1. #1

    Question 2takt eller 4takt ?

    Tjeenare ! Ska köpa moppe nu snart-scooter. Och undrar, vad tycker ni jag ska köpa ? 2taktare eller 4taktare ?
    Fördelar /nackdelar ?

  2. #2

  3. #3

  4. #4
    4t slött! Skaffa en 2t
    Sen har jag för mig att en 4t är anpassad efter 45km/h, alltså sitter det inte massa strypningar? Kan va på 125or det är så

  5. #5
    Gillos avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    Ort
    Norrtälje
    Inlägg
    1 283
    Ända nackdelen är väl att dom drar mera än 4taktare och blir inte samma vrid moment! Men köp 2taktare, du kommer ha roligare med en sådan!
    Citat Ursprungligen postat av Drenner Visa inlägg
    varvstoppet 24/7!
    "Your friends are close but your enemies are closer" -The Way To Suicide

  6. #6
    2Taktaren drar mer energi än 4Taktaren. 2taktaren är aningen piggare än 4taktaren original
    Kolla gärna in mina fordon:Yamaha Aerox, Speedciao'n, Masai db50, flakmoppe

  7. #7

  8. #8

  9. #9
    CR7Aeroxs avatar
    Reg.datum
    Nov 2010
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    264
    köp 2t!
    Yamaha Aerox In My <3

    Har ett Leovince TT rör till aerox till salu!

  10. #10
    Tack för alla svaren . Ska tyvärr inte trimma pajkar

  11. #11
    Citat Ursprungligen postat av Jacke15 Visa inlägg
    Tack för alla svaren . Ska tyvärr inte trimma pajkar
    det säger du nu ja, vänta bara, det kommer
    §6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.

  12. #12
    CR7Aeroxs avatar
    Reg.datum
    Nov 2010
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    264
    Citat Ursprungligen postat av Jacke15 Visa inlägg
    Tack för alla svaren . Ska tyvärr inte trimma pajkar
    Spelar väl ingen roll om du ska trimma eller inte! tycker ändå du ska köra 2t
    Yamaha Aerox In My <3

    Har ett Leovince TT rör till aerox till salu!

  13. #13
    Ska du inte trimma ska du köra med en 4taktare tycker jag.

    Dock så är det viktigt vad du väljer för märke när det gäller just fyrtakt. Nära på alla tvåtaktare går bra, oavset prisklass, pga kombinationen mellan tvåtakt och variator i 9 fall av 10 = schnell.
    Fyrtaktare däremot är en annan historia, köper du något som kommer från fel asiatisk republik kommer du bli väldigt besviken, i princip köper du ett ganska dyrt ankare med massa platser att fästa trossen på om du köper från tex kina eller piang pui. Dock finns det fyrtaktare som håller jämna steg med vilken tvåtaktare som helst i den otrimmade ligan, tex Honda Zoomer med sin fyrventilsteknik är en riktigt underbar liten sak! Att fyrtaktare är slöa är en liten myt som alla yngre blir ilurade, enbart för att det finns så få bra fyrtaktare på gatan. Se bara på andra mopeder, min ciao är tvåtakt, och ärligt talat når den sin topphastighet när jag springer igång den.


    Så för att slå en knut på säcken - otrimmat kör du lika långt, tungt och tyst med två- och fyrtakt, om du köper bra grejor.


    MVH



    P.s - En fin fyrtaktare går också att trimma till härskarens gränser, man ska bara veta vad man gör.

  14. #14

  15. #15

  16. #16

  17. #17
    ska du köpa 4 takt så köp en kvalitets maskin

  18. #18

    Reg.datum
    Jul 2010
    Ort
    Uppsala.
    Inlägg
    465
    Jag gillar 2T, roligare trimmat o känns piggare otrimmat men de drar bensin som bara den!!

    Om du köper 4T, köp kvalite!
    Citat Ursprungligen postat av DTrejsarn Visa inlägg
    Råkade såga lite i cylindern, men detta gör ingen större skillnad eller?

  19. #19
    2t! låter så mkt goare än 4t!
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    köp ridstövlar och hjälm också när du ändå är i farten. sanslöst jävla bögigt med såna där jackor, ser mest ut som en snobb-bonde som kommer direkt från ridpolon. inte för att du bryr dig men ändå

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in