Sidan 3 av 3 Första 123
  1. #61

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Vadstena
    Inlägg
    96
    körde ro race setup vid 14 års ålder och därefter har ja inte velat köra annat än inst 70 sport har i princip växt upp på motorfordon, körde 80cc vid 8 års ålder och bil vid 11 års ålder så har aldrig varit ett alternativ o köra orginal

  2. #62

  3. #63
    bca_hypermannens avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    Ort
    Uddevalla
    Inlägg
    1 401
    Poliser är inte så seriösa med trimmade mopeder direkt... Te.x nu i höstas va jag ute o körde med kompisar, 2 aeroxar en med MHR racing o en me SP cylle. Vi stog ute i en stor korsning och en polisbil kom upp bakom o en från sidan, en av kompisarna hade inget lyse, inga blinkers, inga kåpor förutom framkåpan o underkåpan, ingen av oss hade skylt, jag hade inte blinkers eller framlampa heller.

    Polisen gjorde inte ett skvatt. Vinkade o körde glatt vidare.
    Ont: Kört urpluggat på min beta men blir lite värre trim nu. Samt en hyper som skall köras på strippen då
    mina mopeder är mina brudar atm, im a troubled man

  4. #64
    Kör trimmat. Har ställt laddtrycket på turbon och chippat om den för bättre register och så den blir mer bränsleeffektiv. Dessutom sitter det större pipor på än original för lite högre effekt men framförallt trevligare ljud. Varför jag kör trimmat? Pja, alltid trevligt med lite mer kraft vid snabba accelerationer (tex omkörningar eller när du ska dra den där kaxiga tysken), att den är optimerad för soppan vi kör med i Sverige och inte 75 oktan (nåja) som dom kör med i bananrepublikerna och därför drar mindre bensin skadar ju inte heller.
    MRX_Racing @ mnf

  5. #65
    här finns inte en enda polis så det är bara att dra fullgas till vevras
    §6.2 Signaturer: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid skärmupplösning 1280x1024. Max tillåten storlek på bild är 468x60 pixlar, har du både text och bild så tillåts max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024.

  6. #66
    Citat Ursprungligen postat av DinoLj Visa inlägg
    öhh say what? vad har du rökt? det måste jag fan prova!!

    du får inte någon jävla sak för livet när du kör en trimmad moppe? det som händer att du får en liten böteslapp på 1200 och sen får du åka, jag körde omkull mc polisen och jag fick bara 1200, dom drar aldrig ditt lämp typ och om dom gör det så är det 6månader som gäller vilket är ingenting.. spec om du är 16 som du är antar jag.

    du är fucko om någon! hahaha
    bra att det inte var jag som ver den mc polisen????? hur fan tänkte du?

    Citat Ursprungligen postat av Axel Visa inlägg
    Kör trimmat. Har ställt laddtrycket på turbon och chippat om den för bättre register och så den blir mer bränsleeffektiv. Dessutom sitter det större pipor på än original för lite högre effekt men framförallt trevligare ljud. Varför jag kör trimmat? Pja, alltid trevligt med lite mer kraft vid snabba accelerationer (tex omkörningar eller när du ska dra den där kaxiga tysken), att den är optimerad för soppan vi kör med i Sverige och inte 75 oktan (nåja) som dom kör med i bananrepublikerna och därför drar mindre bensin skadar ju inte heller.
    ? vad för fordon?

  7. #67

  8. #68
    Citat Ursprungligen postat av mh furia Visa inlägg
    ? vad för fordon?
    SAAB 9000, en 89a närmare bestämt Det stod ju ingenstans att det var moped frågan syftade till...
    MRX_Racing @ mnf

  9. #69
    Errors avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Pargas, Finland
    Inlägg
    308
    Kört runt 900-1000mil med trimmad moppe och aldrig blivit fast. Körde även runt 500mil på ett ställe där jag såg typ polisen varje dag! Har även haft dem körande bakom mig inflyttad skylt, inga blinkers,speglar, effektrör osv. Har även mött dem i hastigheter runt 70-80 och de har inte sens försökat stoppa mig
    xtreme 93 på gamla forumet
    Aprilia RS 125:an http://www.moppenet.nu/threads/435-E...=3528#post3528

