Ämne: TMS fögge

  1. #1

    TMS fögge

    Tjena! Har en kompis som har en TMS Motard 08a. Kan säga rakt av att den går som en ren påse skit! munstycket lär vara 50 strl för stort för den rinner olja ur röret.. vet någon vad de är för föggar på dom ?
    De dräller verkligen ut olja. Kan de vara något annat problem också ?
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    köp ridstövlar och hjälm också när du ändå är i farten. sanslöst jävla bögigt med såna där jackor, ser mest ut som en snobb-bonde som kommer direkt från ridpolon. inte för att du bryr dig men ändå

  2. #2
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av ajonson Visa inlägg
    Tjena! Har en kompis som har en TMS Motard 08a. Kan säga rakt av att den går som en ren påse skit! munstycket lär vara 50 strl för stort för den rinner olja ur röret.. vet någon vad de är för föggar på dom ?
    De dräller verkligen ut olja. Kan de vara något annat problem också ?
    läs vad det står på den..
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  3. #3
    Motorn är väll någon kass kopia på Am6. Så är han ute efter en ny förgasare lär ju en am6 förgasare funka och munstycke.

    Så länge kan vi kalla förgasaren för Kinaskit.

  4. #4
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    vill han ha dellorto fögge, dvs riktiga grejer så har jag några st.
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  5. #5
    har för mig att det är dellorto munstycken som passar iden. 6mm

  6. #6
    Ja vill veta vad de är för fögge och storleken på munstycken. För ska ställa in den o tror den är munstycke 534567 i nu. Får nog ändå mäta på munstycket för att vara "sure"
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    köp ridstövlar och hjälm också när du ändå är i farten. sanslöst jävla bögigt med såna där jackor, ser mest ut som en snobb-bonde som kommer direkt från ridpolon. inte för att du bryr dig men ändå

  7. #7
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av ajonson Visa inlägg
    Ja vill veta vad de är för fögge och storleken på munstycken. För ska ställa in den o tror den är munstycke 534567 i nu. Får nog ändå mäta på munstycket för att vara "sure"
    men vafan, det står väl vad det är för fögge?
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  8. #8
    Har inte tittat ännu. Men tänkte om någon här vet, så man kan beställa rätt strl på munstycken.
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    köp ridstövlar och hjälm också när du ändå är i farten. sanslöst jävla bögigt med såna där jackor, ser mest ut som en snobb-bonde som kommer direkt från ridpolon. inte för att du bryr dig men ändå

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av ajonson Visa inlägg
    Har inte tittat ännu. Men tänkte om någon här vet, så man kan beställa rätt strl på munstycken.
    Varför inte gå ut och mäta munstycket ist för att lita på någon som kanske gissade.
    Hur svårt ska det vara , tar max 2 min ...

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av Sellstedt Visa inlägg
    Varför inte gå ut och mäta munstycket ist för att lita på någon som kanske gissade.
    Hur svårt ska det vara , tar max 2 min ...
    inte min moppe + att han som äger den vet inget om moppar
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    köp ridstövlar och hjälm också när du ändå är i farten. sanslöst jävla bögigt med såna där jackor, ser mest ut som en snobb-bonde som kommer direkt från ridpolon. inte för att du bryr dig men ändå

  11. #11
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av Sellstedt Visa inlägg
    Varför inte gå ut och mäta munstycket ist för att lita på någon som kanske gissade.
    Hur svårt ska det vara , tar max 2 min ...
    indeed. munstycken är inte något man gissar sig till. beror mycket på luftfilter, trim, och även om en org moppe går bra med t.ex 70, så kanske inte en precis likadan moped som också är original går lika bra med 70. motorer är inte identiska även om det är samma delar.
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  12. #12
    Citat Ursprungligen postat av hyperperra Visa inlägg
    indeed. munstycken är inte något man gissar sig till. beror mycket på luftfilter, trim, och även om en org moppe går bra med t.ex 70, så kanske inte en precis likadan moped som också är original går lika bra med 70. motorer är inte identiska även om det är samma delar.
    ja vet att man inte gissar sig fram. Men om de dräller ut olja ur röret, då lär de vara något stort.. håller på med gokart och vi byter munstycken hela tiden.
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    köp ridstövlar och hjälm också när du ändå är i farten. sanslöst jävla bögigt med såna där jackor, ser mest ut som en snobb-bonde som kommer direkt från ridpolon. inte för att du bryr dig men ändå

  13. #13
    Verkligen säker på att det är för stort munstycke?
    Inte så att oljepumpen leverar för mycket olja?

  14. #14
    hyperperrys avatar
    Reg.datum
    Jun 2009
    Ort
    smedjebacken
    Inlägg
    5 414
    Citat Ursprungligen postat av Deluxe Visa inlägg
    Verkligen säker på att det är för stort munstycke?
    Inte så att oljepumpen leverar för mycket olja?
    ja det eller att han använder för mycket olja. då kan den fräsa olja.
    jag är fri från fördomar, för jag hatar alla lika mycket.

  15. #15
    om den pluddrar ska han gå ner i munstycke, går den rent finns det ingen anledning att byta. Att det rinner olja beror oftast på att den får för mycket olja eller dålig kvalité på oljan.

    Och du kan ju vara lite snäll och hjälpa honom med att kolla upp vad som sitter i förgasaren, eller iaf säga till honom hur man ska göra
    utför billig motorklyvning och svåra motorarbeten på AM5/AM6/AM7 i Landskrona/svalöv

    Släng en kommentar på Dracen http://www.moppenet.nu/showthread.php/4708

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in