Sidan 2 av 5 Första 1234 ... Sista
  1. #31
    Fyrens avatar
    Reg.datum
    Mar 2009
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    660
    Citat Ursprungligen postat av Morganrone93 Visa inlägg
    Det är ju olika beroende på modell, men, 2k, känns inte som så vrålmycket imo, moppe ligger man ju full rulle hela tiden i stort sett, Honda, dom är i stort sätt odödliga, samma gäller DT, och Husqvarnan har nog samma motor som DTn, fast lite uppskrämd, om jag inte minns fel,
    Najs, ska leta lite fler sånna då

    EDIT: Tänkt lite, och kommit på att jag inte ska ha en SM, utan en sport mc Vad är det som gäller nu? Gillar Yamaha YZF-R125 skarpt! Den svarta och blåa är ju bara för sexiga
    Senast redigerat av Fyren den 2010-06-08 klockan 18:50.

  2. #32
    Citat Ursprungligen postat av Fyren Visa inlägg
    Najs, ska leta lite fler sånna då

    EDIT: Tänkt lite, och kommit på att jag inte ska ha en SM, utan en sport mc Vad är det som gäller nu? Gillar Yamaha YZF-R125 skarpt! Den svarta och blåa är ju bara för sexiga
    Nöjer man sig med farten man får av dem, så kan det ej bli bättre
    XT125x:an såld! Nya: Honda XL 125 Varadero -08

  3. #33
    Fyrens avatar
    Reg.datum
    Mar 2009
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    660
    Citat Ursprungligen postat av Morganrone93 Visa inlägg
    Nöjer man sig med farten man får av dem, så kan det ej bli bättre
    Vad är det för fart på dom då ? Sen verkar det ont om begangnade(klarar inte att stava det) sånna, men får väl hoppas det blir bättre. Är trotsallt ett några månader tills det är dags. Men det är bra att vara ute i tid, och veta hur mycket pengar jag måste fixa under sommaren...

  4. #34
    Citat Ursprungligen postat av Fyren Visa inlägg
    Vad är det för fart på dom då ? Sen verkar det ont om begangnade(klarar inte att stava det) sånna, men får väl hoppas det blir bättre. Är trotsallt ett några månader tills det är dags. Men det är bra att vara ute i tid, och veta hur mycket pengar jag måste fixa under sommaren...
    Tror modellen kom 08 eller 09, så det är nog därför, heh.

    Toppfart är kanske 120-130 när man riktigt pressar, 125 4takt är inte direkt snabbt, om man säger så, iallafall inte min XT, heh.
    XT125x:an såld! Nya: Honda XL 125 Varadero -08

  5. #35
    Fyrens avatar
    Reg.datum
    Mar 2009
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    660
    Citat Ursprungligen postat av Morganrone93 Visa inlägg
    Tror modellen kom 08 eller 09, så det är nog därför, heh.

    Toppfart är kanske 120-130 när man riktigt pressar, 125 4takt är inte direkt snabbt, om man säger så, iallafall inte min XT, heh.
    Aha

    120 räcker, blir nog jätte bra det här Får man bara se till att fixa fram lite stålar också, hur det nu ska gå till. Har inte hittat sommarjobb

  6. #36
    Citat Ursprungligen postat av Fyren Visa inlägg
    Aha

    120 räcker, blir nog jätte bra det här Får man bara se till att fixa fram lite stålar också, hur det nu ska gå till. Har inte hittat sommarjobb
    Ah, har inte heller något sommarjobb, och jag kan nog lugnt säga att det är för sent nu, hade sökt till en mc butik, men icke sa nicke, dom behövde ej fler sommarjobbare
    XT125x:an såld! Nya: Honda XL 125 Varadero -08

  7. #37
    Fyrens avatar
    Reg.datum
    Mar 2009
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    660
    Citat Ursprungligen postat av Morganrone93 Visa inlägg
    Ah, har inte heller något sommarjobb, och jag kan nog lugnt säga att det är för sent nu, hade sökt till en mc butik, men icke sa nicke, dom behövde ej fler sommarjobbare
    Mm, har försökt ända sen mars...

