Sidan 6 av 13 Första ... 45678 ... Sista
  1. #151
    Huttis avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Hisingen, Göteborg
    Inlägg
    702
    Nu är det så att jag troligen ska skaffa ett effektrör snart, kan tänka mig Mk thrower, MK SP, eller MK PR.
    allt annat original,

    Frågan nu är, jag har just nu 13/52 och det känns som den varvar för mycket, fast när jag växlar upp så måste jag gasa en stund innan effekten kommer? är det att jag har för tung drevning eller? och någon som vet vad som är original drev till furia? tänkt mig att ha typ 13-68/70

    Vad tycker ni? vill ha tillbaka axxen som den hade innan och kommer inte ihåg vad de va för drev :p

    Edit: MH Furia 03
    §6.2 Signaturer: Om du har en signatur så ska den uppfylla dessa krav: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid en skärmupplösning på 1280x1024 pixlar. Om du ska ha en bild i signaturen så är max tillåtna storlek på bilden 468x60 pixlar. Har du både text och bild så gäller max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024 pixlar. För att signaturen ska uppfattas som giltig så ska den följa ovanstående samt inte uppfattas stötande eller kränkande av andra användare.

  2. #152
    Hasts avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Tjörn
    Inlägg
    5 637
    Citat Ursprungligen postat av Hutti Visa inlägg
    Nu är det så att jag troligen ska skaffa ett effektrör snart, kan tänka mig Mk thrower, MK SP, eller MK PR.
    allt annat original,

    Frågan nu är, jag har just nu 13/52 och det känns som den varvar för mycket, fast när jag växlar upp så måste jag gasa en stund innan effekten kommer? är det att jag har för tung drevning eller? och någon som vet vad som är original drev till furia? tänkt mig att ha typ 13-68/70

    Vad tycker ni? vill ha tillbaka axxen som den hade innan och kommer inte ihåg vad de va för drev :p

    Edit: MH Furia 03
    Testa att byta ner till ett 12kuggars framdrev istället ifall du vill ha bättre acc

    Original ligger på 11/70(68)

  3. #153
    Huttis avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Hisingen, Göteborg
    Inlägg
    702
    tror det kommer bli ett pizza drev bak istället, haha
    §6.2 Signaturer: Om du har en signatur så ska den uppfylla dessa krav: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid en skärmupplösning på 1280x1024 pixlar. Om du ska ha en bild i signaturen så är max tillåtna storlek på bilden 468x60 pixlar. Har du både text och bild så gäller max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024 pixlar. För att signaturen ska uppfattas som giltig så ska den följa ovanstående samt inte uppfattas stötande eller kränkande av andra användare.

  4. #154

  5. #155
    Huttis avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Hisingen, Göteborg
    Inlägg
    702
    det vet jag, men vill göra moppen så original som möjligt, förutom röret.
    §6.2 Signaturer: Om du har en signatur så ska den uppfylla dessa krav: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid en skärmupplösning på 1280x1024 pixlar. Om du ska ha en bild i signaturen så är max tillåtna storlek på bilden 468x60 pixlar. Har du både text och bild så gäller max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024 pixlar. För att signaturen ska uppfattas som giltig så ska den följa ovanstående samt inte uppfattas stötande eller kränkande av andra användare.

  6. #156
    Tja! Har en Derbi Senda r-00. Har på den grövre kröken, borrat upp luftburken, större munstycke ( vet inte hur stort, min bror hade moppen innan, orkar inte kolla nu. Större än orginal iaf!) 14/70 ( inte bästa dreviningen, I know)
    Har ett sprillans nytt 53 drev hemma och undrar om jag kan ha på det med ett annat framdrev, utan att moppen går mkt sämre? Hur stort framdrev isåfall? Moppen gör nu 70-75!
    Annars satsar jag på ett 65 drev!

  7. #157
    Citat Ursprungligen postat av pontus_senda Visa inlägg
    Tja! Har en Derbi Senda r-00. Har på den grövre kröken, borrat upp luftburken, större munstycke ( vet inte hur stort, min bror hade moppen innan, orkar inte kolla nu. Större än orginal iaf!) 14/70 ( inte bästa dreviningen, I know)
    Har ett sprillans nytt 53 drev hemma och undrar om jag kan ha på det med ett annat framdrev, utan att moppen går mkt sämre? Hur stort framdrev isåfall? Moppen gör nu 70-75!
    Annars satsar jag på ett 65 drev!
    Byt ner dig till 13 fram kanske 12
    Citat Ursprungligen postat av Emil123 Visa inlägg
    Vi har valt att gå skilda vägar och huvudsaken är att vi tror på oss själva, att diskutera saker med dig är som att få en muslim att äta stekt fläsk men jag gillar det så!

  8. #158
    Citat Ursprungligen postat av Viking^ Visa inlägg
    Byt ner dig till 13 fram kanske 12
    Finns det inte risk att den kanske blir för klen? blir den långsammare?

  9. #159
    Gillos avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    Ort
    Norrtälje
    Inlägg
    1 283
    Bara den orkar varva så blir den ju inte långsammare!
    Citat Ursprungligen postat av Drenner Visa inlägg
    varvstoppet 24/7!
    "Your friends are close but your enemies are closer" -The Way To Suicide

  10. #160
    Huttis avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Hisingen, Göteborg
    Inlägg
    702
    Den kommer verkligen inte vara lika stark, Inte ha lika bra acceleration, men du kommer ha mer toppfart
    §6.2 Signaturer: Om du har en signatur så ska den uppfylla dessa krav: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid en skärmupplösning på 1280x1024 pixlar. Om du ska ha en bild i signaturen så är max tillåtna storlek på bilden 468x60 pixlar. Har du både text och bild så gäller max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024 pixlar. För att signaturen ska uppfattas som giltig så ska den följa ovanstående samt inte uppfattas stötande eller kränkande av andra användare.

