veven blir så pass tjock så att ramlagrerna inte kan glida på längre in och när man skruvat ihop blocken så sitter båda ramlagrerna precis vid det tjockare partiet på veven

  12. #12
    Drac_Drivers avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Åtvidaberg
    Inlägg
    432
    Det är inte ramlagret som är ipressat snett då ? Sitter lagret helt plant med blocket?
    http://www.moppenet.nu/image.php?type=sigpic&userid=429&dateline=12927528  55

  13. #13
    sitter veven helt centrerat då? spelar ju liksom ingen roll att den ska göra de automatiskt om den inte gör de

  14. #14
    [FS]s avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    Ort
    Stenungsund
    Inlägg
    125
    Citat Ursprungligen postat av Hyper_osten Visa inlägg
    sitter veven helt centrerat då? spelar ju liksom ingen roll att den ska göra de automatiskt om den inte gör de
    antagligen så har han bara provat sätta i veven i den halvan den tar i på och chansen är ju stor då att han fått i ramlagret lite snett. om detta är fallet så bör han banka in det hela vägen och kolla sen, annars så kan han ju trycka i veven, börja skruva ihop skiten, å hoppas på att ramlagret hoppar i plats

  15. #15
    Kolla så att lagrena sitter som dom ska. Sen så måste veven centreras i vilket fall som helst. Det fick jag göra på min AM6:a. Funkade det finfint innan motorn klyvdes så ser jag ingen annan anledning till varför det skulle knasa.

  16. #16
    [FS]s avatar
    Reg.datum
    Sep 2010
    Ort
    Stenungsund
    Inlägg
    125
    Citat Ursprungligen postat av Parden Visa inlägg
    Kolla så att lagrena sitter som dom ska. Sen så måste veven centreras i vilket fall som helst. Det fick jag göra på min AM6:a. Funkade det finfint innan motorn klyvdes så ser jag ingen annan anledning till varför det skulle knasa.
    då har jag en fråga, ``centrerade´´du veven efter eller innan du satt på de kugghjulet som ska sitta vid kopplingen?

  17. #17
    Citat Ursprungligen postat av [FS] Visa inlägg
    då har jag en fråga, ``centrerade´´du veven efter eller innan du satt på de kugghjulet som ska sitta vid kopplingen?
    Innan ofc.

  18. #18

    Reg.datum
    Aug 2010
    Ort
    ingelstad (växjö)
    Inlägg
    302
    Citat Ursprungligen postat av Drac_Driver Visa inlägg
    Det är inte ramlagret som är ipressat snett då ? Sitter lagret helt plant med blocket?
    yes det sitter plant med blocket ! men har kollat så det inte är några sprickor i blocket och det var det inte !

  19. #19
    på vilket sätt satt du på ramlagrena ?.
    på veven först eller i blocket först ?

  20. #20
    pAd105s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Jöönköping
    Inlägg
    1 709
    Jag förstår inte riktigt.. men jag har alltid monterat lagerna i blockhalvorna först och sedan smällt ihop med veven!
    Det fungerar alltid klockrent
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Verktyg? Du behöver inte mer än eltejp och stripes för att plocka ihop en Yamaha.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in