1. #1

    Unhappy Aerox går kasst när den blir varm!

    Tjena jag har precis köpt mig en yamaha aerox -99 med hebo rör och hebo variator.

    Problemet är det att den går jätte bra dom första 5-10 minuterna, den varvar verkligen ut och så, går som fan. Men när man kört ett tag så börjar den blöddra och får låg tomgång och sånt och den klarar knappt köra iväg. Den driver men ifall du håller typ foten på marken så orkar den inte.

    Jag har bytat stift, kollat igenom förgasaren. Den läcker också kylarvätska från där var pumpen sitter, kan det ha något med det att göra? att det läcker in i elektroniken på något sätt ?

    Tacksam för svar

    Mvh Davve =D

    EDIT: bytade tändstift och tändhatt idag och då gick den bättre men blöddrar på höga varv :/ men annars drar den på som den ska ;D
    Senast redigerat av riejudrax den 2011-03-14 klockan 23:36.

  2. #2

  3. #3
    dom flessta mopeder brukar vara likadana men kanske inte riktigt så grovt, tipps kolla till kolven och ringarna, och gå upp nån storlek i huvudmunstyce

  4. #4
    ciaoroxxs avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Åkersberga (3 mil norr om sth)
    Inlägg
    226
    Citat Ursprungligen postat av Janzen Visa inlägg
    dom flessta mopeder brukar vara likadana men kanske inte riktigt så grovt, tipps kolla till kolven och ringarna, och gå upp nån storlek i huvudmunstyce
    du menar ner va?
    Varm motor= Behöver mindre bensin
    Kall motor = mer bensin.

    Så gå ner typ 5-10 storlekar och se om det hjälper.
    Garagego suger. Tack för ett nytt mnf!

  5. #5
    Huttis avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Hisingen, Göteborg
    Inlägg
    702
    Det är munstycke, Mopeder brukar alltid få rätt blandning när motorn är kall.
    §6.2 Signaturer: Om du har en signatur så ska den uppfylla dessa krav: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid en skärmupplösning på 1280x1024 pixlar. Om du ska ha en bild i signaturen så är max tillåtna storlek på bilden 468x60 pixlar. Har du både text och bild så gäller max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024 pixlar. För att signaturen ska uppfattas som giltig så ska den följa ovanstående samt inte uppfattas stötande eller kränkande av andra användare.

  6. #6

  7. #7
    ciaoroxxs avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Åkersberga (3 mil norr om sth)
    Inlägg
    226
    Citat Ursprungligen postat av Zäta Visa inlägg
    Ner? Om den går bra kall och som du säger " kall motor = mer bensin " vilket betyder att du ska gå upp i munstycke!

    Kan även vara slitage på cylinderpaketet! Efter jag bytte kolv och honade min cylinder på aeroxen så gick den faktist mycket bättre sen. Luftskruven kan du även justera, brukar hjälpa det med. ( Sitter på förgasaren ) Mer info finns i förgasartråden.
    oj fan måste ha fått nått järnslepp hehe mitt fel . Upp i munstycke.
    Garagego suger. Tack för ett nytt mnf!

  8. #8
    Man tackar ska kanske gå upp något i munstycke då

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in