Sidan 1 av 2 12 Sista

Ämne: Köpråd

  1. #1

    Köpråd

    Jag ska sälja min dt snart och köpa nån annan crossmoppe, så jag skulle behöva lite råd. Jag har tittat lite på CH racing, Beta och DRD. Nu vill jag veta vad det är för för/nackdelar hos de mopederna. Om ni vet någon mer moped som är bra så får ni gärna berätta.

  2. #2
    furia, inga krånglika strypninga sen går am6:orna i regel något bättre än derbis motorer (ostrypta)
    Senast redigerat av mh furia den 2011-02-17 klockan 20:33.

  3. #3
    rrx, stekiga som fan hyffsat lätt skruvat, men hård sadel men det gör inget för när man suttit på den ett tag så blir den mjuk o go :wub.
    Why go to slow when you can ride 2fast?

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av mh furia Visa inlägg
    furia, inga krånglika strypninga sen går am6:orna i regel något bättre än derbis motorer
    Gillar inte riktigt furias utseende. Är inte dom motorerna ganska lika? Och vad sitter det för motor i CH?


    Citat Ursprungligen postat av Robe Visa inlägg
    rrx, stekiga som fan hyffsat lätt skruvat, men hård sadel men det gör inget för när man suttit på den ett tag så blir den mjuk o go :wub.
    Är det inte lika trångt som på DT då? På den är man ju fan tvungen att skruva isär halva moppen för att få bort förgasaren.

  5. #5
    det sitter am6:a i CH men hur är det med budget, sen tycker jag drac är för vanlig Furia har klass man måste se sköheten i dem, jag tycker furia 2005 är snyggast...

  6. #6
    köp min rrx

  7. #7
    Huttis avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Hisingen, Göteborg
    Inlägg
    702
    Furia, speciellt om du stylar den, jag har nu paioli gaffel på min, för jävla fint !
    §6.2 Signaturer: Om du har en signatur så ska den uppfylla dessa krav: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid en skärmupplösning på 1280x1024 pixlar. Om du ska ha en bild i signaturen så är max tillåtna storlek på bilden 468x60 pixlar. Har du både text och bild så gäller max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024 pixlar. För att signaturen ska uppfattas som giltig så ska den följa ovanstående samt inte uppfattas stötande eller kränkande av andra användare.

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av mh furia Visa inlägg
    det sitter am6:a i CH men hur är det med budget, sen tycker jag drac är för vanlig Furia har klass man måste se sköheten i dem, jag tycker furia 2005 är snyggast...
    Bra med am6 Min budget ligger runt 15 k.

    Citat Ursprungligen postat av eliasl93 Visa inlägg
    köp min rrx
    Nej tack

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av Zer0x Visa inlägg
    Bra med am6 Min budget ligger runt 15 k.



    Nej tack
    du hittar nog inte en CH så lätt då tyvär...

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av mh furia Visa inlägg
    du hittar nog inte en CH så lätt då tyvär...
    Såg flera under sommaren under 15 så det är nog inga problem Om man inte hittar nån sån så får man ju kolla på andra modeller.

  11. #11

  12. #12
    Tycker du ska satsa på en CH om du vill ha en ovanlig moped plus att dom är snygga!

  13. #13
    Citat Ursprungligen postat av HilmeR Visa inlägg
    Tycker du ska satsa på en CH om du vill ha en ovanlig moped plus att dom är snygga!
    Jo men det gäller ju bara att hitta en

  14. #14
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Om du vill ha bra med plats så ska du ta en utan boxerram, dvs med rörram, riktigt bra plats på Drac, lika på H@K då dom ramarna är väldigt lika.
    Sen spelar det ingen roll om de är Derbi eller AM6, dom är väldigt lika.
    HAHHAHA killen som älskar sin drac och h@k!
    Citat Ursprungligen postat av Rexxy Visa inlägg
    Mitt mål är att i framtiden ha MINST 30st fungerande moppar.

