1. #1

    DT50x! Vad är det här?

    Tjenare, jag hittade en kabel som hade lossnat från nån grej till höger om bränslekran på min dt50x.
    Det går två slangar från "grejen", en går in i förgasarn och en kommer ut bakom kåpan!
    Jag undrar nu vad detta är?
    Namn:  IMG_0932.jpg
Visningar: 254
Storlek:  90,3 KB
    Någon som vet? som ni ser så har kablarna lossnat från grejen med vit plast högst upp!

    Namn:  IMG_0934.jpg
Visningar: 175
Storlek:  89,4 KB

    Här är förgreningen, slangen som går ned går in i förgasarn. och slangen som går upp kommer ut bakom kåpan.
    Namn:  IMG_0924.jpg
Visningar: 241
Storlek:  89,0 KB
    slangen som går in i förgasarn
    Namn:  IMG_0929.jpg
Visningar: 200
Storlek:  90,4 KB
    slangen som kommer ut bakom kåpan
    Vad är detta?

  2. #2
    slangen på sista bilden kan nog vara en "avluftning" (rätta mig om jag har fel) , eftersom det sitter en vakuum kran på den. en likadan slang ligger "löst" vid batteriboxen på min.
    dock vet jag inte vart kablarna kommer ifrån eller ska sitta.

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av hudik95 Visa inlägg
    slangen på sista bilden kan nog vara en "avluftning" (rätta mig om jag har fel) , eftersom det sitter en vakuum kran på den. en likadan slang ligger "löst" vid batteriboxen på min.
    dock vet jag inte vart kablarna kommer ifrån eller ska sitta.
    okej tack! tror att kablarna har lossnat för länge sen, bara att jag har märkt det nu, så det lär nog inte vara någon stor fara men undrar ändå vad det kan vara!

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av motard Visa inlägg
    okej tack! tror att kablarna har lossnat för länge sen, bara att jag har märkt det nu, så det lär nog inte vara någon stor fara men undrar ändå vad det kan vara!
    Du har inte märkt att någonting beter sig konstigt eller dylikt?

  5. #5
    Vad jag kan se på bild 3 så är det många slangar som går in i förgasaren. Märk ut den du menar och ta en bild på där den kommer ifrån så får du nog svar på vad det är.

  6. #6

    Reg.datum
    Sep 2010
    Ort
    västervik
    Inlägg
    975
    sladdarna kan va till värmning av förgasaren, har för mig om att vissa mopeder har elektrisk värmning av föggen för att man inte ska behöve byta munstycken på vintern lixom

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av kattens Visa inlägg
    sladdarna kan va till värmning av förgasaren, har för mig om att vissa mopeder har elektrisk värmning av föggen för att man inte ska behöve byta munstycken på vintern lixom
    Kattens har rätt det är värme till förgasaren värmer upp den

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av hudik95 Visa inlägg
    Du har inte märkt att någonting beter sig konstigt eller dylikt?
    Citat Ursprungligen postat av RickardDerbi Visa inlägg
    Kattens har rätt det är värme till förgasaren värmer upp den
    okej tack! den har inte betett sig konstigt sen den lossna

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in