Sidan 1 av 3 123 Sista
  1. #1

    Lightbulb Kör alla trimmat ?

    Det verkar som majoriteten är att nästan alla kör trimmat ?

    Kör du trimmat ? varför/varför inte ?

  2. #2
    Jag kör inte moped just nu, men jag körde trimmat 20 månader utav 24 som jag körde. Körde då allt mellan urpluggat till midrace.

    Anledningen var att man lever bara en gång. Ha kul medan du kan och njut av att kunna följa med i trafiken samt gasa när du känner för det. Dock ska man inte vara respektlös mot övriga trafikanter.
    Ju mindre rutin, desto mer liv!

  3. #3
    Haha gött ! . Men om snuten stannar dig å du får indraget lämp + prick ?

  4. #4

  5. #5

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av Jacke15 Visa inlägg
    Haha gött ! . Men om snuten stannar dig å du får indraget lämp + prick ?
    Har åkt dit en gång, runt 2008. Fick bara böter och alla trimdelar försvann, men lämpet behöll jag. Sedan tog det ungefär 3-4 månader tills jag skaffade en annan moped som jag endast hade hemma och byggde på. Våren därefter köpte jag en skithoj som var trimmad med effektrör men krockade med denna. Bytte därefter till en aerox som jag körde ungefär 500 mil med, varav 50 var med originalrör och resten med effektrör som minst, sedan gick det upp till en full setup med allting bytt.

    Ifall du vill läsa lite om jakter så kan du alltid kika in där:

    http://www.moppenet.nu/showthread.ph...inden-22-10-10
    Ju mindre rutin, desto mer liv!

  7. #7

  8. #8

    Reg.datum
    Sep 2010
    Ort
    västervik
    Inlägg
    975
    Citat Ursprungligen postat av Jacke15 Visa inlägg
    Det verkar som majoriteten är att nästan alla kör trimmat ?

    Kör du trimmat ? varför/varför inte ?
    körde under min moppetid på vägarna 3mil original, och sen vägrade jag att nånsin mer köra original, är så sjukt drygt och man kommer ingestans.

    jag körde för att jag bor på landet och tar alldeles för lång tid att komma nånstans i 30/45. ch för att jag är van vid kräm då jag ahde kört cross så tröttnade på original innan jag fick det :p

    och anledningen till att det verkar som alla kör trimmat här är för att det är emst bara dom mopeder de trimmar de behöver hjälp med /lägger upp projekt om
    §6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.

  9. #9

  10. #10
    Körde trimmat från att jag var 14 tills jag åkte dit när jag va 16 typ, sen efter jag åkte dit körde jag original eftersom jag inte vill åka dit igen

  11. #11
    Klart man kör trimmat

    Edit: Såg nu att man skulle svara på varför, det handlar väl mycket i att det är roligt att köra fort men även meckandet i sig.
    Senast redigerat av Edvin den 2011-03-08 klockan 22:07.

  12. #12
    Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 499
    Har nästan alltid åkt trimmat förutom någon dag på Neosen då

    Varför vet jag inte rikigt, mest för skojs skull och för att det kan vara skönt med lite extra power ibland

  13. #13

  14. #14
    Kör självklart trimmet. Orginal är så slött och seeegt
    Most stickpeople are black

  15. #15
    Vargens avatar
    Reg.datum
    Jun 2010
    Ort
    Valdemarsvik
    Inlägg
    244
    Trimmat

    Går ju som en påse med nötter annars
    Gör inte grejer idag som du kan göra imorgon

  16. #16
    trimmat såklart original går för sakta för mig när man är van med cross
    Citat Ursprungligen postat av Lennart Visa inlägg
    jävlar vilken hyper. har säkert hela 10hk och en toppfart på 85kmh

  17. #17

  18. #18
    pAd105s avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Jöönköping
    Inlägg
    1 709
    Har åkt trimmat sen jag var 12år här i byn. Åkt löjligt många mil på olika fordon och
    har bara blivit jagad en gång!
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Verktyg? Du behöver inte mer än eltejp och stripes för att plocka ihop en Yamaha.

