1. #1

    Någon som kan hjälpa?

    Tjena

    Köpte nyss en ny dellorto förgasare 17mm men har problem med den. (hade 21mm innan)

    Moppen går bra utan växel i/kopplingen i men när jag lägger i växel/släpper upp kopplingen så går den knappt framåt Någon som har haft samma problem eller vet vad jag ska göra??

  2. #2
    Gillos avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    Ort
    Norrtälje
    Inlägg
    1 283
    Heheh, för det första så ska du skriva problemet i rubriken!
    Har du bestyckad förgasaren rätt ? Den drar inte tjuvluft någonstans så att den inte är lika stark ? Svårstartad ?
    Citat Ursprungligen postat av Drenner Visa inlägg
    varvstoppet 24/7!
    "Your friends are close but your enemies are closer" -The Way To Suicide

  3. #3
    ska testa med större lågfart. Tror inte det. nej den startar alltid på första kicken..

  4. #4

  5. #5
    bytat huvudmunstycke? inte säkert att det som satt i förgasaren när du fick den är rätt storlek = moppen går dåligt
    utför billig motorklyvning och svåra motorarbeten på AM5/AM6/AM7 i Landskrona/svalöv

    Släng en kommentar på Dracen http://www.moppenet.nu/showthread.php/4708

  6. #6
    _Sjuans avatar
    Reg.datum
    Jun 2007
    Ort
    Kristianstad, Skåne!
    Inlägg
    258
    Vad har du för färg på stiftet? Om det inte är till någon hjälp att bestycka om förgasaren så hade jag tittat på reedzen så dem fungerar som dem ska.


    Dem kan man kolla genom att plocka av dem och hålla dem mot en stark lampa, så ska man inte kunna se mellan bladen och själva "reedkorgen", om man gör detta så är det dags att byta blad/reedkorg.
    Mnf is back in blue, Sjuan too!

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in