Sidan 6 av 8 Första ... 45678 Sista
  1. #151
    Citat Ursprungligen postat av Hejsvejs Visa inlägg
    Tänk om, tänk rätt:

    http://www.youtube.com/watch?v=JYAI0...eature=related

    Säg inte att NOS inte är brandfarligt.

    Med tanke på bränslet som fanns tillgängligt för branden + NOS så kunde det hela ha slutat väldigt illa.
    Torr gas i sig är inte farligt. Bilen du visade hade blöt blandning vilket är värre.

    Lustgas är inte en brännbar gas och gör inte bränsle/luftblandningen mer "explosiv" på något vis. Gasen fungerar litegrann på samma vis som en intercooler, den kyler bränsle/luftblandningen vilket gör att densiteten ökar och man "får plats med mera kubik" i cylindern.

    Lustgasen är alltså iskall, minus 52 grader har jag för mig om den släpps ut hastigt och okontrollerat, och det är kylan som gör den användbar.

    Värmen i kompressionsfasen gör att syret bryter sig loss från kvävet, på så sätt kan man även tillföra mer bränsle och även få en effektökning.

    Citat Ursprungligen postat av Alles_slider Visa inlägg
    haha men det är ju fortfarande en allmän plats och då är det polisens ärenden om hur man kör och inte några frivilliga ledares lagar och regler som gäller tkr jag och det står jag för!!
    På en träff finns det arrangörer.

    De arrangörerna sätter regler för vad som ska gälla vilket man som deltagare tyvärr är tvungen att följa.

    Om det inte passar dig så kan du istället fortsätta stunta på Coop i Haninge för uppenbarligen dög inte dina kunskaper så väl då ni väl var i Frihamnen? Ni orskade en olycka vilket det även finns vittnen till. Kan du själv förklara vad problemet är att åka i ett sansat led och vänta tills man är framme på plats? Du imponerar iallafall inte på någon som du beter dig. Jobbigt läge om moppenyckeln "råkar" ramla ner i en vägbrunn på vägen, eller hur? En olycka sker ju så lätt.

    Citat Ursprungligen postat av Alles_slider Visa inlägg
    varför hade du avvisat mig?
    För att du äventyrar andras säkerhet och inte klarar av att köra moppe på ett säkert sätt.

    Citat Ursprungligen postat av Parden Visa inlägg
    Haha men då kan ju jag ta tag i dig och slänga av dig från din moped om du hade tänkt att testa det där nästa gång.

    Jag som privatperson kan ju då i samma veva (om jag vill va riktigt jävlig) ringa upp polisen och och dra den valsen för dom att du har kört runt som en idiot på bakhjulet med mera samtidigt som du har vart nära att köra på folk under ditt dumstridiga uppträdande. Alltså om jag ska förtydliga det: Riskerat andras liv. Jag kan ju också välja att hålla fast dig, har nog polisen ingenting emot.

    Se det som en varning. Om folk ska leka Mohammed så är ju en hel del vittnen till det också. Polisen är med största säkerhet på plats ganska så omgående om dom hör det att en person äventyrar andras liv. Vad tror du polisen lyssnar på? Dig? Dina polare som försöker skydda dig?(om dom nu ens gör det?). Eller majoriteten av människorna på plats som vill ha bort dig?

    Jävligt läge det kan bli va? Böter, vårdslöshet i trafik, olovlig körning, beslagtagen moped. Ja, det finns säkert mer skit man kan rada upp.


    Som sagt, det är upp till dig. Är ändå ett val som person man gör. Kan man inte använda sunt förnuft så ska man fan inte heller vistas på ett fordon.


    Citat Ursprungligen postat av polinipajv Visa inlägg
    så det du vill komma fram till är att dom kanske inte fixar fler träffar för att vissa gör fel i cruiset?
    Träffar kommer vi fixa i vilket fall. Men man kanske inte blir så kärleksfull mot er som inte kan sköta sig. Vill man bevisa att man kan stunta, gör det på ett sansat sätt. Än så länge saknas det ju klass på er för att det ska kunna kallas stunting på ett seriöst sätt. Stunting är inte att stegra med översminkad blondin på skjutssadeln i ett cruiseled där trafiken är tät, det är enbart strunting... På plats, det är där tävlingen och showen mellan alla sker. Och då ingen utav er vågade visa något på plats, så ser jag er som fejk. Visa vad ni har när det gäller eller kamma till er.

