1. #1

    hjälp med puch maxi

    hej, jag har precis köpt en puch maxi och har ingen koll alls på motorer men jag lyckades få igång den. men nu när jag skulle ut och prov köra den så dör den efter en stund, oavsett om jag gasade eller inte. jag tog loss luftburken och då fungerade den men det kom ut ''blöta'' avgaser ur förgasaren, och så fort jag satte på luftburken dog den. så min fråga är vad ska jag göra??

  2. #2
    Du kan ju börja med det vanliga..

    Rengöra förgasaren och se så allt är som det ska.
    Kolla tändstiftet så det har bra färg (ev byt tändstift..)
    Ställ in förgasaren ordentligt med munstycke, osv...

  3. #3
    Om den dör när du sätter på luftburken så låter det ju som att du har ett helt igentäppt filter.... Men som sagt, kolla alla vanliga grejer först, stift, rengöra förg osv..

  4. #4
    Jo jag skulle tro som de två övre killarna. Rengör, är det en "BING" 12mm förgasare? För isf är det väldigt enkelt.

  5. #5
    Hade samma problem med min, nu startar den inte alls tror dock inte det har något med att förgasaren blåser ut att göra. däremot undrar jag om det inte har å göra med att den inte har en reed ventil, för (om jag förstår rätt) så ska dom hindra att avgaser och/eller bränsle åker upp tillbaka i förgasaren, bara en gissning (A)

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in