1. #1

    Exclamation Måste ha svar snabbt! ... TIPS PÅ "STUNTMOPEDER" MED BRA ACCELERATION ORIGINAL!

    Okej det är såhär. Jag har en original Aerox som jag brukar stegra med och sånt för skojs skull. Men den väger liksom 97kg fulltankad och är då ganska svår att få upp på bakan så länge man inte rullar i snigelfart och sliter så man nästan tappar styret, hehe Jag ska börja stunta lite mer seriöst nu om man säger så och vill ha en moppe som man kan dra upp på bakan i lite högre fart än snigelfart också, och som är bra för stunt helt enkelt. Jag ska INTE trimma punkt slut. Bara kapa blindrör och lite smått och gott.
    Jag har kollat lite på Piaggio Typhoon, Yamaha Slider, Gilera stalker. Och den jag är mest intresserad av är Slidern för dom är ju så lätta (81kg fulltankad) och är väldigt fräsiga om jag får säga det själv Men dom är dyra som f*n begagnade och finns inte många heller. Stalkern är också intressant, det sägs att dom har bra axx original också och det är just axx jag vill ha. Jag läste någonstans att Stalkern väger 87kg fulltankad eller torrvikt vet jag ej. (Någon som vet?). Lite tyngre än Slidern men betydligt lättare än Aerox.
    Men nu till frågorna:

    Vet något helt säkert vad en Piaggio Typhoon, och en Gilera Stalker väger fulltankade?

    Har dom två mopparna bra axx och är "stuntvänliga" original?

    Vet ni några andra lätta moppar som har bra acceleration och är lätta som jag kanske kan köpa istället?

    Säg nu inte öööh.. Jetforce är najs! Utan ge mig tips på LÄTTA och moppar med BRA ACCELERATION OBS!! Förutom Blaster OBS!! Gillar inte passagerarfotpinnen på dom. Och nej jag kan inte ta bort dom för vad ska jag då stå på när jag kör WC?
    Senast redigerat av TobiiasNilsson den 2010-06-03 klockan 00:44.

  2. #2
    Mitt tips är en Snake (har jag själv) eller en Yamaha Jog R
    Snaken är nog den lättaste moppen som finns, tror den väger 76,6 kg eller någon sånt. Dom har gryymt axx också!

  3. #3
    p12ftws avatar
    Reg.datum
    Apr 2008
    Ort
    Mölndal
    Inlägg
    43
    Citat Ursprungligen postat av TobiiasNilsson Visa inlägg
    .....






    Gillar inte passagerarfotpinnen på dom.
    Ta bort fotpinnarna då?

    Alla mopeder går att stunta med rätt teknik men snake, Stalker, Typhoon, Jog R, Slider, Neos är väl hyffsat lätta och bra axx tror jag

  4. #4
    Tar jag bort fotpinnarna har jag ingenting att ha foten på när jag gör WC ?
    Och jag vet att dom mopparna är lätta det var precis det jag skrev men jag undrade vad en Typhoon och Stalker vägde fulltankade och vilken av mopparna som har bäst axx

  5. #5

  6. #6
    kan rekomendera vivacity =) jag har bara kapat blinröret och jag kan rycka upp den på bakan i 52km/h har bra acc också! annars snake ludix - 09 har bra acc och är lätta!

  7. #7

    Reg.datum
    Jun 2010
    Ort
    haparanda,norrbotten
    Inlägg
    37
    ludix snake eller slider

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av bad-benz Visa inlägg
    kan rekomendera vivacity =) jag har bara kapat blinröret och jag kan rycka upp den på bakan i 52km/h har bra acc också! annars snake ludix - 09 har bra acc och är lätta!
    vivacity har jag redan haft en gång i tiden så det vill jag inte ha igen men ja dom var rätt najs på bakan Och en snake lär det aldrig bli. Finns in en enda på blocket i närheten av där jag bor och dom är svindyra begagnade

  9. #9
    Drenners avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    G-town aka genarp city
    Inlägg
    658
    men älskling BLARRE<333333333

  10. #10
    Yamaha Neos!

  11. #11
    Yamaha slider är vad du ska ha! funkar grymt bra att stunta med orginal.
    Jag har iof ingen koll på dom andra men har hört att typhoon funkar bra också.

  12. #12
    Citat Ursprungligen postat av Drenner Visa inlägg
    men älskling BLARRE<333333333
    hahhaha sötnos! <333333333333333333333333333333333333

  13. #13
    vad jag hört av kompisar är stalkern ganska lätt, neosen är mycket svårare (enligt dom allt!). själv skulle jag säga Kymco ZX fever LÄTT vassare än ex. stalker,aerox och slider (de jag testat själv) moppen ser dock ut ett skämt men till stunt dug de säkert

  14. #14
    Peter_95s avatar
    Reg.datum
    Jun 2010
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    472
    har ludix one väger typ 55 - 60 kg kanske & sjukt lätta , bara att de är trumma bak & fram

  15. #15
    Citat Ursprungligen postat av Peter_95 Visa inlägg
    har ludix one väger typ 55 - 60 kg kanske & sjukt lätta , bara att de är trumma bak & fram
    Det är väll fan inte trumma fram

    EDIT oops det va det visst

  16. #16
    som de flesta sagt , slider , snake mm. men själv tycker jag aerox är jävligt sköna

  17. #17
    tycker du ska köra på en slider, sjukt goa
    Ch Racing säljes

  18. #18

    Reg.datum
    Jun 2010
    Ort
    skogås
    Inlägg
    61
    gilera ice, min e stabil och jag tycker den är helt underbar på bakhjulet.

  19. #19
    Slider har ju kraschpuckar original, så det är väl en stor fördel när man stuntar.
    XT125x:an såld! Nya: Honda XL 125 Varadero -08

  20. #20

    Reg.datum
    Jun 2010
    Ort
    skogås
    Inlägg
    61
    Citat Ursprungligen postat av Morganrone93 Visa inlägg
    Slider har ju kraschpuckar original, så det är väl en stor fördel när man stuntar.
    gilera ice har också krashpuckar men jag tror dom är mer hållbara och mer kompakta än slidern.

  21. #21
    piaggio typhoon är riktigt bra att stunta med har en själv faktist

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in