    Citat Ursprungligen postat av ooberg Visa inlägg
    Kom till haninge , snacka sen.
    Kom till Frihamnen, snacka mindre. Uppenbarligen en jävla massa snack då ni visade era duktiga stuntkunskaper så väl vid Frihamnen? Visste inte att det det senaste tricket innebar att sitta på en trottoar i nya stuntgenerationen?
    Senast redigerat av Michél den 2010-06-07 klockan 04:04.

  2. #152
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Torr gas i sig är inte farligt. Bilen du visade hade blöt blandning vilket är värre.

    Lustgas är inte en brännbar gas och gör inte bränsle/luftblandningen mer "explosiv" på något vis. Gasen fungerar litegrann på samma vis som en intercooler, den kyler bränsle/luftblandningen vilket gör att densiteten ökar och man "får plats med mera kubik" i cylindern.

    Lustgasen är alltså iskall, minus 52 grader har jag för mig om den släpps ut hastigt och okontrollerat, och det är kylan som gör den användbar.

    Värmen i kompressionsfasen gör att syret bryter sig loss från kvävet, på så sätt kan man även tillföra mer bränsle och även få en effektökning.
    Och hur ska man då kunna ha koll på vad han har i tanken? Kunde lika gärna ha varit en blöt blandning = Rätt farligt att stå 10 cm ifrån med huvudet och försöka stoppa branden.


    Och till alla er häftiga som inte lyssnar på arrangörer: Sköter ni er inte så kommer ni bli avvisade, svårare än så är det inte. Jag kommer ta med mig tre kedjor, ser jag någon missköta sig kommer jag helt enkelt ta nyckeln, släppa ner den i en brunn, ta med mig er moped, gå bort med den till bensinmacken och låsa fast den där så kan ni ha en trevlig dag med bultsaxen.

  3. #153

  4. #154
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Citat Ursprungligen postat av alles_slider Visa inlägg
    ja det kanske jag var och jag tror nog att den dära polinipajv oxå var lite inblandad Men snart är det en ny frihamnen meet och då at det även nya äventyr för slidern att få visa upp sig på styva linan
    Btw: Apans spott smakar gott
    Citat Ursprungligen postat av flipparn Visa inlägg
    i see what you mean! Men jag vet att det finns folk som inte förstår vad '' visa inte er på styva linan i cruiset''
    vissa mongon förstår inte ens när man skriker på dom, och då menar jag verkligen _skriker_.

    Sorry för dubbelpost!

    // flipparn
    ehm........
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  5. #155
    Citat Ursprungligen postat av Parden Visa inlägg
    Å din näsborre är trevlig den också.

    Jag kan säga att jag tänkte plocka med mig FS1an igår med är otroligt glad för att jag inte gjorde det.

    Dom enda som var värda att komma och kolla på var ju DaTTes, Dappen, PataNegra-Aeroxen, PR-Sendan, Sewas DTX.
    Så du ska inte bygga ihop ATR-motorn?

  6. #156
    _p3mp_s avatar
    Reg.datum
    Aug 2006
    Ort
    Enköping
    Inlägg
    504
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Nej, utan för att du är SÅ sjukt tacksam att jävlas med.

    Kom gärna med lite fakta om vad som var bättre sist och vad som var sämre nu så ska jag även bemöta kritiken. Svårt att ge dig svar när du bara kommer med argumentet "Därför". Eller hur? Se till att få hem din motor så kan du börja utmana lite, nu har ju Datte vunnit båda gångerna!



    Problemet i det läget var att den fortfarande matade på soppa, som i sin tur mötte syret då gasen läckte från insuget som i sin tur mötte eldhärden.

    Okeey förstår men när branden är släckt finns det ju ingen risk längre.

    Citat Ursprungligen postat av Hejsvejs Visa inlägg
    Tänk om, tänk rätt:

    http://www.youtube.com/watch?v=JYAI0...eature=related

    Säg inte att NOS inte är brandfarligt.

    Med tanke på bränslet som fanns tillgängligt för branden + NOS så kunde det hela ha slutat väldigt illa.

    Tror du jag inte vet vadfan Lustgas Aka Nos är för något eller? Själva gasen i sig är inte antändlig på något sett....

    Du behöver inte ens försöka förklara för jag vet redan


    Edit; Såg nu lite längre upp att michél förklarat, Tycker det var en bra förklaring!.
    Senast redigerat av _p3mp_ den 2010-06-07 klockan 10:05.

