Sidan 2 av 2 Första 12
  1. #31
    Jag tror jag har hittat felet, tog av svänghjulet igen och såg en sladd bakom tändplattan som hade delat på sig, det måste vara den för den går upp till magneten

  2. #32
    Nu tänder den igen! Den startar till oftare än innan men vill fortfarande inte igång

  3. #33
    och gnistan som kommer från tändstiftet ska vara rätt stor va? jag har en mini liten gnista så vet inte om den ska få större gnista eller om den är ok som den är

  4. #34
    justerat elektroden? ska vara ett gap på 0,6 -0,7mm

  5. #35
    Någon som vet hur mycket komp det ska vara i en neos?

  6. #36
    brukar la ligga som bäst runt 8kg, min polare har 4-5 på sin aerox och den funkar skit bra. Men det räcker med att göra en enkelt "finger-test": skruva ut tändstiftet och sätt ett finger i tändstiftshålet och slå av tändningen och kicka, känner du att ett lufttryck pressar ut ditt finger har du tillräckligt med komp för att moppen ska starta. Om du använder en "komp-mätare" så ser du exakt hur mycket du har. Efter första testet kan du hälla i nån tesked olja och pröva igen, har du bättre komp då har du troligtvis slitna kolvringar. Annars dåliga packningar. Har du justerat tändplattan rätt?

  7. #37
    Citat Ursprungligen postat av DT_kungen Visa inlägg
    brukar la ligga som bäst runt 8kg, min polare har 4-5 på sin aerox och den funkar skit bra. Men det räcker med att göra en enkelt "finger-test": skruva ut tändstiftet och sätt ett finger i tändstiftshålet och slå av tändningen och kicka, känner du att ett lufttryck pressar ut ditt finger har du tillräckligt med komp för att moppen ska starta. Om du använder en "komp-mätare" så ser du exakt hur mycket du har. Efter första testet kan du hälla i nån tesked olja och pröva igen, har du bättre komp då har du troligtvis slitna kolvringar. Annars dåliga packningar. Har du justerat tändplattan rätt?
    Då är det rätt bra komp i den för har runt 8kg komp i den, jag har inte justerat något med tändplattan och vet inte hur man gör det

  8. #38
    okej men kolla membranet så det håller tätt vid läpparna och gör rent förgasaren sedan o kolla så chocken funkar riktigt. Annars får du kolla igenom tändinställningar, vet du inte hur man gör får du fråga nån som vet eller lämna in det på verkstad.

  9. #39
    ska membranläpparna ligga tätt intill membranet eller lite ifrån?

  10. #40
    det skall vara tätt. Har du karbon membran slits dem ut fortare, en polare hade det på sin aerox o efter 500km var det bara smulor kvar av membranet

  11. #41

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in