    Men med lite tur fixar farsan något

  8. #38
    Citat Ursprungligen postat av JuppeN Visa inlägg
    Tjenare, tänkte lägga ut en bild på ns125fan som står och skräpar hemma hade tänkt att rusta upp den i sommar då den är i mindre bra skick
    ingen som vet vart man kan få tag i broms"pedal/arm" och en kopplingsspak.
    Kom gärna med förslag på vad jag kan göra för att få den stilren osv osv osv. Mvh Jeppe
    NSF FTW
    Lacka svart och på med nått snyggt runt framlyse så blir det bra.. Kanske några mindre blinkers också.

  9. #39
    fyren, skaffa 2-takt istället!
    Du kommer tröttna fort som fan på 4-takt
    de har ju morganroe gjort

    Min cagiva mito toppar 140 just nu med skuren cylinder o dåligt inställd, men när nya cylindern kommer och jag kan börja köra igen så kommer den gå i 160-170 rätt inställd 7 växlar ftw!

  10. #40
    Ska kolla på MC kläder idag och även köra då pappa fick handledarpappret idag
    F.d summertime

  11. #41
    Nervös,nervös,nervös,nervös, uppkörning imorgon! :!
    XT125x:an såld! Nya: Honda XL 125 Varadero -08

  12. #42
    Citat Ursprungligen postat av Morganrone93 Visa inlägg
    Nervös,nervös,nervös,nervös, uppkörning imorgon! :!
    Blev icke godkänd på gatan, klarade alla manövrar klockrent, fast fick minus bromsningen, hade nyligen pumpat däck, så var ovan med att backdäcket skulle låsa sig så lätt.

    Körde i Visby, klarade det mesta, såg inte högersväng, och fortsatte rakt fram istället, hur fan kan man få en anmärkning för att man inte ser gatan in pga massa skitbuskar ivägen?

    Genade för mycket i rondeller, låg inte tillräckligt åt höger vid högersväng vid korsning.
    XT125x:an såld! Nya: Honda XL 125 Varadero -08

  13. #43
    Någon som har erfarenheter av att ta lätt MC kort? Hur mycket kostar grund lektionerna? (om man inte köper kör lektioner) Är det svårt kort? Får jag övnings köra med min pappa om han tung mc kort? (Eller måste han ta en utbildning? )

    Också, är yamaha YSF R125 en bra hoj?

  14. #44
    Ja du får övningsköra med din pappa, men du måste ansöka om körkortstillstånd och han måste ansöka om handledartillstånd. Du ska även göra ett syntest


    Nu har jag ingen erfarenhet om den hojen, men tror att den är toppen! Visst så får du bara halva effekten av vad många avstrypta tvåtaktare har men du får åtminstone 11kw och det är det inte jättemånga 4-takts 125or som har. I och med att det är en fyrtaktare drar den även lite bensin och är väldigt driftsäker, snygg är den också.

    Så har du pengarna är det nog ett bra köp! Du kan ju även kolla in lite på de nyare Aprilia RS 125orna
    F.d summertime

  15. #45
    Citat Ursprungligen postat av Puryeah Visa inlägg
    Ja du får övningsköra med din pappa, men du måste ansöka om körkortstillstånd och han måste ansöka om handledartillstånd. Du ska även göra ett syntest


    Nu har jag ingen erfarenhet om den hojen, men tror att den är toppen! Visst så får du bara halva effekten av vad många avstrypta tvåtaktare har men du får åtminstone 11kw och det är det inte jättemånga 4-takts 125or som har. I och med att det är en fyrtaktare drar den även lite bensin och är väldigt driftsäker, snygg är den också.

    Så har du pengarna är det nog ett bra köp! Du kan ju även kolla in lite på de nyare Aprilia RS 125orna

    Gud va bra!

    Ja det blir nog en Yamaha!

    Tack för snabbt och "bra" svar

  16. #46
    Tjena!