  15. #15
    Derbi är skit, dålig kvalite rakt igenom Am6mopparna är bättre dock! Så spelar inte så stor vilken du väljer, ta den du tycker är snyggast, för funktionen på dom är den samma

  16. #16
    Jag tycker Ch , då dom är ovanliga och snygga
    Motorn spelar ingen roll om det är am6 eller Derbi = same shit
    Lär bli nöjd oavsett

  17. #17
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Citat Ursprungligen postat av mh furia Visa inlägg
    furia, inga krånglika strypninga sen går am6:orna i regel något bättre än derbis motorer
    Hah!

    ont: CH är jävligt snygga och ovanliga, vet dock inte vad för motor som sitter i. DRD är ju oftast också sjukt snygga (beror lite på modell), och har bra motorer.
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  18. #18
    Citat Ursprungligen postat av Shöwtek Visa inlägg
    Hah!

    ont: CH är jävligt snygga och ovanliga, vet dock inte vad för motor som sitter i. DRD är ju oftast också sjukt snygga (beror lite på modell), och har bra motorer.
    Derbis motorer är riktigt dåliga, dålig kvalite på de mesta och låter ju illa som fan.

  19. #19
    Citat Ursprungligen postat av elisson Visa inlägg
    Derbis motorer är riktigt dåliga, dålig kvalite på de mesta och låter ju illa som fan.
    Jasså är det därför dom är så stora och många använder sig av dom?
    Skulle inte tro det du

  20. #20
    Citat Ursprungligen postat av mh furia Visa inlägg
    furia, inga krånglika strypninga sen går am6:orna i regel något bättre än derbis motorer
    skitsnack.
    hette Monster_extream på förra forumet.
    http://www.garaget.org/?car=271209

  21. #21

  22. #22
    Citat Ursprungligen postat av Shöwtek Visa inlägg
    Hah!

    ont: CH är jävligt snygga och ovanliga, vet dock inte vad för motor som sitter i. DRD är ju oftast också sjukt snygga (beror lite på modell), och har bra motorer.
    Vad är det som är Hah?

    Citat Ursprungligen postat av Antee Visa inlägg
    skitsnack.
    förklara gärna varför?

  23. #23

  24. #24
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Citat Ursprungligen postat av elisson Visa inlägg
    Derbis motorer är riktigt dåliga, dålig kvalite på de mesta och låter ju illa som fan.
    Bara för du fått ett riktigt jävla måndagsexemplar eller helt enkelt inte kan sköta din moppe så är inte alla andra dåliga. Tror min senaste senda gått 1800 mil på mätaren, funkar perfekt för det org cylinder o allt.
    Citat Ursprungligen postat av mh furia Visa inlägg
    Vad är det som är Hah?
    ''am6 går i regel bättre än derbi'' Det är hah. Förklara varför dom flesta verkar föredra att bygga hyper på ebs motorn?
    Derbis motorer och am6 går ungefär likabra, men jag föredrar derbi, skönare låda.
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  25. #25

    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    37°14′27″N
    Inlägg
    3 616
    Varför sitter ni och tjafsar om vilken motor som är bäst ? beror väl om man får tag i ett dåligt eller bra behandlat exemplar , alla moppar och motorer har väl sina för-/nack-delar ?

    Man behöver väl inte gå över till personangrepp för att nån rekommenderar en moped , eller ?
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Jag är en snabb jävel på att rätta folk. Kanske borde bli moderator och permbanna för felpost.

  26. #26
    Citat Ursprungligen postat av mh furia Visa inlägg
    Vad är det som är Hah?



    förklara gärna varför?
    en stor fördel är det rakskurna primärdrevet för bättre vrid. men å andra sidan sa jag inte att derbi hade bättre motorer utan att am6 inte var bättre.
    hette Monster_extream på förra forumet.
    http://www.garaget.org/?car=271209

  27. #27
    Du kan nog hitta en beta 06 för 15 K . Enligt mig bland dom snyggaste mopederna som finns. Äger en själ och har inte ångrat mig en sekund. Går ju även bra urpluggade. Mvh

  28. #28
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Nej, men vill man ha bra plats att komma åt på så är dom bra alternativ.
    Men hur fan ser dom ut då ?
    Citat Ursprungligen postat av Rexxy Visa inlägg
    Mitt mål är att i framtiden ha MINST 30st fungerande moppar.

  29. #29

  30. #30
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    Jaadu, betydligt bättre än din original Aerox.
    HAHAHHA, vafan vet du om aerox är orginal? bönner är fan inte smarta! Men du gör dig nog på dracen!
    Citat Ursprungligen postat av Rexxy Visa inlägg
    Mitt mål är att i framtiden ha MINST 30st fungerande moppar.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in