Sidan 1 av 4 123 ... Sista
  1. #1

  2. #2

  3. #3
    Gillos avatar
    Reg.datum
    Aug 2010
    Ort
    Norrtälje
    Inlägg
    1 283
    Går med fordon, fast i Norrtälje! Jag tycker det är kul, ska snart välja inrktning inom fordon ^^ Man får ävl göra allt möljigt
    Bror på vad man känner för typ xD Jag hade 175 poäng, och jag kom in utan problem
    Citat Ursprungligen postat av Drenner Visa inlägg
    varvstoppet 24/7!
    "Your friends are close but your enemies are closer" -The Way To Suicide

  4. #4

  5. #5
    Intagningspoängen behöver du nog inte oroa dig för.

  6. #6

  7. #7

  8. #8
    Fordon är för ärligsagt lata personer, lite teori mycket praktik. Finns helt klart bättre ! Men är säkert roligt
    Citat Ursprungligen postat av Pontus Visa inlägg
    köp ridstövlar och hjälm också när du ändå är i farten. sanslöst jävla bögigt med såna där jackor, ser mest ut som en snobb-bonde som kommer direkt från ridpolon. inte för att du bryr dig men ändå

  9. #9

  10. #10
    Shöwteks avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 217
    Det finns en gymnasietråd..
    Citat Ursprungligen postat av rassespike Visa inlägg
    Alla "hypermoppar" har sån extrem Setup för att kunna komma över 100km/h sträcket..fattar inte de riktigt Min Setup e ju liksom bara TK underliggande o sportluftsfilter, större munstycke. Jag har varit uppe i 115km/h, uppmätt med bil bakom mej

  11. #11
    Denniss avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    574
    Jag själv tycker det är riktigt kul! Går andra året på Arlandagymnasiet. Har nog aldrig skrattat så mycket som jag gjort under dom här terminerna Klart man får göra saker. Mycket praktiskt arbete!

  12. #12
    ciaoroxxs avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Åkersberga (3 mil norr om sth)
    Inlägg
    226
    Jag går på fordons programmet i Åkersnerga (John Bauer) Och är sjukt roligt ! trivs som fan!
    Intagnings poängen är nog inte så höga bara du har G i Kärnemnena så. Att endel seger att det är en slö linje stämmer väll delvis (inte så mycket pluggande) men är sjukt kul!
    Kolla så skolan du söker till har en "fordons hall" alltså verkstad i samma skola vet skolor där dom måste pendla för att komma till verkstan sen har dom teori i en "vanlig skola". och det värkar ju inte sådär jätte bra..
    Garagego suger. Tack för ett nytt mnf!

  13. #13
    Välj flygteknik istället.

  14. #14
    Pimmes avatar
    Reg.datum
    Jun 2008
    Ort
    Gdansk
    Inlägg
    1 096
    Citat Ursprungligen postat av Mange Visa inlägg
    man behöver inte vara lat för man inte vill sitta vid en skolbänk tills man är 24. dom som bara vill sitta still och plugga är väll mer lata än dom som är ute och arbetar 7-16?
    Jag tror nog att man mer menade det mentala biten, men med din kompetens så förstår jag dig. Det är inte alltid så lätt här i livet.

  15. #15

  16. #16
    ciaoroxxs avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Åkersberga (3 mil norr om sth)
    Inlägg
    226
    Citat Ursprungligen postat av Pimme Visa inlägg
    Jag tror nog att man mer menade det mentala biten, men med din kompetens så förstår jag dig. Det är inte alltid så lätt här i livet.
    Sluta tjafsa...

    Visst är inte så många prov och så men är inte så att man kan lata sig bara för det. Sen att intagnings poengen inte är höga har sin anledning också. Skulle "alla" vela gå fordon skulle poengen vara höga som fan. Det tråkiga med fordon och poeengen är att helften av min klass inte kan/kunnde ettt skit när dom börja dom går bara där för att dom itne kom in på något annat.. men då kan man ju visa att man kan 10x mer en resten så får du bättre betyg
    Garagego suger. Tack för ett nytt mnf!

  17. #17
    tänk över ditt val jäävligt noga för har du gått fordons och blir less på att köra lastbil eller meka med gamla toyotas så är din befogenhet till andra jobb VÄLDIGT begränsad så ska du gå det ska du vara medveten om det blir det du får jobba med resten av livet, fast det kanske du vill och då är det ju smart!
    en annan sak man kan tänka sig är ju att inte välja linje 100% efter dina intressen just idag (fast samtidigt är det ju det men), det kan bli för mycket av det goda också. menar att även om du inte går fordons kan du meka på fritiden och fortsätta med det osv

  18. #18
    Citat Ursprungligen postat av Pimme Visa inlägg
    Jag tror nog att man mer menade det mentala biten, men med din kompetens så förstår jag dig. Det är inte alltid så lätt här i livet.
    Haha +1

  19. #19
    ciaoroxxs avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Åkersberga (3 mil norr om sth)
    Inlägg
    226
    Citat Ursprungligen postat av guth Visa inlägg
    tänk över ditt val jäävligt noga för har du gått fordons och blir less på att köra lastbil eller meka med gamla toyotas så är din befogenhet till andra jobb VÄLDIGT begränsad så ska du gå det ska du vara medveten om det blir det du får jobba med resten av livet, fast det kanske du vill och då är det ju smart!
    en annan sak man kan tänka sig är ju att inte välja linje 100% efter dina intressen just idag (fast samtidigt är det ju det men), det kan bli för mycket av det goda också. menar att även om du inte går fordons kan du meka på fritiden och fortsätta med det osv
    Helt rätt!
    Dock om du går fordon så måste du ju inte mecka hela livet du kan ju tex bli bil säljare mm gå nån extra kurs på senare år. Oftast vill man ju jobba med det man har stort intresse för och sisst om du meckar på sidan av så behöver du ha en ganska stor lön för att ha råd med alla värktyg mm .
    Garagego suger. Tack för ett nytt mnf!

