Sidan 1 av 13 12311 ... Sista
  1. #1

    Drevningstråden

    Här kan ni ställa frågor om vilken drevning som skulle passa till eran setup.

  2. #2

    Drevning acceleration

    Hej jag bara undra vilket drev jag ska ha till en Rieju drac 02 som jag vill ha Acceleration allt är original på den förutom Dragen plugg

  3. #3
    tjaa.. jag har en urpluggad drac med 17,5 förgasare. Borde den orka 14/56?

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av guth Visa inlägg
    tjaa.. jag har en urpluggad drac med 17,5 förgasare. Borde den orka 14/56?
    Hade Thrower med 14/56 och 19mm, gjorde 92 km/h på raka utan att riktigt varva ut på 6:an.
    Om jag var du hade jag kört på 13/52 för att få ut all effekt.

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av Lange Visa inlägg
    Hade Thrower med 14/56 och 19mm, gjorde 92 km/h på raka utan att riktigt varva ut på 6:an.
    Om jag var du hade jag kört på 13/52 för att få ut all effekt.
    Okej fint. de konstiga med min är den knappt orkar varva ur 5an med 14 drevet efter jag bytt förgasare.. är något fel eller? för jag menar om din klarade det borde min också göra de? min har väl lägre varv och allt?
    btw, 13/52=4 14/56=4 samma drevning iprincip och 56 drevet är sprillans ;D

  6. #6
    Citat Ursprungligen postat av guth Visa inlägg
    Okej fint. de konstiga med min är den knappt orkar varva ur 5an med 14 drevet efter jag bytt förgasare.. är något fel eller? för jag menar om din klarade det borde min också göra de? min har väl lägre varv och allt?
    btw, 13/52=4 14/56=4 samma drevning iprincip och 56 drevet är sprillans ;D
    Är förgasaren inställd korrekt då?
    Beror ju på 14/56 och 13/52 är likadan drevning uträkningsmässigt men inte i praktiken, 14/56 är en drevning som kräver vridmoment vilket en 2-taktsmotor inte har så mycket utav direkt.

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av Lange Visa inlägg
    Är förgasaren inställd korrekt då?
    Beror ju på 14/56 och 13/52 är likadan drevning uträkningsmässigt men inte i praktiken, 14/56 är en drevning som kräver vridmoment vilket en 2-taktsmotor inte har så mycket utav direkt.
    Jag vet inte riktigt faktsikt .. ganska bra tror jag! testat lite olika munstycken samt justerat nålen. men somsagt, BÖR den klara av det? behöver ju inte vara så att den gör de men känns nästan så
    okej !

  8. #8
    Jag kan faktiskt inte svara på den frågan, men det tycker jag nog att den borde.

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av Lange Visa inlägg
    Jag kan faktiskt inte svara på den frågan, men det tycker jag nog att den borde.
    Okej tack ändå ! för se vad andra säger.

  10. #10
    Ska införskaffa mig ett Thrower till snedisen, Och vill inte ha nåt jävla topspeedmonster som man måste skicka ner för hallandsåsen för att varva ur.

    Lämplig drevning för det? Gärna att man få lite res på ettan när man kör iväg för att impa på fjortisarna och fuckosen i skolan.

    Funderat på 12/53, eller blir det olämpligt?

  11. #11
    Vet ngn vad drac -02 har för drevning original.
    Har original bakdrev och 13 fram (vet ej om 13 är original) och har ett 10 drev liggande.
    Vad händer om jag monterar på 10 drevet? Går den saktare men bättre axx eller fortare men sämre axx?

  12. #12
    Citat Ursprungligen postat av Jonne Visa inlägg
    Vet ngn vad drac -02 har för drevning original.
    Har original bakdrev och 13 fram (vet ej om 13 är original) och har ett 10 drev liggande.
    Vad händer om jag monterar på 10 drevet? Går den saktare men bättre axx eller fortare men sämre axx?
    tjenare, EU dracarna brukar ha 10/48 och 30 mopparna 10/56. vad har du för setup? kör du trimmat kommer den bara bli tråkig med 10 drevet

  13. #13

  14. #14
    Citat Ursprungligen postat av guth Visa inlägg
    tjenare, EU dracarna brukar ha 10/48 och 30 mopparna 10/56. vad har du för setup? kör du trimmat kommer den bara bli tråkig med 10 drevet
    Ok, nä det är en 30 moppe.
    Den är helt original, men vad kommer hända om ja monterar 10 drevet? Starkare eller?

  15. #15
    Citat Ursprungligen postat av Jonne Visa inlägg
    Ok, nä det är en 30 moppe.
    Den är helt original, men vad kommer hända om ja monterar 10 drevet? Starkare eller?
    okej, kommer bli starkare och få kortare vxlar

  16. #16
    Citat Ursprungligen postat av guth Visa inlägg
    okej, kommer bli starkare och få kortare vxlar
    Okej, för den är sjukt klen nu! Om jag kommer i minsta lilla uppförsbacke måste jag peta ner till 3:an, annars kommer jag inte upp.

  17. #17
    Okej men testa 10s drevet du

    BORDE MIN DRAC MED 17,5 GASARE OCH URPLUGGAT-RÖR ORKA 14/56?

  18. #18
    vad sitter det för drev original på en derbi senda sm xtreme 06:a???

  19. #19

  20. #20
    vad sitter det för original drevning på en reiju MRX 07:a då??

  21. #21
    Citat Ursprungligen postat av Bensin Visa inlägg
    vad sitter det för original drevning på en reiju MRX 07:a då??
    min kompis hade 11/53 har jag för mig dock en 06a

  22. #22
    rieju rrx 06
    dragen plugg byt munstyckejag ska byta drev vilket ska jag byta till för att få mer speed men ändå inte tappa axx

  23. #23
    jag har en derbi senda 07:a och undrar vad ni tycker jag ska ha för drevning ? ska plugga ur den samtidigt , vill ha okej axx , men vill ändå ha skön fart är 13/53 en bra drevning ?

  24. #24
    Citat Ursprungligen postat av MªckaaN Visa inlägg
    jag har en derbi senda 07:a och undrar vad ni tycker jag ska ha för drevning ? ska plugga ur den samtidigt , vill ha okej axx , men vill ändå ha skön fart är 13/53 en bra drevning ?
    hehe klart

  25. #25
    är det 13/53 man ska ha? och hur många kuggar har original kedjan ?

  26. #26
    Huttis avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Hisingen, Göteborg
    Inlägg
    702
    jag har en MH furia 03:a och undrar vad ni tycker jag ska ha för drevning ? ska plugga ur den samtidigt om jag lär mig hur , vill ha bra axx utan att motorn slits mycket, hade tänkt mig ungefär max fart 60-70

  27. #27
    Bästa drevning till rieju rrx om du kör orginal urpluggad (runt 105 i munstycke med) så kör på 12/52

  28. #28
    Citat Ursprungligen postat av Huttibari Visa inlägg
    jag har en MH furia 03:a och undrar vad ni tycker jag ska ha för drevning ? ska plugga ur den samtidigt om jag lär mig hur , vill ha bra axx utan att motorn slits mycket, hade tänkt mig ungefär max fart 60-70
    haha bästa drevning till furia 12-13/53 då gör moppen 80km/h med hyffsat axx (med 13 drevet på min gjorde den 82km/h)

  29. #29
    Huttis avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Hisingen, Göteborg
    Inlägg
    702
    Fast jag vill helst att den inte åker så snabbt, Max typ 70

  30. #30

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in