  10. #70
    Kör urpluggat för snuten får fan hest hets här dirrmode om man kör trimmat.. så de är bara säga, nej den är orginal så är det bra med det
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    köp ridstövlar och hjälm också när du ändå är i farten. sanslöst jävla bögigt med såna där jackor, ser mest ut som en snobb-bonde som kommer direkt från ridpolon. inte för att du bryr dig men ändå

  11. #71
    Kör otrimmat, när jag fått den i ordning. Vore ju just snyggt att bli av med körkortet för moppetrim vid 31

  12. #72
    Kört original i ... 9månader? Har aldrig kört nåt fordon själv på riktigt i trafiken innan jag fyllde 15 bara go-kart nån gång för länge sedan :p Original räckte långt ^^ och ingen av polarna trimmar spec mycket. Men snart ska man dra pluggen! och då kommer jag bränna fram i hela 120km/h!!!

  13. #73

  14. #74

  15. #75
    Citat Ursprungligen postat av DinoLj Visa inlägg
    bor i gbg, hela min kompiskrets har kört/kör moppe, typ 123895734st har åkt fast med trim och moppen har aldrig blivit beslagtagen och fått sitt trimm förstört.. polisen bryr sig knappt längre när man kör trimmat om man inte kör runt som ett kebabmongo!

    kanske skiljer från ställe till ställe men här är dom fett slappa!

    och stavar fint o sånt gör man i skolan, nu sitter jag hemma halvnaken i soffan och kliar mig på bollarna och jag vägrar att stava rätt..
    om du känner dig mer överlägsen så kan jag säga att jag går i 7an för din skull
    Snacka om att generalisera, så om du tar ditt pick och pack och drar upp till Sundsvall..då förväntar du dig exakt samma sak här med andra ord. Riktigt jävla dumdristigt, det märks att du inte är äldre än vad du verkar. Ja det skiljer med största sannolikhet från ställe till ställe, vet du hur många poliser det finns i Sverige, och du tror att alla bara struntar i regelboken och äventyrar sitt jobb över något så fånigt som att vara snäll med en mopedist som bara skiter i de svenska lagar som finns.

    Nä, stava fint gör man när man är kapabel till det..det handlar inte om några felstavningar utan snarare hur jävla dåligt du skriver. Jag känner mig väldigt överlägsen, tack för omtanken.

    Stämmer det att du föresten körde omkull en MC Polis? Håll dig förfan inomhus..

  16. #76

  17. #77

  18. #78
    Citat Ursprungligen postat av repoint Visa inlägg
    Orkar inte göra en ny tråd eller hitta en som redan finns .

    Men har precis köpt ett pro repilica rör ! Det går skit kommer typ inte upp i varv (efter typ 150 meter drar den iväg) någon som vet vad problemet är ?
    Bestycka förgasaren?

  19. #79
    jag har en stalker 08 30moped riktigt gött axx och nu när den har det uppborrade stage 6 röret på går den ungefär 95ärliga säkert snabbare kompisen toppade den i 110 med sin naked med det röret

  20. #80
    Citat Ursprungligen postat av DinoLj Visa inlägg
    Nej men jag berättade hur det var i göteborg och att polisen här är grymt trevliga och inte har skriva böter som hobby, det är säkert så i sundsvall oxå bara att du kanske brukar va fett tung o gå runt med acab tröjor och va dryg mot polisen..

    Ja jag körde omkull han, dock inte med mening och det var hans fel för det va hans som gjorde att vi ramlade.

    Släpp den här diskussionen här och skicka ett PM om du vill tjöta vidare.
    Jag ser inte oss två störa någon annan diskussion så varför inte fortsätta i tråden?

    Det finns säkerligen trevliga poliser i Sundsvall också, har blivit stoppad eftersom jag struntade i väjningsplikten när en lastbil kom, han sade bara till mig att inte göra om det och sen åkte han vidare.

    Jag köper att det var hans fel att det kanske hände men om du tror att jag är något som åker runt i en ALL COPS ARE BASTARDS tröja så tror jag du är lite ute och cyklar, det kanske rentutav är du som är ute med en sån tröja? Skulle aldrig tordas vistas ute med en sån tröja såvida jag inte har lust att skämma ut mig eller ska bli nollad.

  21. #81

  22. #82
    Citat Ursprungligen postat av repoint Visa inlägg
    har jag redan gjort
    har du bytt vikter? Vad är det för moppe? på min aerox med s6 pro replica körde jag med 3.5 grams vikter o då stack den direkt o varvade jämt så testa med runt 3.5 till 4.5 gram så kan den gå lite bättre.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in