  7. #157

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Flugskiten Nossebro
    Inlägg
    996
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Torr gas i sig är inte farligt. Bilen du visade hade blöt blandning vilket är värre.

    Lustgas är inte en brännbar gas och gör inte bränsle/luftblandningen mer "explosiv" på något vis. Gasen fungerar litegrann på samma vis som en intercooler, den kyler bränsle/luftblandningen vilket gör att densiteten ökar och man "får plats med mera kubik" i cylindern.

    Lustgasen är alltså iskall, minus 52 grader har jag för mig om den släpps ut hastigt och okontrollerat, och det är kylan som gör den användbar.

    Värmen i kompressionsfasen gör att syret bryter sig loss från kvävet, på så sätt kan man även tillföra mer bränsle och även få en effektökning.



    På en träff finns det arrangörer.

    De arrangörerna sätter regler för vad som ska gälla vilket man som deltagare tyvärr är tvungen att följa.

    Om det inte passar dig så kan du istället fortsätta stunta på Coop i Haninge för uppenbarligen dög inte dina kunskaper så väl då ni väl var i Frihamnen? Ni orskade en olycka vilket det även finns vittnen till. Kan du själv förklara vad problemet är att åka i ett sansat led och vänta tills man är framme på plats? Du imponerar iallafall inte på någon som du beter dig. Jobbigt läge om moppenyckeln "råkar" ramla ner i en vägbrunn på vägen, eller hur? En olycka sker ju så lätt.



    För att du äventyrar andras säkerhet och inte klarar av att köra moppe på ett säkert sätt.







    Träffar kommer vi fixa i vilket fall. Men man kanske inte blir så kärleksfull mot er som inte kan sköta sig. Vill man bevisa att man kan stunta, gör det på ett sansat sätt. Än så länge saknas det ju klass på er för att det ska kunna kallas stunting på ett seriöst sätt. Stunting är inte att stegra med översminkad blondin på skjutssadeln i ett cruiseled där trafiken är tät, det är enbart strunting... På plats, det är där tävlingen och showen mellan alla sker. Och då ingen utav er vågade visa något på plats, så ser jag er som fejk. Visa vad ni har när det gäller eller kamma till er.



    Kom till Frihamnen, snacka mindre. Uppenbarligen en jävla massa snack då ni visade era duktiga stuntkunskaper så väl vid Frihamnen? Visste inte att det det senaste tricket innebar att sitta på en trottoar i nya stuntgenerationen?
    +1.
    Sett alldeles för många moppefuckon för att längre kunna uppvisa en tolerant syn på det. Nu vill man bara be dem dra åt helvete fortast möjligt.
    varför tror ni t.ex. Brodalenträffarna gick åt skogen? Japp, rätt svar, moppefuckon som inte skötte sig, och orsakade att bl.a. Tim ledsnade och gav upp.
    Finns säkert fler BRA träffar som gått samma väg.
    Och tack vare fuckonas beteende sdå har polisens tålamod med mopedträffar blivit väldigt tunt, och att få polistillstånd till moppeträff i Göteborg är idag i stort sett omöjligt tack vare dessa fuckon.

    När man legat och rullat, trafiksäkert och med sunt förnuft i 90+ och dessa &&%¤% fuckon kör om PÅ INSIDAN med sina idiotmoppar, utan hjälm, i T-shirt och shorts (går dem i gatan så får dem läska upp dem från asfalten), astrimmade men där allt annat är rena skiten, typ bromsar, mm.
    Kunde ha spöat skiten ur dem när jag velat, men det sunda förnuftet säger att man inte spöar järnet i 130+ på smala krokiga vägar som det rörde sig om, med potthål, och annan skit, vad hade hänt tror ni om jag hastigt hade behövt väja för ett djur eller en stor grop i vägbanan?
    Svar ja: En jävla krasch.

    Trimmar jag hårt så följer jag upp även på bl.a. bromssidan med så den biten hänger med upp i de farter det rör sig om.
    Det är sådant som kallas sunt förnuft.
    Senast redigerat av Skåningen den 2010-06-07 klockan 11:51. Anledning: Rättning, felstavat

  8. #158
    Om slidersnubbarna dyker upp nästa gång är det eran skyldighet att stena dem.
    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    Med en flaska starksprit och lite rökelse kan allt bli rätt intressant att läsa.

