1. #1

    Behöver hjälp med aprilia area 51! Tack =)

    Tjena! Jag har ett ganska stort problem me min moppe, Det är såhär att moppen inte vill starta, Den brummar på lite grann om man häller in en skvätt bensin rakt in i förgasaren, Har provat att byta förgasare och membran men det fungerar inte endå.
    Har även provat att ta tändstiftet från min CPI men det ger samma resultat.
    Någon som har en aning om vad felet kan vara =D?
    Tacksam för snabba svar.
    Tack på förhand! <3
    // Fr-0zti3

  2. #2
    Gillos avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    Ort
    Norrtälje
    Inlägg
    1 283
    Hardu Vakumm kran ? Det kan vara så att den lagt av, prova att byta till en manuell så löserdet sig iaf
    Citat Ursprungligen postat av Drenner Visa inlägg
    varvstoppet 24/7!
    "Your friends are close but your enemies are closer" -The Way To Suicide

  3. #3
    Jag har en vakum slang som går från tanken till förgasaren, tror inte jag har någon kran =/
    Någon idé om vad det kan vara annars =)?

  4. #4
    FlexBiels avatar
    Reg.datum
    Mar 2009
    Ort
    Grödinge
    Inlägg
    1 376
    Prova sug i vakuum slangen så du ser att vakuum kranen funkar. Det han menar.
    Citat Ursprungligen postat av 2stroke Visa inlägg
    Det är därför vi inte har några tjejer på forumet, alla kåta moppepojkar skrämmer iväg de (Rifat kommer och langar "eyYYYYYY kolla värsta guzzeen med feta götten, vill bazza henne asoo )

  5. #5

  6. #6
    Jaha okej xD Ska prova det då =)
    Citat Ursprungligen postat av FlexBiel Visa inlägg
    Prova sug i vakuum slangen så du ser att vakuum kranen funkar. Det han menar.

  7. #7
    Japp, den har fin gnista, har även provat olika tändstift men den vill inte gå igång endå =/

  8. #8
    derbi_crilles avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    1 912
    Citat Ursprungligen postat av fr-0zti3 Visa inlägg
    Jag har en vakum slang som går från tanken till förgasaren, tror inte jag har någon kran =/
    Någon idé om vad det kan vara annars =)?

    De Gillo mena va att du skulle byta till manuel kran då löser de sig nog men börja med att suga i vakumslangen som FlexBiel sa så ser du om den fungerar
    Citat Ursprungligen postat av Flarsson Visa inlägg
    Att ha kasst sex är lite som att äta gårdagens pizza micrad, det är rätt najs men inget man skryter om.

  9. #9
    Gillos avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    Ort
    Norrtälje
    Inlägg
    1 283
    Citat Ursprungligen postat av derbi_killen Visa inlägg
    De Gillo mena va att du skulle byta till manuel kran då löser de sig nog men börja med att suga i vakumslangen som FlexBiel sa så ser du om den fungerar
    Exakt, förlåt om jag var otydlig! Men som sagt, prova att suga i slangen och om det kommer bensin ur den så funkar vakumkranen
    Citat Ursprungligen postat av Drenner Visa inlägg
    varvstoppet 24/7!
    "Your friends are close but your enemies are closer" -The Way To Suicide

  10. #10

  11. #11
    Citat Ursprungligen postat av Gillo Visa inlägg
    Exakt, förlåt om jag var otydlig! Men som sagt, prova att suga i slangen och om det kommer bensin ur den så funkar vakumkranen

    Så här gör man

  12. #12
    Jag provade att suga i vakom och det fungerade, o ja, tändstiftet blir blött utan nyckel men när jag var ute innan så hällde jag in en skvätt bensin i förgasaren och den startade men nu till ett nytt problem, Den bluddrar enormt mycket, Allt detta hände efter att jag bytt gaswire så jag har inte en aning om varför den blöddrar nu, Någon som vet =)?

  13. #13
    Det ända jag kan misstänka om du absolut inte gjort något annat förutom att bytt gaswire är nålen, eller förgasarinställningar, eller skit i förgasaren.

    har du tagit bort förgasaren eller satt den på hela tiden?

  14. #14
    Ja det har hänt ett par gånger, Men ska lägga den i bensin bad hade jag tänkt, Men något som är skumt är det att moppen går framåt hyffsat men den blöddrar satan fast med luftburk/luftfilter så rör den sig inte =/

  15. #15
    Den har fått skit i sig, plocka isär hela hela förgasaren och låt den ligga i T-röd eller bensinbad i 24h så den verkligen blir ren. Jag brukar köra med t röd. sen blås med kompressor och testa igen. om inte så har du monterat fel NÅLEN

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in