  19. #19
    Som de flesta andra, för att det är kul att meka och fixa och med eget jobb få moppen att gå bättre.

    Fast blir jag tagen innan körkortet återställer jag till original, visst i värsta fall får jag vänta 6 månader extra på körkortet men vafan, det ligger lite spänning i att köra trimmat också.

  20. #20
    Elliotts avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    Ort
    Sala
    Inlägg
    1 238
    Har aldrig kört original på gata. Anledning är väl att man börja med att dra pluggen, sen vill man bara ha mer
    FD rkan

  21. #21

  22. #22
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    har aldrig ägt en helt original moped motormässigt, den första mopeden jag fick var en yamaha fs1 och jag var då 9/10 år gammal. när jag var 11 köpte jag värre cylinder osv för att min skar, sen har det bara fortsatt
    original är skönt ibland med tanke på att man inte behöver oroa sig för polisen, men trimmat är ju mer spänning
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  23. #23

  24. #24
    Lövbiffens avatar
    Reg.datum
    Jan 2006
    Ort
    Oslo
    Inlägg
    407
    Har aldrig ägt ett fordon som varit original i motorn. Första moppen, Yamaha slider hade corsa cylinder och diverse lull-lull. Andra moppen beta rr var urpluggad men jag nöjde mig. Ciao'n var ett jävla vrålåk där jag gick loss totalt, gick på e85

    Inte ens bilen är original

    Varför? Hastighet har alltid facinerat mig, ta sig fram snabbare. Sedan körde jag inte som ett fucko bara för att jag körde trimmat.
    You have been banned for the following reason:
    Hörru Lövbiffen,dags att kötta till sig innan man börjar med människohandel?
    Date the ban will be lifted: 2009-05-14, 13.00

  25. #25
    från en uppborrad org cylinder till yamaha dt mx.
    till 70 cc och portat till dt mx..

    sen hyper.
    så snabbare och snabbare har det bara gått ;D

  26. #26
    alla kör trimmat - de går fortare
    edit-kör visserligen inget av de längre.
    F.d. Almsarn

  27. #27
    Gillos avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    Ort
    Norrtälje
    Inlägg
    1 283
    Jag kör trimmat! Då jag redan som 10 åring körde cross, så var man van vid fart i sakerna! Sen när man köpte moppe så körde jag från polaren jag köpte av org, sen tog bort alla pluggar och bestycka om den! Sen efter ett halvår köpte jag mitt första effekt rör(MK Trowher), körde på det i ca 5 mil sen byte mot ett Gianelli, körde med det i några mil sen sålde av det då jag fick mycke för det! Sen blev det org rör ett bra tag, men som sagt alltid kört trimmat!
    Sen så bor man på landet, det är inte värt att ligga i 40-45 då man har några km till närmaste kompis, då kan man licka gärna trimma moppen och leka lite mera

    Edit: Kan även tilllägga att jag är intresserad av fart, hur snabbt kan man köra osv. Sen att man älskar att mecka är ju ett plus i kanten Jag har även åkt fast några få gånger(ytterst sällan) men har inte haft några planer att återställa den till org!
    Citat Ursprungligen postat av Drenner Visa inlägg
    varvstoppet 24/7!
    "Your friends are close but your enemies are closer" -The Way To Suicide

  28. #28
    Körde trimmat i någon månad, blev fasttagen, fick 900:- i böter och en varning om att förlora lämp, så en dag efter sålde jag mopeden och körde laglig Super 9.

  29. #29

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Olofström
    Inlägg
    6 543
    Körde orginalt 1 månad ... (skulle köra in moppen 50mil innan jag fick trimma den)
    Bara du följer hastigheterna osv så blir de mindre chans att bli tagen.

    Köra orginal moppe är as tråkigt, då tröttna man på skiten jävligt snabbt och vill sälja den.

    Kört trimmat i 2år snart och bara blivit jagad av polisen en gång

  30. #30
    Alltid trimmat. Oftast sportsetuper, ibland nåt effektrör till en början.

    5 gånger har polisen försökt stanna mig. Ung och dum körde ifrån dem.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in