  9. #159

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Flugskiten Nossebro
    Inlägg
    996
    Citat Ursprungligen postat av Fiddyboy Visa inlägg
    Om slidersnubbarna dyker upp nästa gång är det eran skyldighet att stena dem.
    Är drickat nära området? släng dem i plasket istället. Och skicka i mopparna efter dem.

  10. #160
    Citat Ursprungligen postat av KeXet Visa inlägg
    Detta gav mig en bra andledning att när jag kommer till nästa meet att krocka in i dessa idioter och lära er en läxa. Lär er följa vårt meets regler, detta är för att vi alla ska ha kul. Inte för att nån ska skada sig, så väx upp snälla.
    P.S ni sög på bakhjulet, min mormor drar er med hennes rullator.
    Sa killen med slidern som gjorde 122km/h med S6 Racing på hans luftkylda slider


  11. #161
    sewas avatar
    Reg.datum
    Jun 2008
    Ort
    Ösmo
    Inlägg
    617
    Citat Ursprungligen postat av Melon Visa inlägg
    Sa killen med slidern som gjorde 122km/h med S6 Racing på hans luftkylda slider
    Hahahaha....

  12. #162

    Reg.datum
    Mar 2009
    Ort
    Gävle
    Inlägg
    786
    Citat Ursprungligen postat av Melon Visa inlägg
    Sa killen med slidern som gjorde 122km/h med S6 Racing på hans luftkylda slider
    Hihi rikard (L)
    Du vet att vi älskar varandra (L)

  13. #163
    Citat Ursprungligen postat av sewa Visa inlägg
    Hahahaha....
    det är sant :/ kan fixxa chattloggor om det är så
    Citat Ursprungligen postat av KeXet Visa inlägg
    Hihi rikard (L)
    Du vet att vi älskar varandra (L)
    jag älskar bara 1, det är hojen!
    förutom wille , mackan och john


  14. #164
    Citat Ursprungligen postat av Melon Visa inlägg
    Inte svårt att hitta ^^

    Åk till Tekniska sen går ni rakt ner hela vägen till en rondell, där svänger ni vänster och över hela gräsplanen sen är ni typ i frihamnen ^^
    OBS det är en bit att gå tar väl ca 15min ner till rondellen
    Vi åkte moppe dit

  15. #165
    Citat Ursprungligen postat av DaTTe Visa inlägg
    Så du ska inte bygga ihop ATR-motorn?
    Jo då.

  16. #166
    hobbyapans avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    För nära polisen
    Inlägg
    72
    Tyvär med tanke på hur folk var och uppförde sig så är jag osäker på om det kommer några med cruise från min sida.

    Självfallet kommer jag att åka in på träffarna och vara med, men att hålla cruise med folket här från söderort är jag osäker på.
    Varför ska jag lägge ner ca 3h tid att leda er in (tar mig ca 30-60 min att köra hem efter träffen).
    Självklart finns det dom som kan vara snälla och åka lungt, er håller jag förståss cruise för om ni vill (jag vet vilka ni är)

    Sedan är det en till lite träff som är på planering, nu vet jag inte längre om jag orkar bry mig om detta, vad för träff detta var/kommer kanske bli vet några och ni får vara tysta.

  17. #167
    Citat Ursprungligen postat av hobbyapan Visa inlägg
    Tyvär med tanke på hur folk var och uppförde sig så är jag osäker på om det kommer några med cruise från min sida.

    Självfallet kommer jag att åka in på träffarna och vara med, men att hålla cruise med folket här från söderort är jag osäker på.
    Varför ska jag lägge ner ca 3h tid att leda er in (tar mig ca 30-60 min att köra hem efter träffen).
    Självklart finns det dom som kan vara snälla och åka lungt, er håller jag förståss cruise för om ni vill (jag vet vilka ni är)

    Sedan är det en till lite träff som är på planering, nu vet jag inte längre om jag orkar bry mig om detta, vad för träff detta var/kommer kanske bli vet några och ni får vara tysta.
    Jag kan åka med nästa gång sen så är det bara att se till att stanna hela cruiset ifall nån inte vet hur man använder sunt förnuft.

  18. #168

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Flugskiten Nossebro
    Inlägg
    996
    Citat Ursprungligen postat av Parden Visa inlägg
    Jag kan åka med nästa gång sen så är det bara att se till att stanna hela cruiset ifall nån inte vet hur man använder sunt förnuft.
    Och slänga ut den/dem som inte kan sköta sig.