  11. #161
    Citat Ursprungligen postat av Hutti Visa inlägg
    Den kommer verkligen inte vara lika stark, Inte ha lika bra acceleration, men du kommer ha mer toppfart
    men om jag har 11-12 fram då?

  12. #162
    Huttis avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Hisingen, Göteborg
    Inlägg
    702
    tveksamt, Jag ångrar stort att jag gick från 11-70 till 13-52 även fast det är den "vanliga" dreven. Kommer troligen ändra tillbaka snart.

    Mitt tips är att testa någons moppe med det drevett, då det inte är så svårt att hitta någon med sånt drev
    §6.2 Signaturer: Om du har en signatur så ska den uppfylla dessa krav: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid en skärmupplösning på 1280x1024 pixlar. Om du ska ha en bild i signaturen så är max tillåtna storlek på bilden 468x60 pixlar. Har du både text och bild så gäller max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024 pixlar. För att signaturen ska uppfattas som giltig så ska den följa ovanstående samt inte uppfattas stötande eller kränkande av andra användare.

  13. #163
    Tack! Skall göras

  14. #164

  15. #165
    fabbbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    vällingby
    Inlägg
    2 933
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    hallå, har en drac med effektrör..har 11/48? varvar som fan på 6an. vilken drevning hade vatt bra?
    kör 13/53 är ju den klassiska effektrörs drevningen
    Citat Ursprungligen postat av larsamagnusson Visa inlägg
    yamaha neos är guldvärd, skönare att åka på bakhjulet med en sån än att knulla
    Citat Ursprungligen postat av beaver Visa inlägg
    hur vet du det när du har varken knullat eller kört bakhjul med en?

  16. #166

  17. #167
    Gillos avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    Ort
    Norrtälje
    Inlägg
    1 283
    Citat Ursprungligen postat av original Visa inlägg
    Tjena jag ska nog snart införskaffa ett gianelli 2t till min drd pro! va ska ja ha för drevning dådå? jag kommer vara en långdistansare så nått sjukt acc behöver de inte va men den måste ju orka endel!
    Dreva som ovan säger, 13/53 eller 14/56
    Citat Ursprungligen postat av Drenner Visa inlägg
    varvstoppet 24/7!
    "Your friends are close but your enemies are closer" -The Way To Suicide

  18. #168
    Har en yamaha dt med 65cc , mikuni 20mm och ett jamarcol rör. Har 14/45 nu men den orkar inte varva ur på 4:an och har väldigt segt ax. Hade 70cc på förut och då funka de fint med den drevningen.

  19. #169
    webbes avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    3 434
    Citat Ursprungligen postat av compact-power Visa inlägg
    Har en yamaha dt med 65cc , mikuni 20mm och ett jamarcol rör. Har 14/45 nu men den orkar inte varva ur på 4:an och har väldigt segt ax. Hade 70cc på förut och då funka de fint med den drevningen.
    Vad är frågan? Vad du ska ha för drevning eller?

  20. #170
    Undrar vad det är för Orginal drevning på en Mh Furia max 06?

  21. #171
    Citat Ursprungligen postat av webbe Visa inlägg
    Vad är frågan? Vad du ska ha för drevning eller?
    Japp. Det va de jag mena

  22. #172
    Ska skaffa effektrör snart och måste självklart dreva om moppen då, kör nästan uteslutande landsväg och prioriterar låga varvtal och hög topphastighet före axx, ska man köra på 14/53 eller 15/53 då?
    Citat Ursprungligen postat av sogat Visa inlägg
    Skulle nog föredra att gasa ihjäl mig än att åka en epa 40 mil, skicka den med bussgods fö faan.

  23. #173
    Vad har cpi sm för original drevning på sin moppar ?
    IFK GÖTEBORG <3

  24. #174
    14 fram 68 bak, den varar som fan enligt mig 55km 8000-8500 varv i 60 nedförsbake o medvind varvar en 9k-10k tips på drevning för få ner varven ? rent orginal i övrigt endast ostrypt cdi.

  25. #175
    Kör urpluggad DT50x med originaldrevning (12-48 tror jag) Dock känner jag att jag får växla alldeles för ofta? Men jag vill inte förlora axet? Ska dessutom kanske sätta på en större förgasare? Hur bör jag dreva?

  26. #176
    Hej undrar vad jag ska ha för drevning har 95mm munstycke, original rör, just nu sitter de 14/52 på

  27. #177
    Drd pro med följande

    Setup:

    Malossi MHR 80cc
    Mhr supermoto
    Malossi VL17
    28mm Stage6 förgasare
    Open-air
    Barikit vev

    Vad för drevning kan passa det ?

  28. #178
    Citat Ursprungligen postat av whizzlarn Visa inlägg
    Drd pro med följande

    Setup:

    Malossi MHR 80cc
    Mhr supermoto
    Malossi VL17
    28mm Stage6 förgasare
    Open-air
    Barikit vev

    Vad för drevning kan passa det ?
    13-14-15/53 ?

  29. #179
    Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 499
    Vad för drevning bör jag ha? Endast avstrypt, sitter 13-65 nu, märker knappt någon skillnad imellan 5 och 6 Haha

    En Derbi Senda är det

  30. #180
    Citat Ursprungligen postat av Holmqvist Visa inlägg
    Vad för drevning bör jag ha? Endast avstrypt, sitter 13-65 nu, märker knappt någon skillnad imellan 5 och 6 Haha

    En Derbi Senda är det
    12/53 blir bra
    Citat Ursprungligen postat av sogat Visa inlägg
    Skulle nog föredra att gasa ihjäl mig än att åka en epa 40 mil, skicka den med bussgods fö faan.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in