  20. #20
    Gick fordon men hoppade av. Dock för att mitt intresse försvann ut i intet. Tycker du ska välja fordon ifall du tror att du har en framtid inom bilverksamheten. Är rätt soft linje!
    Ju mindre rutin, desto mer liv!

  21. #21
    Holmqvists avatar
    Reg.datum
    Aug 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    3 499
    Jag går första året på fordon nu Helt okej faktiskt, hyffsat slappt knappt några läxor eller så. Tror vi typ haft 6 prov hitils?

    Går i Stockholms fordonstekniska
    Det krävs en längd på 8,5 cm och en bredd på 5,4 cm för att tillfredställa en tjej. Däremot spelar det ingen roll om det är Master Card eller Visa.

  22. #22

  23. #23
    Huttis avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Hisingen, Göteborg
    Inlägg
    702
    Här i Göteborg är det nästan skamligt att gå fordons linje, Alla som går på fordon som jag känner går antingen inte till skolan eller är bara inte så smarta, En kompis kom in på fordon med 130 poäng tror jag han hade, alltså 3 ig. Det är svårare att komma in på byggar programmet i samma gymnasium, där kan du komma in med ca 180 poäng, Själv så tycker jag att mopeder är jätte kul motorer osv. Men för mig är det inget jag skulle satsa mitt liv på
    §6.2 Signaturer: Om du har en signatur så ska den uppfylla dessa krav: Endast textstorlek 1 och 2 får användas i signaturer. Signatur utan bild får inneha max 4 textrader vid en skärmupplösning på 1280x1024 pixlar. Om du ska ha en bild i signaturen så är max tillåtna storlek på bilden 468x60 pixlar. Har du både text och bild så gäller max två textrader vid skärmupplösningen 1280x1024 pixlar. För att signaturen ska uppfattas som giltig så ska den följa ovanstående samt inte uppfattas stötande eller kränkande av andra användare.

  24. #24

  25. #25
    ciaoroxxs avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Åkersberga (3 mil norr om sth)
    Inlägg
    226
    Citat Ursprungligen postat av siiimooon Visa inlägg
    En i min klass kom in med 30p.
    har man så lite poeng blir man ju itne första valet direkt. Men skolan blir ju som desperata av elver om tex programmet bara har 8elever så måste dom nästan ta in fler då dom kärnar pengar på det också..
    Garagego suger. Tack för ett nytt mnf!

  26. #26
    ralleys avatar
    Reg.datum
    May 2008
    Ort
    Every Where
    Inlägg
    2 414
    Kan passa på att säga; ni som är efterblivna, snälla sök inte till fordon, ni förstör för alla andra...

    ANDROID FOR THE WIN
    Citat Ursprungligen postat av Sogat
    du måste roota för att kunna printa på ett vettigt sätt jävla nolla.

    Du får väl fantisera om en ny rad.

  27. #27
    Citat Ursprungligen postat av ciaoroxx Visa inlägg
    har man så lite poeng blir man ju itne första valet direkt. Men skolan blir ju som desperata av elver om tex programmet bara har 8elever så måste dom nästan ta in fler då dom kärnar pengar på det också..
    Tycker du ska ta några extrakurser i svenska innan du börjar tänka på att välja linje.

  28. #28
    Eddes avatar
    Reg.datum
    Nov 2008
    Ort
    Tyresö!
    Inlägg
    2 461
    Citat Ursprungligen postat av ralley Visa inlägg
    Kan passa på att säga; ni som är efterblivna, snälla sök inte till fordon, ni förstör för alla andra...

    ANDROID FOR THE WIN
    +1miljon

  29. #29
    ciaoroxxs avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Ort
    Åkersberga (3 mil norr om sth)
    Inlägg
    226
    Citat Ursprungligen postat av Woody Visa inlägg
    Tycker du ska ta några extrakurser i svenska innan du börjar tänka på att välja linje.
    Läser svenska B och klarar mig bra. Har min dyslexi och det är lärarna medvetna om. Så ber om ursäkt om det har stört dig men nu vet du det..
    Garagego suger. Tack för ett nytt mnf!

  30. #30
    Drenners avatar
    Reg.datum
    May 2010
    Ort
    G-town aka genarp city
    Inlägg
    658
    Citat Ursprungligen postat av ajonson Visa inlägg
    Fordon är för ärligsagt lata personer, lite teori mycket praktik. Finns helt klart bättre ! Men är säkert roligt
    är man lat för att man inte orkar/vill lägga en väldigt stor del av sitt liv åt att plugga? fordon är en praktisk linje, perfekt om man inte tycker det är så kul med massa pluggande utan hellre ARBETAR PRAKTISKT

    går sj på andra året påfordon i lund, kul har man men jag vill verkligen inte jobba med bilar efter skolan, trättnat på att meka totalt!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Logga in