  19. #169
    Citat Ursprungligen postat av Skåningen Visa inlägg
    Och slänga ut den/dem som inte kan sköta sig.
    Slänga ut behöver man inte göra. Ibland räcker det med att man skäller ut den/dom personerna sen vågar dom inte göra nåt mer.

  20. #170

  21. #171

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Flugskiten Nossebro
    Inlägg
    996
    Citat Ursprungligen postat av Mange Visa inlägg
    om dom som inte åkte 2 o 2 skulle bli utslängda så skulle det kanske bli 15-20 pers kvar från söderort
    Kanske hade varit en läxa för dem. Att om dem inte sköter sig så blir det inget meet heller.

  22. #172
    Snälla alla sluta gnäll mer nu , tycker att alla vi som vill se / tävla endast i frihamnen borde kunna göra något själva eller vad säger ni?


  23. #173
    Väldigt vettiga argument som kommer upp av både Michél och Skåningen samt från andra parter. Det blir helt enkelt så att vi arrangörer får sätta hårt mot hårt när det gäller idioter som inte lyssnar. (Se: Personer som kör bakhjul i cruise och orsakar olyckor)
    Ser jag någon som orsakar en olycka på grund av idiotiskt agerande (som egentligen bör belönas med ett nackskott) så .... får vi se vad som händer.

    Folk som kommer på dessa är för fan 15 som yngst, vid den åldern förstår man för helvete att det är inte så jävla svårt att lyssna och förhålla sig till regler som är uppsatta för att minimera risken för eventuella olyckor.

  24. #174
    Citat Ursprungligen postat av abk Visa inlägg
    Väldigt vettiga argument som kommer upp av både Michél och Skåningen samt från andra parter. Det blir helt enkelt så att vi arrangörer får sätta hårt mot hårt när det gäller idioter som inte lyssnar. (Se: Personer som kör bakhjul i cruise och orsakar olyckor)
    Ser jag någon som orsakar en olycka på grund av idiotiskt agerande (som egentligen bör belönas med ett nackskott) så .... får vi se vad som händer.

    Folk som kommer på dessa är för fan 15 som yngst, vid den åldern förstår man för helvete att det är inte så jävla svårt att lyssna och förhålla sig till regler som är uppsatta för att minimera risken för eventuella olyckor.
    Word!

  25. #175

  26. #176
    hobbyapans avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    För nära polisen
    Inlägg
    72
    Citat Ursprungligen postat av Parden Visa inlägg
    Jag kan åka med nästa gång sen så är det bara att se till att stanna hela cruiset ifall nån inte vet hur man använder sunt förnuft.
    Var just det jag gjorde vid ett ställe, jag fick nog av folket som började köra motsatt fil i rondell och rakt över. Och innan det hade folk vart på bakhjul, nära på att köra om mig och lite till.
    Vem fick skiten för att jag stannar och skriker, jo jag.
    Självklart, personen som hade varit över i fel fil så jag inte göra fler tabbar efter att jag skrikit han rakt i fejan.

    Citat Ursprungligen postat av Skåningen Visa inlägg
    Och slänga ut den/dem som inte kan sköta sig.
    Skulle vara toppen, men svårt att slänga ut dom bara så där och hoppas att dom åker egen väg.

    Citat Ursprungligen postat av Mange Visa inlägg
    om dom som inte åkte 2 o 2 skulle bli utslängda så skulle det kanske bli 15-20 pers kvar från söderort
    Oftast dom som är snälla och sköter sig är sånna jag känner, självklart finns det fler som är snälla och lydiga.

    Citat Ursprungligen postat av Michél Visa inlägg
    NAJS!

  27. #177

  28. #178
    FlexBiels avatar
    Reg.datum
    Mar 2009
    Ort
    Grödinge
    Inlägg
    1 376
    Kommer det nån mer träff iår?

  29. #179
    Citat Ursprungligen postat av FlexBiel Visa inlägg
    Kommer det nån mer träff iår?
    Jadå, hela tre-fyra idéer för träffar som vi leker med just nu. Samtliga kommer att bli av.

  30. #180
    Citat Ursprungligen postat av abk Visa inlägg
    Jadå, hela tre-fyra idéer för träffar som vi leker med just nu. Samtliga kommer att bli av.
    Och melonen kommer befinna sig på samtliga


Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in