    Imån blire att åka och kolla på en Ktm Exc 125, Någon som vet om man ska kolla något specielt på dom? Betalar ju rätt bra för den om jag köper den så vill ju ha en hoj som inte rasar direkt

  17. #47
    I facken made it! YAAY, Äntligen har man kortet!
    XT125x:an såld! Nya: Honda XL 125 Varadero -08

  18. #48
    Bruuuum bruuuuuuuuuuuuuum bruuuuum, skriiiiiiiiii, sssssssssschhhhhhhhrööööööööööööööö ö BRÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖMMMMmmmm da dagagaadaadaga, ahh, satans jävla!!!, aargh.
    XT125x:an såld! Nya: Honda XL 125 Varadero -08

  19. #49
    Vilka strypningar finns det och vars sitter dom på en gasgas sm 125 05'a?
    Citat Ursprungligen postat av En polis jag pratade med Visa inlägg
    Lyssna nu noga, dom där jävla trimmade mopederna är det största samhällsproblemet vi har i Sverige idag!

  20. #50
    Har en Leovince SBK ljuddämp på min mc, dock låter den väldigt tyst, utan DBkiller dårå. Kommer den alltid att låta lika tyst eller kommer det ändras när den väl använts ett par 100 mil?
    XT125x:an såld! Nya: Honda XL 125 Varadero -08

  21. #51
    Halloj!

    Starta upp 125an för första gången i år och den vill inte funka som den ska..
    Är en Honda ns125f, och den startar och så men man kan bara varva i ett antal sekunder och sedan dör den lik så på tomgång.

    Kan det vara så att de är tändstiftet som strular?
    Rengjorde förgasaren utan något resultat.

    Mvh Jesper
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Hoppas man hittar nå halvfullt sliddjur vid 12 slaget
    Kika gärna in å kommentera turbo projektet http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=255909

  22. #52
    Citat Ursprungligen postat av JuppeN Visa inlägg
    Halloj!

    Starta upp 125an för första gången i år och den vill inte funka som den ska..
    Är en Honda ns125f, och den startar och så men man kan bara varva i ett antal sekunder och sedan dör den lik så på tomgång.

    Kan det vara så att de är tändstiftet som strular?
    Rengjorde förgasaren utan något resultat.

    Mvh Jesper

    Bara att prova och byta tändstiftet Dock låter det mer som att den får för lite bränsle att den bara dör alltså...

  23. #53
    Citat Ursprungligen postat av Ruboo Visa inlägg
    Bara att prova och byta tändstiftet Dock låter det mer som att den får för lite bränsle att den bara dör alltså...
    Jo, tänkte det.

    Men den funkade perfekt förra året? utan problem. Är samma problem med choken i.
    Med choken i så får den avgassmällar och det tyder väll på förmycket bensin? om jag inte minns fel?


    Oft; var de du som jag skrev med på förra forumet om att du hade honda nsf kåpor till salu?
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Hoppas man hittar nå halvfullt sliddjur vid 12 slaget
    Kika gärna in å kommentera turbo projektet http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=255909

  24. #54
    Citat Ursprungligen postat av JuppeN Visa inlägg
    Jo, tänkte det.

    Men den funkade perfekt förra året? utan problem. Är samma problem med choken i.
    Med choken i så får den avgassmällar och det tyder väll på förmycket bensin? om jag inte minns fel?


    Oft; var de du som jag skrev med på förra forumet om att du hade honda nsf kåpor till salu?
    Jo men byt tändstift!
    Och det har ingen betudelse om munstycket passa skitbra förra året!
    Luften ändras!
    försök att gå ner lite i munstycke

  25. #55
    Citat Ursprungligen postat av Ruboo Visa inlägg
    Jo men byt tändstift!
    Och det har ingen betudelse om munstycket passa skitbra förra året!
    Luften ändras!
    försök att gå ner lite i munstycke
    Får testa. För avgassmällar tyder väll på förmycket bensin?
    Citat Ursprungligen postat av Mrpalmer Visa inlägg
    Hoppas man hittar nå halvfullt sliddjur vid 12 slaget
    Kika gärna in å kommentera turbo projektet http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=255909

  26. #56

  27. #57
    Får väl låna farsans 1300

  28. #58

  29. #59
    Filips avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Vallentuna
    Inlägg
    7 325
    Funderar på 125:a

    För- samt nackdelar uppskattas!
    Citat Ursprungligen postat av mackan663 Visa inlägg
    Oljeslangen sprack när man skulle sätta på den -.- ...

  30. #60
    Citat Ursprungligen postat av Filip Visa inlägg
    Funderar på 125:a

    För- samt nackdelar uppskattas!
    Vad jämför du med då? Nån speciell modell 125a?

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in